پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 43501
تاریخ انتشار: 27 تير 1397 23:38
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس از بازداشت یکی از مقامات مرتبط با ثبت سفارشهای غیر قانونی واردات خودرو در شب گذشته خبر داد.
امیر خجسته، با بیان اینکه شب گذشته یکی از مدیران مرتبط با فساد واردات خودرو بازداشت شده است، گفت: موضوع واردات خودرو با ثبت سفارشهای جعلی در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته است و به نظر میرسد در روزهای آتی شاهد اتفاقات جدیدی در این خصوص خواهیم بود.بایستی با تمام مدیرانی که در این فساد بزرگ دخیل بوده اند برخورد شود.
در ثبت سفارشهای جعلی علاوه بر مدیران دستگاههای اجرایی واردکنندگان خودرو نیز مشارکت داشته اند که اقدامات لازم برای برخورد با این افراد نیز از سوی مراجع نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور در دستور کار قرار دارد.
امیر خجسته در گفتگو با تسنیم، با بیان اینکه شب گذشته یکی از مدیران مرتبط با فساد واردات خودرو بازداشت شده است، گفت: موضوع واردات خودرو با ثبت سفارشهای جعلی در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته است و به نظر میرسد در روزهای آتی شاهد اتفاقات جدیدی در این خصوص خواهیم بود.
وی با بیان اینکه، بایستی با تمام مدیرانی که در این فساد بزرگ دخیل بوده اند برخورد شود، گفت: در ثبت سفارشهای جعلی علاوه بر مدیران دستگاههای اجرایی واردکنندگان خودرو نیز مشارکت داشته اند که اقدامات لازم برای برخورد با این افراد نیز از سوی مراجع نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور در دستور کار قرار دارد.
این نماینده مجلس تاکید کرد، طی سال گذشته 6481 خودرو با ثبت سفارشهای جعلی وارد گمرکات شده‌اند که متاسفانه 1900دستگاه از این خودروها از گمرک ترخیص شده است.
وی افزود، اگر وزارت صنعت بی اعتبار بودن ثبت سفارشهای مذکور را به گمرک اعلام کرده باشد این دستگاه نیز بایستی در خصوص ترخیص خودروهای مذکور پاسخ گو باشد.
خجسته گفت: مستندات لازم در خصوص ابهامات ترخیص خودروهای فاقد ثبت سفارش معتبر موجود بوده و در صورت لزوم رسانه‌ای خواهد شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر