پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 43291
تاریخ انتشار: 13 تير 1397 19:02
شرکت ملی نفت ابوظبی، روز سه شنبه اعلام کرد در صورت لزوم برای جبران کمبود نفت، می‌تواند ظرفیت تولیدش را "صد‌ها هزار بشکه در روز" افزایش دهد.
به گزارش راه امروز: این شرکت قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۸، ظرفیت تولید کنونی‌اش - ۳.۳ میلیون بشکه در روز- را به ۳.۵ میلیون بشکه ارتقا دهد.  امارات تمام اموال و دارایی‌های چندین فرد و نهاد ایرانی را توقیف کرد. به گزارش فرارو، امارات متحده عربی همگام با تلاش‌های آمریکا برای افزایش فشار اقتصادی بر ایران، اعلام کرد تمام اموال و دارایی‌هایی ۹ فرد و نهاد ایرانی را به بهانه ارتباط با تروریسم توقیف می‌کند. 
سازمان اوراق بهادار و کالا‌های امارات، بخشنامه‌ای به تمام شرکت‌های فعال در بخش اوراق بهادار و کالا‌های مجاز ارسال کرده و از آن‌ها درخواست کرده تا تمام اموال و دارایی‌های ۹ فرد و نهاد ایرانی و افراد مرتبط با آنان را مشخص و سپس توقیف کنند. 
شایان ذکر است که پیش‌تر در ماه گذشته، امارات این ۹ فرد و نهاد را به دلیل "ارتباطات مشکوک" با سپاه پاسداران در لیست تحریم‌ها قرار داد. به گزارش الجزیره، روابط ایران و امارات به دلیل مجموعه‌ای از مسائل بین المللی، از جمله برنامه هسته‌ای ایران، جنگ در یمن و سوریه، پر تنش بوده است. امارات از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، برای خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران، حمایت کرد. 
در ماه گذشته میلادی، چند ساعت پس از سخنرانی مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، در خصوص سیاست کشورش در قبال ایران، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجی، در توئیتر خود نوشت: تلاش‌هایمان را در مسیر درست متحد می‌کنیم تا ایران بیهودگی تهاجمات و توسعه‌طلبی‌اش را بفهمد. استراتژی پومپئو، مستلزم خرد و تغییر در قطب‌نمای ایران است. 

همزمان با افزایش فشار‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران و درخواست واشنگتن از کشور‌های جهان برای تحریم کامل نفت ایران، امارات در راستای همراهی با تحریم نفتی آمریکا علیه ایران، آمادگی‌‎اش برای افزایش تولید نفت را اعلام کرده است. 
شرکت ملی نفت ابوظبی، روز سه شنبه اعلام کرد در صورت لزوم برای جبران کمبود نفت، می‌تواند ظرفیت تولیدش را "صد‌ها هزار بشکه در روز" افزایش دهد. این شرکت قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۸، ظرفیت تولید کنونی‌اش - ۳.۳ میلیون بشکه در روز- را به ۳.۵ میلیون بشکه ارتقا دهد. 

گفتنی است که دونالد ترامپ، برای پایین آوردن قیمت‌های نفت بر کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس فشار می‌آورد تا برای جبران کمبود احتمالی صادرات نفت ایران، تولیدشان را بیشتر کنند. او حتی پس از تماس تلفنی اخیرش با پادشاه عربستان، مدعی شد که ملک سلمان بن عبدالعزیر با افزایش دو میلیون بشکه به تولید کشورش موافقت کرده است. به نظر می‌رسد که اعلامیه اخیر امارات برای افزایش تولید نفت، در راستای کاستن از نگرانی‌های ترامپ در خصوص قیمت‌های نفت است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر