پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 42698
تاریخ انتشار: 16 خرداد 1397 14:46
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی به بهانه تحلیل سیاسی غیبت می کنند و به هوای مصلحت، دروغ می گویند که باید در این شب های مبارک از نعمت کم نظیر توبه استفاده کنند تا مقبول درگاه خداوند شوند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید احمد خاتمی بامداد چهارشنبه در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حرم عبدالعظیم الحسنی (ع)، ماه رمضان را قلب ماه های سال نامید و اظهار کرد: بیداری هدفمند شب های قدر بسیار با ارزش است و از این شب های مبارک برای بخشش گناهان استفاده کنیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دل مرده با توجه به خداوند زنده می شود و دلها را آماده کنیم تا با توجه و خلوص نیت به دیدار خداوند برویم.

وی ادامه داد: قبل از اینکه قیامت فرا رسد از خودمان حسابرسی کنیم ولازمه آن هم این است که واجبات دین مبین اسلام را انجام دهیم و در این دنیا گره مشکلات مردم را باز کنیم.

خاتمی اضافه کرد: در انجام واجبات دینی مغرور نشویم و این برکت را از آن خداوند و توفیق الهی بدانیم و در همه حال شاکر خداوند باشیم.

وی با بیان اینکه انسان ها در مقابل گناهان پنج برخورد را انجام می دهند، گفت: برخورد اول زمانی است که گناه خود را توجیه کنیم در صورتی که مجاز نیستیم به بهانه تحلیل سیاسی، غیبت کنیم و به هوای مصلحت، دروغ بگوییم.

وی کوچک شمردن گناه را برخورد دوم مقابله با گناه بیان کرد و افزود: برخی ها بی حجابی می کنند و آن را با اشتباهات برخی از مسئولان مقایسه می کنند، این درحالی است که هر کسی با هر مدلی گناه کند، مجرم است و توجیه ندارد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: افزود: نا امیدی نیز از دیگر برخوردهای انسان با گناه است و نباید در هیچ شرایطی مایوس از فضل خداوند شویم، اگرچه باید در صدد جبران گناهان باشیم.

وی گفت: تاخیر در توبه و سبقت گرفتن در کارهای خیر نیز برخورد انسان با گناه است و برخی از انسان ها در مقابل گناه استغفار می کنند و سعی در انجام کارهای خیر دارند.

خاتمی افزود: اهل تقوی در انجام توبه درنگ نمی کند و بلافاصله در دل شب از گناه خود توبه می کند، چرا که مرگ در هر زمانی فرا می رسد و فرصت توبه از ما گرفته می شود.

مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان بامداد چهارشنبه در حرم عبدالعظیم الحسنی (ع) با حضور خانواده های شهدا، جانبازان، روحانیون و جمع کثیری از مردم برگزار شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر