جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 43365
تاریخ انتشار: 18 تير 1397 18:06
سخنگوی شورای نگهبان از ارسال ایرادات این شورا نسبت به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون «پالرمو» به مجلس خبر داد.
 سخنگوی شورای نگهبان از ارسال ایرادات این شورا نسبت به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون «پالرمو» به مجلس خبر داد. عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به دستورکار آخرین جلسات این شورا طی هفته‌های اخیر، گفت: لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) در جلسات متعدد شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.
 وی افزود: بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) در هفته گذشته در شورای نگهبان پایان یافت. در مواردی برخی ایرادات شکلی را به مجلس اعلام کردیم. 
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به ایرادات این شورا به لایحه «پالرمو»، گفت: در ماده (3) لایحه الحاق ایران به کنوانسیون «پالرمو» ایراد شکلی وجود داشت که در نامه‌ای آن را به مجلس شورای اسلامی اعلام کردیم؛ البته این ایراد شکلی و جزیی است. کدخدایی با بیان اینکه نظرات مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون «پالرمو» را نیز به مجلس ارسال کردیم، اظهار داشت: ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون «پالرمو» طبق بند (2) اصل (110) قانون اساسی به مجلس اعلام شده است. 
وی یکی دیگر از ایرادات وارد شده از سوی شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو را مربوط به واژه‌های بیگانه و آن را مغایر با اصل 15 قانون اساسی دانست و تأکید کرد: این ایراد نیز از سوی شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است. کدخدایی ادامه داد: فقهای شورای نگهبان در لایحه الحاق ایران به کنوانسیون «پالرمو» ایرادی نسبت به یکی از بندهای لایحه که مربوط به مصادره اموال است، وارد کردند. ایراد نیز به همراه دو ایراد شکلی دیگر که گفته شد، به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.
 سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در این شورا تصریح کرد: اعضای شورای نگهبان یک ایراد شکلی نسبت به لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی گرفتند و آن این بود که از لحاظ شکلی این لایحه قضایی است و لازم بود که از سوی قوه‌قضائیه ارسال می‌شد که این ایراد را هم به مجلس اعلام کردیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر