چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: 44032
تاریخ انتشار: 05 شهريور 1397 23:50
پمپئو در واکنش به آغاز روند طرح شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه؛

این اقدام مداخله در حق حاکمیت آمریکاست/ تهران از لاهه سوء استفاده می کنند

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به شکایت ایران از آمریکا به دلیل اعمال مجدد و غیرقانونی تحریم‌های یکجانبه علیه تهران واکنش نشان داد و آن را تلاش برای دخالت در حق حاکمیتی آمریکا توصیف کرد.
وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه پنجم شهریور گفت که متوسل شدن ایران به دیوان بین‌المللی دادگستری تلاشی در راستای زیر سوال بردن حق حاکمیت آمریکا برای اقدام در زمینه امور امنیت ملی است و واشینگتن قاطعانه با ادعاهای ایران مقابله خواهد کرد.
 اظهارات مایک پمپئو همزمان با شروع روند طرح شکایت ایران از آمریکا به دلیل بازگرداندن تحریم‌ها علیه تهران بیان می‌شود که از صبح دوشنبه در دیوان بین‌المللی دادگستری، در شهر لاهه هلند، آغاز شد.
جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که بازگشت تحریم‌های آمریکا «نقض عهدنامه مودت و روابط اقتصادی و حقوق کنسولی بین ایران و آمریکا در سال ۱۹۵۵» است. وزیر خارجه آمریکا در واکنش به شکایت ایران از این کشور گفته است: «شکایت ایران به دیوان، تلاشی در راستای زیر سوال بردن حق حاکمیت آمریکا برای اتخاذ اقدامات مبتنی بر قانون است، از جمله تحمیل دوباره تحریم‌ها، که برای حفاظت از امنیت ملی ضروری است».
وی متوسل شدن ایران به دیوان بین‌المللی دادگستری را «سوء استفاده» از این دادگاه عنوان کرده است. پمپئو تاکید کرد که ایالات متحده «با قدرت تمام» از خودش در برابر «ادعاهای ناموجه» ایران دفاع می‌کند.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر