پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 43110
تاریخ انتشار: 05 تير 1397 11:53
بررسی عملکرد ایران در جام جهانی/

از «کی‎روش» چه می‎خواهیم؟

کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه ینکه شاهکار تیم ملی در جام جهانی نباید نادیده گرفته شود، بر تعیین تکلیف هرچه زودتر وضعیت قرارداد کی‎روش تاکید کرد.
ناصر ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص عملکرد تیم ملی در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گفت: بازی های تیم ملی در بالاترین سطح ممکن مقابل ابرقدرت های جهان برگزار شد. طبیعی بود مقابل قهرمان جهان و قهرمانان اروپا، سخت ترین فشار را تحمل کنیم اما توانستیم شکوهمندانه، قدرت فوتبال ایران را نشان دهیم.

وی افزود: در بازی با مراکش که شناور بازی می کرد مجبور بودیم مانع از نفوذ آنها شویم و اینگونه از موقعیت های اندک گل زنی استفاده کنیم تا سه امتیاز را کسب کنیم. تاکتیکی که به خوبی اجرا شد و به سه امتیاز رسیدیم.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال در خصوص باخت یک بر صفر ایران مقابل اسپانیا اظهار داشت: چاره ای جز گرفتن فضا از بازیکنان بهترین تیم دنیا نداشتیم. کافی است به اسپانیایی ها فضا می دادیم تا هر کاری دلشان می خواهد، انجام دهند. فکر می کنم اگر گلی که خوردیم را هزار مرتبه دیگر تکرار کنند وارد دروازه ایران نمی شود. مستحق باخت مقابل اسپانیا نبودیم و این موضوع باعث خودباوری تیم ملی ایران شد.

ابراهیمی در باره تساوی یک بر یک تیم ملی فوتبال مقابل پرتغال یادآور شد: نیمه اول قصد داشتیم خودمان را پیدا کنیم طبق معمول فضا را گرفتیم و مالکیت توپ را به حریف دادیم اما تیم ملی پرتغال در رسیدن به گل صبورانه بازی کرد. آنها تنها تاکتیک خود را برای رسیدن به دروازه ایران بارها و بارها اجرا کردند تا در نهایت توانستند روی مهارت فوق العاده بازیکن شوت زن شان به گل برسند.

وی افزود: در نیمه دوم، شرایط و جریان بازی متفاوت شد؛ قصد داشتیم جسورانه تر بازی کنیم به همین خاطر حرکت تیمی ما رو به جلو بود. درست در همین لحظات رونالدو توانست پنالتی بگیرد. اتفاقاً همین پنالتی را که بیرانوند به خوبی گرفت باعث شد روحیه تیم ملی چندین برابر شود. به نظرم در همان صحنه بود که بازیکنان فهمیدند پرتغال نمی تواند بیش از اینها به گل برسد. تیم ملی در نیمه دوم تغییر سیستم داد و از حالت ۴-۵-۱ به ۴-۳-۳ درآمد. شجاعت کادر فنی در اجرای چنین تصمیمی، ستودنی است. نمی توان توصیفی بهتر از عالی از تیم ملی داشت.

ابراهیمی درباره رویای از دست رفته ملت ایران برای صعود تیم ملی فوتبال ایران به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی روسیه، تصریح کرد: شاید نتوانستیم به این موضوع برسیم اما دلیل نمی شود شاهکار فوتبالیست های تیم ملی را که زیر نظر کارلوس کی روش انجام دادند، نادیده گرفته شود. نسبت به چهار سال گذشته پیشرفت قابل توجهی داشتیم که نشان داد تیمی همچون ما و ژاپن می تواند افتخار و عزت فوتبال آسیا هم لقب بگیرد.

وی در خصوص بحث تمدید قرارداد فدراسیون فوتبال با کارلوس کی روش گفت: باید هرچه زودتر تکلیف این موضوع روشن شود. ماشین فوتبال ملی کاملاً به راه افتاده است و در جریان مثبت حرکت می کند. فدراسیون باید بداند از کی روش چه می خواهد. هیچ کس نمی تواند توانایی های کی روش را زیر سوال ببرد اما مهمترین موضوع نوع برخورد او با مربیان داخلی و جایگاهی است که باید به عنوان یک سرمربی برای خودش قائل باشد.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در پایان خاطرنشان کرد: نباید یادمان برود قبل از بازی های جام جهانی آرزو می کردیم یک امتیاز بگیریم و شکست های پرگلی را مقابل پرتغال و اسپانیا تحمل نکنیم. حالا که سطح توقعاتمان بالا رفته است باید سطح حمایت از فوتبال که می تواند به جامعه کمک فراوان کند هم بیشتر شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر