سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: 43502
تاریخ انتشار: 27 تير 1397 23:41
زمانی که عبور از جاده را شروع کردید، متوقف نشوید. به طور همزمان، از همه طرف ماشین می‌آید. خطوط عابر پیاده، تزیینی است و کارکردی ندارد.
روزنامه نیوزلندی به گردشگران خارجی که قصد سفر به ایران را دارند، توصیه‌های عملی ارائه کرد. به گزارش فرارو، ایران همچنان برای خارجی‌هایی که احیانا نام آن را فقط در رسانه‌ها شنیده‌اند، جای اسرارآمیزی است که می‌تواند برای آن‌ها خاطرات به یادماندنی رقم بزند. با این حال، به دلیل برخی تفاوت‌های فرهنگی، ممکن است برخی گردشگران خارجی نتوانند خودشان را به طور کامل با جامعه و قوانین ایران تطبیق دهند. 
به همین دلیل یک رسانه نیوزلندی برای تسهیل سفر خارجی‌ها به ایران، توصیه‌هایی به آن‌ها کرد. 
در ادامه، توصیه‌های جالب روزنامه نیوزیلندهرالد به گردگشگران خارجی، که قصد دارند به ایران سفر کنند، را می‌خوانیم: عکس‌های زیادی بگیرد اما بصیرت داشته باشید. در اطراف تاسیسات نظامی، بازداشت‌هایی صورت گرفته است. با زن دست ندهید، مگر آنکه خودش دستش را به سمت شما دراز کند. قوانین فرهنگی ایران بسیار با قوانین ما متفاوت است و به همان اندازه نافذ است.
 اگر زن هستید، دو عدد روسری با خود ببرید، قانون پوشش، ساده و ارزان است. 
از موزه جواهرات ملی در تهران دیدن کنید. این موزه که در یک خزانه بانکی قرار دارد، روزی فقط چند ساعت باز است. بنابراین، صف‌های آن طولانی است. گنجینه درونی آن، که برخی از آن سابقه به یغما رفتن و تاراج شدن را دارند، شامل بزرگترین الماس صورتی در جهان، کره جواهرنشان متشکل از اقیانوسی از زمرد مرصع، است.
 تا می‌توانید غذای ایرانی امتحان کنید. غذای ایرانی بسیار خوشمزه است. آبمیوه‌ها تازه و خوش‌طعم و کباب‌ها مرطوب و دلچسب هستند. 
زمانی که عبور از جاده را شروع کردید، متوقف نشوید. به طور همزمان، از همه طرف ماشین می‌آید. 
خطوط عابر پیاده، تزیینی است و کارکردی ندارد. از اینکه ایران خشک است، ناراحت نشوید. چند هفته مشروب نخوردن، آسیبی به شما نمی‌زند. 
پول نقد زیاد با خود ببرید. دلار‌های آمریکایی مفید هستند و قیمت خوبی دارند. 
اگر در بازار گم شدید، نگران نشوید؛ و از خرید هدایا، حتی فرش، نگران نشوید. چونه زدن، جالب خواهد بود. 
دقت کنید که وجود ویزای ایرانی در گذرنامه شما، می‌تواند در زمینه سفر‌های آینده به آمریکا، دردسر‌هایی ایجاد کند.
منبع
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر