پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 43101
تاریخ انتشار: 05 تير 1397 11:21
نمایش درخشان علیرضا بیرانوند برابر پرتغال، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.
به گزارش راه امروز:‌ تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه چهارشنبه شب به مصاف پرتغال رفت که در نهایت این بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید. تیم ملی فوتبال ایران با تساوی یک بر یک برابر پرتغال از راهیابی به مرحله بعد جام جهانی باز ماند. در این مسابقه علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ایران عملکرد خوبی داشت و ضمن مهار پنالتی کریستیانو رونالدو چند بار دروازه تیم ملی را نجات داد.

سایت‌های معتبر اروپا از جمله تلگراف، بیلد آلمان، ایندیپندنت، گاردین و لوموند فرانسه با اشاره به نمایش درخشان بیرانوند نوشتند: دروازه‌بان ایران که در ابتدا، زندگی سختی داشت و مجبور بود در خیابان بخوابد و پناهگاهی نداشت، توانست در جام جهانی نامی برای خود دست و پا کند و پنالتی بازیکنی چون کریستیانو رونالدو را بگیرد که بهترین بازیکن فوتبال جهان محسوب می‌شود.

علیرضا بیرانوند همچنین تبدیل به اولین دروازه‌بان ایران در تاریخ جام‌های جهانی شد که توانست یک پنالتی مهار کند. این نتیجه در رسانه های جهان بازتاب گسترده ای داشته است که بخشی از این بازتابها از رسانه های مختلف در زیر آورده شده است:

مجله فورفورتو: تیم ملی پرتغال قهرمان اروپا در بازی با ایران به نتیجه تساوی مقابل ایران رسید و با این نتیجه به عنوان تیم دوم گروه B راهی مرحله بعد شد.

فاکس اسپورتس: ایرانِ شجاع مقابل پرتغال ایستاد اما رویای جام جهانی تمام شد. ایران عملکرد هیجان انگیزی با تساوی مقابل پرتغال ایجاد کرد اما آنها از جام جهانی کنار رفتند.

تاک اسپورتس: رونالدو در نیمه دوم بازی با ایران پنالتی از دست داد در حالی که می توانست با گل کردن آن به تعداد گلهای هری کین برای کسب عنوان آقای گلی برسد.

سایت فیفا: پرتغال با تساوی دراماتیک در جام جهانی صعود کرد. ایران هم جام جهانی را با ۴ امتیاز تمام کرد هرچند بازی هیجان انگیزی از خودش به نمایش گذاشت بخصوص در نیمه دوم.

بی‌بی‌سی: پنالتی کریستیانو رونالدو در بازی با ایران توسط علیرضا بیرانوند گرفته شد.

رویترز: ایران در وقتهای اضافه پرتغال را با تساوی یک - یک متوقف کرد.

مارکا: ایران پرتغال و رونالدو را آزار داد و به اسپانیا لطف کرد. تیم ایران با سربلندی جام را ترک کرد.

بلیچر ریپورت: پرتغال خیلی خیلی خوش شانس بود. رونالدو پنالتی از دست داد و از کارت قرمز در امان ماند.
کنفدراسیون فوتبال آسیا: پنالتی کریم انصاریفرد در وقتهای تلف شده ایران را به نتیجه تساوی یک یک مقابل پرتغال رساند اما این برای تیم ملی برای صعود به مرحله بعد کافی نبود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر