پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 43976
تاریخ انتشار: 03 شهريور 1397 16:17
روابط عمومی دادگاه انقلاب اعلام کرد:

مشایی به دادگاه آمد، اما محاکمه به تعويق افتاد

س از اینکه صبح امروز اخبار ضد و نقیضی درباره لغو دادگاه اسفندیار رحیم مشایی منتشر شد، ساعتی قبل سایت اطلاع رسانی قوه قضاییه از آغاز جلسه دادگاه علنی رسیدگی به اتهامات الف.ر.م رئیس دفتر رئیس جمهور سابق در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران خبر داد و نوشت: هم اکنون کیفرخواست در حال قرائت می باشد و این دادگاه با حضور متهم و وکیل مدافع آن در حال برگزاری است.
اولین جلسه رسیدگی علنی به اتهامات رئیس دفتر احمدی ن|ژاد برگزار شد. در جلسه دادگاه اسفندیار رحیم‌مشایی، کیفرخواست قرائت و با اعلام تنفس از سوی رئیس دادگاه، ادامه این جلسه به وقت دیگری موکول شد. حسب اعلام رئیس دادگاه در مهلت تنفس، به متهم و وکلای وی، فرصت داده شد که بار دیگر کیفرخواست را ملاحظه و نسخه برداری نموده و برای تدارک دفاع، مهیا شوند.

هنوز زمان رسیدگی مجدد به این پرونده اعلام نشده است. به گزارش شبکه خبر، روز گذشته نیز محمود احمدی‌نژاد با تکرار ادعاهای خود علیه قوه قضاییه، فایل صوتی مکالمه خود با مشایی را منتشر کرد. تسنیم نیز نوشت: عادل حیدری، وکیل مدافع اسفندیار رحیم‌مشایی گفت: موکل در تماس تلفنی ضمن اعلام خودداری خود از حضور در دادگاه، به بنده نیز اعلام کرد در جلسه دادگاه شرکت نکنم. به گفته حیدری، از طرف متهم این پرونده، هیچ‌کس در دادگاه شرکت نمی‌کند.

روز گذشته نیز محمود احمدی‌نژاد با تکرار ادعاهای خود علیه قوه قضاییه، فایل صوتی مکالمه خود با مشایی را منتشر کرد که می توانید در اینجا بخوانید. دلیل عدم حضور مشایی و وکلایش در دادگاه امروز وکیل مدافع اسفندیار رحیم‌مشایی درباره علت عدم حضور موکلش در دادگاه امروز توضیحاتی ارائه کرد. 
سیدعلی اصغر حسینی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص دلایل شرکت نکردن اسفندیار رحیم مشایی در جلسه دادگاه امروز اعلام کرد: آقای مشایی به دلیل اینکه شرایط و تمهیدات قانونی لازم از جمله ابلاغ درست کیفرخواست به متهم صورت نگرفته و این موضوع برای تشکیل جلسه توسط دادگاه رعایت نشده بود در جلسه امروز حاضر نشدند. وی افزود: دومین ایراد اساسی این است که متهم دوم پرونده، آقای جوانفکر هستند و اتهام اصلی آقای مشایی هم این است که با ایشان برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور تبانی کرده‌اند و طبق ادعای کیفرخواست مبنی بر آتش زدن حکم کیفرخواست آقای بقایی، برای آقای جوانفکر احضاریه‌ای صادر نشده و بنابراین بدون حضور ایشان تشکیل جلسه دادگاه قانونا منتفی است. 
وکیل‌مدافع رحیم‌مشایی خاطرنشان کرد: آقای مشایی نتوانستند با وکلای خود ملاقات و در رابطه با کیفرخواست صحبت کنند و دسترسی وکلای ایشان به پرونده هم حدود یک هفته است که امکان‌پذیر شده است لذا ایشان با توجه به عدم مطالعه کامل پرونده در دادگاه امروز حضور نیافتند. حسینی افزود: ضمناً علیرغم اعلام رئیس کل دادگستری استان تهران، قاضی پرونده صراحتاً به آقای مشایی گفته‌اند که دادگاه به صورت غیر علنی برگزار می‌شود و علیرغم درخواست‌های مکرر ما، تا این لحظه از طرف رئیس دادگاه گفته نشده که دادگاه علنی برگزار می‌شود. 
دادگاه علنی مشایی آغاز شد 
پس از انتشار خبر لغو جلسه دادگاه مشایی، قوه قضاییه اعلام کرد: جلسه دادگاه علنی رسیدگی به اتهامات الف. ر. م. رئیس دفتر رئیس جمهور سابق در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران آغاز شد. سایت اطلاع رسانی قوه قضاییه اعلام کرد: «به گزارش روابط عمومی دادگاه انقلاب اسلامی هم اکنون کیفرخواست در حال قرائت می‌باشد. 
بر اساس این گزارش این دادگاه با حضور متهم و وکیل مدافع آن در حال برگزاری است.» این  در حالی است که پیشتر شبکه خبر، از عدم حضور مشایی و وکلای او در دادگاه خبر داده بود. 
وکلای اسفندیار مشایی: در دادگاه حضور نداریم 
وکیل مدافع اسفندیار رحیم مشایی گفت: من و آقای حسینی وکلای آقای مشایی امروز در دادگاه حضور نداریم. عادل حیدری در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: من و آقای حسینی (وکلای آقای مشایی) در دادگاه حضور نداریم و از اینکه خبری منتشر شده که ما در دادگاه هستیم تعجب کردم. وی افزود: آقای مشایی به جز ما وکیل دیگری ندارد.

محاکمه به وقت دیگر موکول شد
اولین جلسه رسیدگی علنی به اتهامات الف. ر.م رئیس دفتر رئیس جمهور سابق برگزار شد. به گزارش تسنیم، در جلسه دادگاه اسفندیار رحیم‌مشایی، کیفرخواست قرائت و با اعلام تنفس از سوی رئیس دادگاه، ادامه این جلسه به وقت دیگری موکول شد. حسب اعلام رئیس دادگاه در مهلت تنفس، به متهم و وکلای وی ، فرصت داده شد که بار دیگر کیفرخواست را ملاحظه و نسخه برداری نموده و برای تدارک دفاع ، مهیا شوند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر