چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: 43954
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1397 13:30
در همین رابطه یکی از زنانی که با برخورد نامناسب در فرودگاه تفلیس روبه رو شده است به بخش خبری ۲۰:۳۰ تلویزیون گفت: ماموران بازرسی با لحن بسیار بدی از من خواستند که روسری را بردار و مانتوات را در بیاور. او تاکید کرد اما همین ماموران با یک زن عربی که روبنده هم داشت کاری نداشتند.
به گزارش راه امروز: جنجال بر سر هتک حرمت تعدادی از مسافران زن ایرانی در فرودگاه تفلیس امروز به مجلس شورای اسلامی کشیده شد. علی لاریجانی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواست که این موضوع را بررسی کند.
در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی سید تقی کبیری، نماینده خوی در تذکری اظهار کرد: «در هفته گذشته شنیدیم که در فرودگاه گرجستان بی‌احترامی به هموطنان خانم صورت گرفته است. ما ضمن محکومیت این اتفاق از وزارت خارجه می‌خواهیم سفیر گرجستان را احضار کند و در این باره تذکر جدی بدهد.» او افزود: «لازم است مجلس هم در این رابطه ورود کند تا شاهد تکرار این برخورد‌های غیردیپلماتیک نباشیم.» 
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: «وزارت خارجه در این زمینه اقدام کرده و لازم است کمیسیون امنیت هم این موضوع را پیگیری کند.» در همین حال حشمت الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس امروز گفت: «اینگونه اتفاقات قابل قبول نبوده و متأسفانه در طول یک سال اخیر چند برابر شده است.» 
این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در جریان پیگیری‌ها و گزارشی که در این خصوص دریافت کردیم مراتب اعتراض رسمی از سوی وزارت امور خارجه طرف گرجستانی داده شده و توضیح خواسته شده همچنین تذکر برای عدم تکرار این اتفاق نیز ارائه شده است.
 او در ادامه با بیان اینکه تبدیل شدن گرجستان به مقصدی برای اقامت ایرانیان جای تأمل دارد، عنوان کرد: «اینکه حدود ۱۵ میلیون ایرانی جذابیت‌های مختلف را خارج از ایران دنبال کنند به خاطر سوءمدیریت‌ها است و حتی شاهدیم که هر جا امکان جذب و اقامت و حضور گردشگران پیدا شود بلافاصله ایرانی‌ها به آنجا هجوم می‌برند و در میان این هجوم‌ها ممکن است رفتار‌های خلاف شأن هم نسبت به آن‌ها صورت گیرد.»

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر