جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 43563
تاریخ انتشار: 31 تير 1397 19:36
دبیر انجمن دفاع از آزادی مطبوعات از اهدای جایزه «قلم طلایی» به چهره‌های شاخص علمی، فرهنگی، سیاسی و مطبوعاتی خبر داد که اقداماتی را در راستای ترویج، توسعه و تثبیت آزادی بیان مطبوعات و گردش آزاد اطلاعات انجام داده‌اند.
عباس صفایی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ هدف اهدای قلم طلایی به برخی شخصیت‌ها گفت: انجمن دفاع از آزادی مطبوعات سال ۱۳۷۷ تاسیس شده است و در حال حاضر در آستانه ۲۰ سالگی قرار دارد. این انجمن پس از مدتی قلم طلایی را به منظور ترویج، توسعه و تثبیت آزادی بیان مطبوعات و گردش آزاد اطلاعات برای چهره‌های شاخص علمی، فرهنگی، سیاسی و مطبوعاتی که از طریق عمل، نوشتن و یا گفتن، اقداماتی در این راستا انجام داده‌اند، در نظر گرفته است. هیات داوران انجمن دفاع از آزادی مطبوعات پس از نشست‌های متعدد، چهره‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد و در نهایت بر اساس ۱۰ شرط امتیاز می‌دهد و فرد نهایی را شایسته قلم طلایی در آن سال معرفی می‌کند.

او ادامه داد: حجت‌الاسلام والمسلمین محمود دعایی در سال ۹۶ از بین ۱۲ نامزد به عنوان نامزد شایسته قلم طلایی معرفی شده است. در پنج جلسه عمومی و چهار جلسه اختصاصی در این راستا گفت‌وگو شد و افراد را بر اساس شرایط بررسی کردند. در نهایت آقای دعایی با اکثریت قاطع آرا بدون هیچ مخالفی انتخاب شد.

صفایی‌پور درباره ویژگی‌هایی که باعث می‌شود افراد برای دریافت قلم طلایی انتخاب شوند، بیان کرد: افرادی را انتخاب می‌کنیم که در طول ۳۰ یا ۴۰ سال کار و تلاششان در حوزه آزادی بیان مطبوعات و گردش آزاد اطلاعات تلاش مستمر داشته باشند و آقای دعایی یکی از چهره‌های برجسته و نمادین در نهادسازی و ترویج آزادی بیان است. همچنین آمادگی ایشان و فضایی که برای شنیدن صداهای مختلف فراهم کردند، تواضع، تلاششان در جهت نقد و انتقاد و فراهم آوردن بستر گفت‌وگو، شکیبایی، خویشتنداری و مقابله با هر نوع خشونت، ویژگی‌هایی است که باعث شد ایشان انتخاب شوند. آقای دعایی شخصیتی است که نیم قرن مبارزه و تلاش برای آزادی بیان و اطلاع‌رسانی در کشور داشتند.

دبیر انجمن دفاع از آزادی مطبوعات اظهار کرد: مراسم اهدای قلم طلایی روز خبرنگار (۱۷ مرداد ماه) ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ با حضور مدیران مسوول مطبوعات، شخصیت‌های علمی و سیاسی برگزار خواهد شد و ورود خبرنگاران هم آزاد است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر