جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 42789
تاریخ انتشار: 22 خرداد 1397 19:04
این اظهارات رولی در حالی مطرح شد که یک ماه پیش پرگاس با ایران یک قرارداد اولیه برای توسعه میدان نفتی کرنج در استان خوزستان امضا کرد.
فرارو نوشت: در زمان امضای این قرارداد، خبرگزاری رویترز تصریح کرد که این قرارداد اولین قراردادی بود که پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای امضا می‌شود.  برخی از شرکت‌های خارجی علاقه‌ای به خروج از ایران ندارند. به گزارش فرارو به نقل از اویل‌پرایس، در حالی که همزمان با بازگشت تحریم‌های آمریکا تعدادی از شرکت‌ها خود را برای خروج از ایران آماده می‌کنند، یک کنسرسیوم بین المللی نفت و گاز اعلام کرده است که در ایران باقی خواهد ماند. 

کالین رولی، مدیر عامل کنسرسیوم بین المللی پرگاس، که متشکل از 11 شرکت اروپایی، کانادایی و آسیایی است، اعلام کرده این کنسرسیوم هیچ برنامه‌ای برای خروج از ایران ندارد. این اظهارات رولی در حالی مطرح شد که یک ماه پیش پرگاس با ایران یک قرارداد اولیه برای توسعه میدان نفتی کرنج در استان خوزستان امضا کرد. در زمان امضای این قرارداد، خبرگزاری رویترز تصریح کرد که این قرارداد اولین قراردادی بود که پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای امضا می‌شود. پرگاس در 10 سال آینده برنامه‌هایی برای پمپاژ 655 میلیون بشکه نفت از میدان کرنج دارد.

 اواخر هفته جاری، رئیس این شرکت گفت: " کنسرسیوم (پرگاس)، قصد دارد این طرح را برای این منظور با مدیریت دقیق اجرا کند و با تولیدکنندگان قطعات ایرانی و خارجی همکاری کند. زمانی که این طرح کاملا اجرا شود، ظرفیت تولید نفت خام ایران افزایش می‌یابد و فرصت‌های شغلی در استان خوزستان ایجاد خواهد شد". 
اخیرا بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، گفته طرح‌هایی برای افزایش تولید نفت خام ایران به 460 میلیون بشکه در سه سال آینده وجود دارد. این امرمستلزم افزایش تولید از 29 میدان نفتی در کشور است. زنگنه با بیان اینکه اغلب کار افزایش تولید نفت توسط شرکت‌های داخلی انجام خواهد شد، افزود 75 درصد از تجهیزات مورد نیاز برای افزایش تولید نفت، ساخت ایران است. ایران سومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک است و به گفته شرکت گلوبال پلاتس، از اوایل ماه ژوئن روزی 3.8 میلیون بشکه تولید کرده است. 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر