شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: 43936
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1397 10:24
در این بیانیه ادعا شده که دوست‌دار در ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۷، از یک موسسه یهودی در شیکاگو عکسبرداری کرده است. علاوه بر این، ادعا می‌شود که قربانی در ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۷، از افراد شرکت‌کننده در یک مراسم یک گروه اپوزیسیون در نیویورک عکس تهیه کرده است.
دو نفر در آمریکا به اتهام عمل کردن به عنوان مامور ایران و تهیه تصاویری از اشخاص و نهاد‌هایی در آمریکا بازداشت شدند. به گزارش فرارو، وزارت دادگستری آمریکا با صدور بیانیه‌ای مدعی شد دو نفر با نام‌های احمدرضا محمدی دوستدار و مجید قربانی، به اتهام جاسوسی از تاسیسات یهودی و اسرائیلی و جمع‌آوری اطلاعات درباره یک گروه اپوزیسیون در آمریکا در ۹ آگوست بازداشت شده‌اند.
 در بیانیه مطبوعاتی وزارت دادگستری آمریکا درباره این دو متهم آمده:" اتهام‌نامه، دوست‌دار و قربانی را به اقدام آگاهانه به عنوان ماموران دولت ایران بدون اطلاع دادن قبلی به دادستان کل (آمریکا)، تهیه خدمات ناقض تحریم‌های آمریکا و توطئه‌چینی متهم می‌کند". 
در این بیانیه ادعا شده که دوست‌دار در ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۷، از یک موسسه یهودی در شیکاگو عکسبرداری کرده است. علاوه بر این، ادعا می‌شود که قربانی در ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۷، از افراد شرکت‌کننده در یک مراسم یک گروه اپوزیسیون در نیویورک عکس تهیه کرده است. بر اساس بیانیه مزبور، در دسامبر ۲۰۱۷، دوستدار در ازای عکس‌های افرادی که قربانی در نیویورک گرفته بود، به او دو هزار دلار داده است. این عکس‌ها شامل نوشته‌هایی است که افراد موجود در عکس‌ها را توصیف می‌کند. به گفته این بیانیه، اف‌بی‌آی به تلاش‌هایش برای منهدم کردن افرادی که تلاش می‌کنند به نفع ایران در خاک آمریکا فعالیت غیرقانونی انجام دهند، ادامه خواهد داد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر