جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 42794
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1397 10:55
پدر قاتل: هرچه بخواهید پول می‌دهم، اعدامش نکنید

قاتل بنیتای ۸ ماهه: عذاب وجدان دارم، مرا اعدام کنید

صبح ۲۱ خرداد پدر و مادر بنیتا به دادسرای جنایی تهران رفته و در نخستین جلسه‌ای که برای صلح و سازش در دادسرا برگزار شد، شرکت کردند.
دختر ۸ ماهه این زوج ۲۹ تیر سال گذشته در حالی که داخل خودروی پرایدشان جلوی در خانه تنها رها شده بود از سوی سارقان خودرو ربوده شد، اما ۶ روز بعد سارق خودرو دستگیر شد و با اعتراف وی جسد بچه در حالی که از فرط گرسنگی و تشنگی و گرما جان باخته بود داخل خودرو کشف شد. متهم مدعی شد از وجود بچه داخل خودرو خبر نداشته، اما وقتی متوجه حضور او شد خودرو را کنار خیابان رها کرده و گریخته است.
در این پرونده دو مرد جوان دیگر که همدست متهم ردیف اول بودند نیز بازداشت شدند. پرونده این جنایت به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت و با تکمیل تحقیقات، سه متهم پای میز محاکمه رفتند. متهم ردیف اول محکوم به قصاص شد و دو نفر دیگر به زندان محکوم شدند.
حالا پدر و مادر بنیتا که خواستار قصاص در ملأ عام شده بودند در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند تا در نخستین جلسه صلح وسازش شرکت کنند. به غیر از پدر و مادر بنیتا، پدر متهم ردیف اول این پرونده نیز حضور داشت. مرد میانسال با ابراز ناراحتی از اتفاقی که برای بنیتا رخ داده است، گفت: حاضرم دیه‌ای که خانواده بنیتا می‌خواهند را پرداخت کنم تا آن‌ها رضایت دهند و پسرم از قصاص نجات یابد.
در این جلسه پدر و مادر بنیتا سکوت کرده و هیچ حرفی به زبان نیاوردند. اما پدر مرد اعدامی همچنان خواستار عفو پسرش بود و از خانواده بنیتا خواست تا هر مبلغی که به عنوان دیه می‌خواهند از وی طلب کنند، اما پسرش را اعدام نکنند.
به دنبال این جلسه صلح و سازش، مرد اعدامی نیز به دادسرای جنایی تهران منتقل شد. او گفت: مرا اعدام کنید. من لایق بخشیدن نیستم. من عامل قتل یک کودک بی گناه بودم و نمی‌توانم با عذاب وجدان کنار بیایم. از شما می‌خواهم که مرا اعدام کنید و از خانواده اولیای دم هم می‌خواهم که رضایت ندهند تا شاید از عذاب وجدان رها شوم.
از سوی دیگر طبق ماده ۴۲۸ قانون مجازات اسلامی، چنانچه قتل فجیع باشد یا حساسیت عمومی را جریحه دار کند یا اولیای دم توانایی پرداخت تفاضل دیه را نداشته باشند، با تشخیص دادستان و با تأیید رئیس قوه قضائیه تفاضل دیه برای قصاص از بیت المال پرداخت می‌شود. باتوجه به اینکه پرونده بنیتا نیز چنین شرایطی داشت تفاضل دیه از بیت المال پرداخت شده و پرونده این جنایت برای اجرای حکم در دادسرای امور جنایی است.

منبع: ایران
برچسب ها: بنیتا ، اعدام
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر