چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: 43715
تاریخ انتشار: 13 مرداد 1397 14:16
کره شمالی فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی خود را متوقف نکرده!

کیم‌جونگ‌اون به ترامپ دروغ گفت!

یک گزارش سازمان ملل متحد خاطرنشان می‌کند کره شمالی فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی خود را متوقف نکرده است.
به گزارش راه امروز: کره شمالی سعی کرده از خدمات قاچاقچیان سلاح سوری برای فروش سلاح به لیبی، یمن و سودان استفاده کند. به گفته این گزارش "افزایش چشمگیری" در نقل و انتقالات غیر قانونی برای فروش نفت و سلاح دیده شده است. کره شمالی هنوز واکنشی نسبت به این گزارش نشان نداده است.
 یک گزارش سازمان ملل متحد خاطرنشان می‌کند کره شمالی فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی خود را متوقف نکرده است. به گزارش بی بی سی، این گزارش که به درخواست شورای امنیت سازمان ملل متحد تهیه شده خاطرنشان می‌کند کره شمالی همچنان به دور زدن تحریم‌های اعمال شده می‌پردازد و سلاح‌های خود را به کشورهای خارجی می‌فروشد. این گزارش می‌گوید فعالیت‌های کره شمالی باعث ناکارآمدی تازه‌ترین دور تحریم‌های وضع شده از سوی سازمان ملل متحد شده است. این گزارش خاطرنشان می‌کند کره شمالی سعی کرده از خدمات قاچاقچیان سلاح سوری برای فروش سلاح به لیبی، یمن و سودان استفاده کند. به گفته این گزارش "افزایش چشمگیری" در نقل و انتقالات غیر قانونی برای فروش نفت و سلاح دیده شده است. کره شمالی هنوز واکنشی نسبت به این گزارش نشان نداده است. هفته پیش مقام‌های آمریکایی گفتند کره شمالی درحال ساختن موشک های بالستیک جدیدی است. 
تحولات اخیر به رغم مذاکرات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای خلع سلاح اتمی کره شمالی صورت می‌گیرد. درخواست آمریکا از روسیه در همین حال مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا از روسیه خواسته است تا به تحریم‌های شورای امنیت علیه کره شمالی عمل کند. 
آقای پومپئو در یک کنفرانس خبری در سنگاپور گفت او گزارش‌هایی را دیده که نشان می‌دهد به کره شمالی‌ها اجازه کار کردن و فعالیت در قلمرو روسیه داده شده است. او گفت کشورش هر گونه نقض تحریم‌ها را "بسیار جدی" تلقی خواهد کرد. روسیه پیشتر گزارش روزنامه وال استریت ژورنال را که در آن گفته شده این کشور به ده‌ هزار شهروند کره شمالی اجازه کار در روسیه را داده رد کرده بود.

منبع: فرارو
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر