پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: 43097
تاریخ انتشار: 04 تير 1397 12:02
سه چالش کی‌روش و ایران در انتظار اتفاق بزرگ

برگ برنده ایران در بازی با پرتغال

در بازی با پرتغال حالا دوشنبه شب ایران به مصاف قهرمان اروپا می‌رود، تیمی که کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن حال حاضر دنیا در آن حضور دارد. البته ایران نیز یک برگ برنده بزرگ دارد و آن هم کارلوس کی روش است.
به گزارش راه امروز: مربی که می‌توان گفت ستاره ایران در دو بازی گذشته بوده است. حالا باید در مقابل تیم ملی کشورش قرار گیرد. او در جام جهانی ۲۰۱۰ سرمربی تیم ملی پرتغال بود و شناخت بسیار خوبی از رونالدو و دیگر بازیکنان این تیم دارد. برخی معتقدند کی روش در بازی با پرتغال در واقع سلاح مرگبار ایران است. 

آخرین دیدار مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برای ایران در گروه B فردا در ورزشگاه موردوویا آره‌نا برگزار خواهد شد. این دیدار سی و پنجمین مسابقه جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه است. این بازی بدون شک برای میلیون‌ها ایرانی از اهمیت زیادی برخورد است، شاید بتوان گفت این بازی مهمترین بازی تاریخ فوتبال ایران است. به گزارش فرارو، یک ماه پیش کمتر کسی فکر می‌کرد که ایران می‌تواند پرتغال را شکست دهد، همه امیدوار بودند که تیم ملی فقط آبرومندانه بازی کند، اما حالا همه منتظر پیروزی اند، کمتر کسی تصور می‌کند که ایران نمی‌تواند پرتغال را شکست دهد. این احساس پس از دو بازی رویایی تیم ملی ایران مقابل مراکش و اسپانیا شکل گرفته است. 
ایرانی که در بازی اول توانست پیروز میدان شود و مراکش، قهرمان آفریقا را شکست دهد، در بازی دوم بسیار فراتر از انتظار‌ها ظاهر شد و در حالیکه امکان کسب یک تساوی مقابل قهرمان پیشین جهان را داشت، باختی خفیف با گل اتفاقی دیگو کاستا به تیم ملی اسپانیا داد تا تحسین جهانیان را برانگیزد. حالا دوشنبه شب ایران به مصاف قهرمان اروپا می‌رود، تیمی که کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن حال حاضر دنیا در آن حضور دارد. البته ایران نیز یک برگ برنده بزرگ دارد و آن هم کارلوس کی روش است.
 مربی که می‌توان گفت ستاره ایران در دو بازی گذشته بوده است. حالا باید در مقابل تیم ملی کشورش قرار گیرد. او در جام جهانی ۲۰۱۰ سرمربی تیم ملی پرتغال بود و شناخت بسیار خوبی از رونالدو و دیگر بازیکنان این تیم دارد. برخی معتقدند کی روش در بازی با پرتغال در واقع سلاح مرگبار ایران است. تیم ایران در حالی به مصاف پرتغال می‌رود که روزبه چشمی را همچون بازی قبل در اختیار ندارد. 
همچنین وضعیت حضور احسان حاج صفی نیز در ابهام قرار دارد با این حال کی روش می‌گوید کاپیتان دوم تیم ملی به بازی با اسپانیا می‌رسد. به این ترتیب اگر حاج صفی به بازی نرسد باید منتظر تغییرات تازه در ترکیب دفاع ایران باشیم. از طرف دیگر مشخص نیست که آیا کی روش در بازی فردا از علیرضا جهانبخش ستاره تیم ملی استفاده خواهد کرد یا نه. جهانبخش در بازی اول حضور داشت، اما در بازی با اسپانیا جای خود را به مهدی طارمی داد.

 باید دید که در بازی فردا شب او در ترکیب قرار خواهد گرفت یانه. سردار آزمون نیز با توجه به انتقادات گسترده‌ای که از او به خاطر عملکردش در بازی با مراکش و اسپانیا صورت گرفته است، ممکن است در بازی با پرتغال غایب باشد. باید دید که کی روش انتقادات را قبول دارد و آن‌ها را جدی گرفته است یا نه. کی روش در بازی با اسپانیا تغییرات در ترکیب تیم داد که در عمل موفق بود، ممکن است در بازی با پرتغال نیز سعی کند حریف را با تغییر ترکیب غافلگیری کند. کی روش استاد غافلگیری است. اما سرمربی ایران چالش هایی هم دارد. بیشترین چالش مربی ایران چگونگی کنترل کریستانو رونالدو است.
«رونالدو» کاملا آماده است. او در دو بازی قبلی پرتغال در جام جهانی ۴ گل به ثمره رسانده است. او مقابل اسپانیا هت تریک کرد. کی روش چندی پیش درباره رونالدو و تقابل با او به سایت فیفا گفت: «خاطرات همیشه باقی می‌مانند، در دوران منچستریونایتد و تیم ملی از خاطره دارم. با این حال از جام جهانی آفریقای جنوبی مدت زمان زیادی گذشته است. اکنون دوران دیگری است و من رونالدو‌های دیگری در تیم ملی ایران دارم. اکنون آن‌ها اهمیت دارند. بازیکنانی مثل گوچی، جهانبخش و خیلی‌های دیگر در تیم ملی ایران هستند که همگی آن‌ها برای من نوعی رونالدو هستند.» 
احتمالا دومین چالش مهم کی روش، چالشی دلی است. او دوشنبه شب باید تلاش کند که تیم ملی کشورش از جام جهانی حذف شود. هرچند که کی روش مربی حرفه‌ای است، اما نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت. کی روش در این باره می‌گوید: «این‌گونه تصور کنید بازی ما مقابل پرتغال یا شاید بهتر باشد بگویم بازی با پرتغال برای ما حکم یک "مچ پوینت" دارد. این یک فیلم سینمایی است که حتی مارتین اسکورسیزی هم نمی‌توانست فیلمنامه‌ای را این گونه برای من بنویسد.

 البته که بازی خاصی است، اما این یک بازی فوتبال است و ربطی به وطن‌پرستی یا ملی گرایی ندارد. این ورزش است و ما حرفه‌یی هستیم و همه بهترین کارمان را برای تیمهای‌مان انجام می‌دهیم. مطمئنا من سربلند خواهم شد به خاطر این که در آخر تنها رنگ‌های سبز و قرمز در استادیوم خواهند بود.» مربی تیم ملی ایران قطعا چالش‌های دیگری هم دارد، او این روز‌ها خیلی درباره داوری سخن گفته است و از داوری دیدار ایران و اسپانیا که از اروگوئه بود بار‌ها انتقاد کرده است. داوری بازی ایران و پرتغال نیز از پاراگوئه است. کی روش در نشست مطبوعاتی پس از بازی رو اسپانیا درباره داوری گفت: «بازیکنان اسپانیا مرتب با داور وسط زمین صحبت می‌کردند. 
رفتار او با بازیکنان دو تیم دوگانه بود. داور با بازیکنان اسپانیا با محبت بود، اما با بازیکنان ما بسیار رفتار خشن و غیرقابل قبولی از خود نشان می‌داد. رفتار این داور به داور چهارم هم رسیده بود به گونه‌ای که من مجبور شدم به او بگویم اگر می‌خواهد من را بزند مشکلی ندارم!» 

سرمربی تیم ملی ایران درباره‌ی داوری بازی با پرتغال نیز ابراز نگرانی شدید کرده و در جمع خبرنگاران گفت که نگران است داوری این بازی نیز به شکلی باشد که سوت‌ها به نفع تیم پرتغال و یاران رونالدو زده شود. در واقع اینجا انگشت اتهامی به سمت فیفا، اسپانسر‌ها و برگزارکننده‌های جام جهانی ست که طبیعتا مایل به حضور ستاره‌ها در جام هستند. آن‌ها می‌خواهند رونالدو، مسی و ... در جام جهانی مانده و تماشای این جام را جذاب‌تر کنند. قول برای صعود با وجود چالش‌ها و نگرانی ها، اما به نظر می‌رسد بازیکنان تیم ملی فوتبال مصمم به شکست پرتغال هستند. 
کریم انصاری فرد، مهاجم تیم ملی در این باره اظهار کرد: "در برابر پرتغال هر چه که در توان داریم را خواهیم گذاشت. مطمئن باشید که ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا از این گروه صعود کنیم. شخصا این قول را می‌دهم که از این گروه صعود کنیم. مطمئن باشید که این اتفاق خواهد افتاد." کریم انصاری‌فرد ادامه داد: «تیم ملی فوتبال پرتغال قابل احترام است. فوتبال اسپانیا و پرتغال با هم تفاوت‌هایی دارند، اما فکر نکنم تیم ملی فوتبال پرتغال قدرت اسپانیا را داشته باشد. ما هم تمام تلاش خود را خواهیم کرد که با یک بازی خوب به نتیجه دلخواه‌مان دست پیدا کنیم.» انصاری فرد بازیکنان کلیدی ایران است و در غیاب مسعود شجاعی و احسان حاج صفی بازوبند کاپیتانی را به دست می‌بندد. 
سعید عزت اللهی نیز که در بازی قبلی تیم ملی برابر اسپانیا بسیار درخشان ظاهر شده بود درباره بازی با پرتغال گفت: «تنها قولی که می‌توانم بدهم این است که هم‌چون بازی قبل با تمام وجود تلاش کنیم و بجنگیم بقیه ماجرا هم در اختیار خدا است، اما مردم مطمئن باشند هم ما و هم کادر فنی تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را بگیریم. 

کادر فنی هم شبانه‌روز تلاش می‌کند و بر روی کار‌های آنالیزی وقت می‌گذارد که ان‌شاء‌الله بتوانیم برای مردم و ایران افتخار آفرینی کنیم.». اما مردم و کارشناسان فوتبال نیز تصور می‌کنند که این تیم می‌تواند پیروز دیدار با پرتغال باشد. 
دیداری که حالا عنوان حساس‌ترین و مهمترین بازی تاریخ فوتبال ایران را از بازی ایران را یدک می‌کشد. لقبی که پیش از این به دیدار ایران و استرالیا در ملبورن اختصاص داشت. اگر ایران پرتغال را شکست دهد، برای اولین با به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی می‌رسد. افتخاری که که نصیب کمتر تیمی در آسیا شده است،

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر