شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: 42808
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1397 18:27
خراج فوری برای حفظ اتحاد ملی

تو به اسپانیا خیانت کردی؛ لو پتگی!

فدراسیون فوتبال اسپانیا دقایقی پیش دریک تصمیم سخت اما قابل پیش بینی لو پتگی سرمربی خود را در فاصله 48 ساعت تا اولین بازی لاروخا در جام جهانی کنار گذاشت.
به گزارش "ورزش سه"، این تصمیم یکی از عجیب ترین و شگفت انگیزترین موقعیت ها در اردوی تیم ملی کشوری ایجاد کرده که به واسطه توفیق های باشگاهی مثالی بزرگ برای توسعه فوتبال در همه کشورهاست. اما کمتر از 16 ساعت بعد از اعلام خبر توافق لو پتگی سرمربی تیم ملی اسپانیا با رئال مادرید در فصل آینده، فدراسیون فوتبال اسپانیا در نشست مطبوعاتی امروز این مربی را از کار برکنار کرد. تصمیمی برای مراقبت از اصول اولیه ای که فوتبال بر مبنای آن بنا شده است. با این تصمیم حالا لو پتگی تبدیل به فردی شد که به پرچم اسپانیا خیانت کرده است.
رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا این تصمیم را بلافاصله پس از ورود به سالن نشست مطبوعاتی اعلام کرد تا نشان بدهد برای او حفظ نظم و قواعد اولیه از همه چیز مهمتر است. آنها سرمربی تیمشان را به واسطه عدم صداقت و ایجاد فضای نامناسب برای تیم ملی بلافاصله اخراج کردند تا انتخاب سرمربی بعدی رئال جنجالی تر از همیشه باشد. حالا رئال مادرید و شخص فلورنتینو پرس به واسطه مذاکره و توافق با پتگی مورد انتقاد شدید وبی رحمانه رسانه ها قرار خواهند گرفت. رئیس رئال اگرچه به تصمیمات ناگهانی و عجیب شهرت دارد اما این انتخاب هزینه ای فراتر از باور را به وی و تیمش تحمیل خواهد کرد. چراکه حالا مادرید به عنوان سمبل پایتخت اسپانیا و تیمی که در اوج مناقشات استقلال طلبانه مظهر اتحاد ملی بود، با صفت از بین برنده این گروه گرایی همه جانبه معرفی خواهد شد.
 صد البته لوپتگی انتخابی مناسب برای مادرید است که پس از جدایی زین الدین زیدان در جستجو برای انتخاب یک گزینه به بن بست خورده بود اما زمان تصمیم، تاثیر این انتخاب روی فضای تیم ملی، ایجاد دو قطبی احتمالی و البته بی توجهی به اصول، چیزی نبود که فدراسیون فوتبال اسپانیا از آن بگذرد. آنها البته به سرعت سرمربی جدید را معرفی خواهند کرد که ممکن است یک قهرمان ملی حتی از کاتالونیا باشد؛ چهره ای مثل لوییس انریکه مارتینز که سابقه بازی در رئال و بارسا را دارد و اتفاقا با پیراهنی شبیه پیراهن امروز اسپانیا درجام جهانی 94 گلی به یادماندنی را به ثمر رساند.
حالا لوپتگی با بار سنگین و سرزنش بی رحمانه هواداران اسپانیا و البته فوتبال مواجه خواهد شد، چیزی که کار او را برای حضور در مادرید و هدایت تیمی که او را به واسطه تغییر نسل موفقش در تیم ملی انتخاب کرده است، دشوار می کند. این مربی حالا در فاصله کمتر از نصف روز از یک چهره ملی مورد علاقه به مردی بدل شده که به تیم ملی خیانت کرد. در حال حاضر اسپانیایی ها عصبانی و شگفت زده از وضعیت پیش آمده نگران سرنوشت تیمی هستند که تحت نظر این سرمربی میانگین بالای سه گل زده در هر مسابقه را داشت و یکی از مدعیان جدی کسب قهرمانی به شمار می آمد. اما روحیه برنده و دست نیافتنی لاروخا با اقدام عجیب سرمربی با چالشی جدی مواجه شده و این مساله باعث خوشحالی رقبایی مثل پرتغال، ایران و مراکش است که در سه بازی آینده مقابل ستاره های اسپانیا صف آرایی خواهند کرد.

تیم ملی اسپانیا تا ساعات آینده نیز در کانون خبرها خواهند بود و حالا همه منتظرند نام سرمربی تیم اعلام شود. فعلا انریکه، بنیتس، هیرو و ... آنها هم مثل ما عاشق شایعه و خبرسازی و حاشیه اند؛ پس فعلا موج گیرنده های خود را فقط روی اسپانیا تنظیم کنید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر