پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: 43023
تاریخ انتشار: 01 تير 1397 13:28
آزمون: مي خواهند من 23 ساله را شكست دهند

پاسخ به گلايه آزمون: از مردم ايران ناراحت نباشيد

مهاجم تیم ملی از انتقاد مردم نسبت به عملکردش ناراضی بود و بعد از دیدار با اسپانیا گریه کرد.اما شايد بد نباشد كه در پاسخ به گلايه سردآزمون به او بگوييم كه از ايراني ها ناراحت نباشد؛ حتي آنهايي كه از او انتقاد مي كنند او را دوست دارند. اما موضوع اينجاست كه انتظار ات از بازي و عملكرد او بيش از آنچيزي بود كه در دو بازي گذشته ايران برابر با تيم هاي مراكش و اسپانيا ديديم.
به گزارش راه امروز: سردار آزمون مهاجم تیم ملی ایران پس از شکست یک گله مقابل اسپانیا اظهار کرد: بازی سختی برای ما بود. این تیم از ما قدرتمندتر است و بازیکنان بزرگی دارد. ما تلاش زیادی کردیم که شکست نخوریم اما شانس با ما یار نبود و بازی را واگذار کردیم.

او درباره شانس صعود ایران به مرحله بعد گفت: ما هنوز یک بازی با پرتغال داریم و در صورت پیروزی می‌توانیم صعود کنیم. باید تمام تمرکز خود را روی بازی بگذاریم. هم ما و هم اسپانیا و پرتغال به یک اندازه شانس صعود داریم و قطعا به پرتغال نخواهیم باخت. می‌خواهیم با پیروزی برابر پرتغال دل مردم را شاد کنیم.

مهاجم تیم ملی در هنگامی که می‌خواست درباره عملکرد خودش در بازی‌های جام جهانی روسیه صحبت کند، بغض کرد و با گریه ادامه داد: من از مردم ایران گله دارم زیرا آن‌ها فکر می‌کنند من هیچ تلاشی نمی‌کنم. من انتقادهای بی‌دلیل زیادی را می‌شنوم. آن‌ها نمی‌دانند که چقدر من تلاش می‌کنم. اینجا هستم تا برای تیم ملی بجنگم و مردم ایران را شاد کنم. در مقدماتی جام جهانی مردم را شاد کردم و هدفم این بود که در این جام نیز همین کار را ادامه دهم.

او ادامه داد: شاید آن‌ها می‌خواهند من ۲۳ ساله را شکست دهند. اکنون که من گریه می‌کنم به خاطر بازنده بودنم نیست و این گریه به خاطر این است که دلم به حال خودم و قدرنشناسی مردم می‌سوزد. اگر مردم ازعملکرد من ناراضی هستند بعد از جام جهانی برای تیم  ملی بازی نخواهم کرد.

در همين رابطه اما  وبسایت نود نوشت: بعد از نمایش دور از انتظار سردار آزمون در دو مسابقه تیم ملی در جام‌جهانی، انتقادها از این بازیکن به اوج رسید.آزمون در دیدار مقابل مراکش بهترین فرصت ایران را با بی‌دقتی از دست داد و ضربه تک‌به‌تک‌اش را به پای دروازه‌بان حریف کوبید. این تنها شوت در چارچوب سردار در این تورنمنت بود و سه شوت دیگرش راهی به سمت دروازه پیدا نکرد. آزمون مقابل مراکش دومین شوت‌اش را به قدری عجیب زد که توپ از کنار خط طولی زمین به بیرون رفت. صحنه‌هایی که شروع انتقادات به این بازیکن پرحاشیه بود. با نگاهی به آمار مشخص می‌شود که این بازیکن بدون حتی یک دریبل، با دقت پایین پاس و عملکردهای ضعیف دفاعی و تهاجمی خودش این فرصت را به منتقدان داد که در مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی این فشار را روی دوش او بگذارند. فشاری که کمر سردار را شکست و بغضِ آزمون بعد از بازی با اسپانیا ترکید. فشارها به قدری بالا رفت که این حس منتقل شد سردار در تیم ملی کم‌کاری می‌کند و به اندازه بقیه زحمت نمی‌کشد.

به گزارش راه امروز، اما شايد بد نباشد كه در پاسخ به گلايه سردآزمون به او بگوييم كه از ايراني ها ناراحت نباشد؛ حتي آنهايي كه از او انتقاد مي كنند او را دوست دارند. اما موضوع اينجاست كه انتظار ات از بازي و عملكرد او بيش از آنچيزي بود كه در دو بازي گذشته ايران برابر با تيم هاي مراكش و اسپانيا ديديم. 
اگرچه بنابه نظر كارشناسان وقتي تيمي تدافعي بازي مي كند و براي گل نخوردن به لاك دفاعي فرو مي رود، نمي توان خيلي انتظار بازي رو به جلو  و در خور شايسته ای از بازيكناني كه در خط حمله بازي مي كنند، داشت.  اما به هر حال بايد اين نكته را نيز متذكر شد كه سردا آزمون بايد جسور وجنگنده تر در خط حمله ايران ظاهر شود، اگر مي خواهد نمره قبولي را از آن خود ثبت كند، باید با بازي بهتر برابر پرتغال پاسخ  اين انتقادات را بدهد. 

چراكه خيلي ها اميدوار بودند با نقش آفريني سردار آزمون مهاجم برجسته تيم ملي ايران بتوانيم در مقابل سرشناس خودی نشان دهیم.  از اين رو، سردا آزمون بايد بداند انتقاداتي كه به او مي شود به اين دليل است كه انتظارات از او بالاست؛ چراكه مردم ما او را يك جوان 23 ساله نمي بينند بلكه او را يك قهرمان ملي مي دانند كه هر كاري از او بر مي آيد. با همه اين اوصاف، سردا و همه ديگر بازيكنان بايد تمام تلاششان را بكنند تا بهترين عملكرد را در بازي برابر پرتغال داشته باشند؛ ما ثابت كرده ايم كه مرد روزهاي سخت و دشواريم. درست مثل بازي ايران واستراليا كه غيرممكن در دور از سرزمين ايران ممكن شد. ما  جنگندگي همان روزهاي فوتبال را از بازيكنان تيم كنوني فوتبال مقابل پرتغال مي خواهيم. تيم ملي بايد به اين باور برسد كه مي تواند تيم پرتغال را ببرد.  
 
در عين حال، با بررسی عملکرد سردار در این دو مسابقه معلوم می‌شود که عملکرد نه‌چندان دلچسب آزمون ربطی به کم‌کاریِ او ندارد. سردار دیشب ۳۲ مرتبه استارت زد. فقط رضاییان، طارمی و امیری بیشتر از او استارت زدند. این بازیکن که در بازی با مراکش ۸،۵ کیلومتر دویده بود، برای بازی با اسپاتیا تلاش‌اش را بیشتر کرد و این عدد را به ۹،۸ کیلومتر رساند. یعنی آمار دوندگی آزمون خیلی نزدیک به میانگین دوندگی کلی تیم است که ۱۰،۲کیلومتر بود. ضمن اینکه دیشب سه مرتبه هم از بازی قبل بیشتر استارت انفجاری زد. علاوه بر زمین، سردار روی هوا هم پرتلاش بود. در هر دو مسابقه تیم ملی، آزمون با اختلاف معناداری بیشترین نبردهوایی را برنده شده و بیشتر از همه ضربه سر زده است. عملکردی که احتمالا کی‌روش از او خواسته تا به کمک دفاع بیاید. سردار دیشب ۸ و بازی با مراکش ۷ مرتبه نبرد هوایی را از حریف برد و قبل از بازیکن مقابل، ضربه سر زد. این همه کمک سردار به دفاع نیست. آزمون دیشب یک مرتبه شوت بازیکن حریف را بلاک کرد. در دفع توپ و پاکسازی محوطه جریمه هم بعد از رضاییان، عزت‌اللهی و مجید حسینی بیشتر دفع خطر را داشت؛ یعنی حتی بالاتر از پورعلی‌گنجی، حاجی‌صفی و امید ابراهیمی که بازیکنان دفاعی‌تر از سردار هستند.

آخرین آیتمی که نشان از تلاش سردار دارد، سرعت بالای دوندگی‌های او است. سردار سرعتی‌ترین بازیکن تیم ملی در دو بازی اخیر بود. در بازی با اسپانیا، سرعت استارت‌های انفجاری سردار  km/h۳۲،۶۲ ثبت شده است که اهمیت ویژه این بازیکن را در ضدحملات نشان می‌دهد. در حالی که بازیکنی مثل وحید امیری که سرعت بالایش خیلی به چشم می‌آید، سرعت‌اش حتی به عدد ۳۰ هم نرسیده است. آمارهایی که نشان می‌دهد در بازیِ سردار با وجود افت، خبری از کم‌کاری نیست.



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر