سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: 43680
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1397 18:03
در آلمان، که روابط نزدیکی با ایران دارد، یورگن هاردت، عضو کمیته امور خارجی پارلمان آلمان، در واکنش به دیدار احتمالی ترامپ و روحانی، درخواست کرده که اگر چنین دیدار صورت گرفت، آلمان هم در تدارکات آن حضور داشته باشد.
 علیرغم آنکه اروپایی‌ها مکررا دونالد ترامپ را به تنش‌زدایی با ایران ترغیب می‌کردند، درباره پیشنهاد رئیس‌جمهور آمریکا برای دیدار با همتای ایرانی‌اش، سکوت اختیار کرده‌اند. 
 اخیرا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در اقدامی غیرمنتظره، آمادگی‌اش برای دیدار بدون پیش‌شرط با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، را اعلام کرد. این اقدام بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهانی داشت. با این حال، رهبران اروپایی که از تنش‌زدایی با ایران حمایت می‌کردند، هنوز واکنشی به پیشنهاد ترامپ نشان نداده‌اند. در آلمان، که روابط نزدیکی با ایران دارد،
 یورگن هاردت، عضو کمیته امور خارجی پارلمان آلمان، در واکنش به دیدار احتمالی ترامپ و روحانی، درخواست کرده که اگر چنین دیدار صورت گرفت، آلمان هم در تدارکات آن حضور داشته باشد. هاردت در گفتگو با روزنامه دی‌ویلت گفته ترامپ باید به خوبی برای این دیدار خودش را آماده کند و این آمادگی باید از آمادگی‌اش در دیدار با ولادیمیر پوتین بهتر باشد. به گزارش الشرق‌الاوسط، این سیاستمدار آلمانی، که از سال ۲۰۱۵ در کمیته امور خارجی پارلمان حضور دارد، اعلام کرده که ترامپ برای آماده شدن برای دیدار، باید از تجربه تیمش و نیز تجربه دستگاه اطلاعاتی و وزارت خارجه با ایران، استفاده کند.  
 هاردت مدعی شد اگر ترامپ می‌خواهد نتیجه خوبی از دیدار با روحانی بگیرد باید اعضای دائمی شورای امنیت و آلمان را هم در تدارکات دیدار مشارکت دهد. گفتنی است که چند روز پیش تنش‌ها بین ایران و آمریکا بشدت بالا گرفت به طوری که ترامپ خطاب به روحانی توئیت تندی منتشر کرد. 

اکنون انعطاف ترامپ و مطرح کردن دیدار بدون پیش‌شرط با روحانی، باعث شده ناظران رویکرد ترامپ در قبال کره شمالی را یادآوری کنند. ماتیاس فون هاین، خبرنگار بخش سیاسی دویچه‌وله، طی یادداشتی در وبگاه این رسانه، اعلام کرد ترامپ در برابر ایران هم همان ترفندی را به کار می‌گیرد که قبلا در برابر کره شمالی به کار گرفته بود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر