جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 42678
تاریخ انتشار: 15 خرداد 1397 14:54
تمام تحریم های سال‌های ۸۰ تا ۸۲ به خاطر اقدامات روحانی بود!

افشاگری های برجامی احمدی‌نژاد

احمدی نژاد گفت: تمام قطعنامه و تحریم ها، بهانه اش برای سال‌های ۸۰ تا ۸۲ قبل از دولت ما بودند. زمانیکه رئیس جمهور فعلی مسئول هسته‌ای بود. در تمام قطعنامه هست. من گفتم منتشر کنید، چرا می‌اندازید گردن ما. در دوره ما، با اقتدار جلو بردیم و بهانه‌ای نبود؛ و اصل پیشرفت‌های هسته‌ای در دوره من بود.
محمود احمدی نژاد روز پنجشنبه۱۰ خرداد ۱۳۹۷ در سفر به تبریز در تالار همایش های هتل شهریار این شهر به سخنرانی پرداخت. بنابه اظهارات او،  تحریم ها از بیرون و فشار از داخل در دولت دهم در جریان بود. چه خبر بود. انها تحریم سنگین، اما در داخل اجرایی شد. دست به دست هم دادند. کارشکنی ها و تخریب گسترده. دو کار همزمان انجام می دادند. تخریب می کردند و جلوی ما را می گرفتند که اقدام اساسی برای خنثی سازی تحریم نشود و از سوی دیگر در تبلیغات می گفتند تحریمی در کار نیست. اینها به خاطر مدیریت دولت است.

او افزود: وقتی از موضع ضعف به مذاکره برویم، باید امتیاز بدهیم. گفتم شما 6 ماه به من فرصت دهید تا فشار تحریم را برداریم. گفتند نه. من گفتم بعدا پشیمان می شوید.

رییس دولت نهم و دهم ادامه داد: سال 92، انتخابات شد. نماینده ما را حذف کردند. دولت یازدهم امد. گفتند می خواهیم چرخ زندگی و سانتریفوژ بچرخد. امدند و گفتند؛ سه خط تبلغی جدید دنبال کردند. حیات ما ادامه دارد. حوادث در پیش است.

او افزود: همان هایی که می گفتند، تحریم وجود ندارد، می گفتند تحریم مشکل باعث مشکلات است. راه حل را هم می گفتند به طور باز و نامحدود با کدخدا صحبت کنیم. می گفتند دولت دهم دیپلمات حرفه ای نداشته و نمیتوانسته مذاکره کند. اما خودشان دیپلمات حرفه ای هستند.

احمدی نژاد ادامه داد: تمام قطعنامه و تحریم ها، بهانه اش برای سال های 80 تا 82 قبل از دولت ما بودند. زمانیکه رئیس جمهور فعلی مسئول هسته ای بود. در تمام قطعنامه ها هست. من گفتم منتشر کنید، چرا می اندازید گردن ما. در دوره ما، با اقتدار جلو بردیم و بهانه ای نبود. اصل پیشرفت های هسته ای در دوره من بود.

او گفت: می گفتند خزانه خالی و انبارها خالی است. من گفته بودم انبارها را پر کنید و کالاهای اساسی پر شد. می گفتند اما دولت بدهکار و انبارها خالی است. خب معلوم است با این وضعت شرایط مذاکرات چه خواهد بود. انگار از قبل می گویند من تسلیمم و ورشکسته ام و می خواهم مذاکره کنم.

احمدی نژاد ادامه داد: به گونه ای گفتند هر توافقی بهتر از عدم توافق است. خب معلوم است نتیجه چه می شود. علی رغم ادعاها، تحریم ها برگشت و گفتند تعهد داده اند. دنبال مقصر نیستم چون همه مقامات این را تایید کرده اند. دنبال تجربه اندوزی هستم. ما هنوز نمی دانیم در مذاکرات چه گذشت. نماینده ها می گویند هنوز متن قرارداد را ندیدیم.

او اظهار داشت: یک بچه پنجم دبستان می فهمد اسرائیل و امریکا باهمند و الان هم دارند این کار را انجام میدهند. مگر میشود به این بهانه ملت را از دانستن محروم کرد. در برجام اصل بدهی روشن نشد. تعهدات ما با تضمین و روشن است. تعهدات طرف مقابل مبهم است. قانون حاکم، مقررات طرف کشورهای مقابل ماست. دعوا شد کجا برویم؟ به خودشان. باید می رفتیم پیش یک مرجع بین المللی. خب معلوم است نتیجه چه می شود.

او ادامه داد: تاسیسات عظیم هسته ای در نتیجه با بیش از 30 میلیارد دلار پرت شد یک گوشه ای  یا از بین رفت. ملت ایران تذکر می هد. این را بگویم. بابا صبر ملت اگر سرریز شود، انوقت دیگر...

احمدی نژاد افزود: هر تصمیمی گرفتید، به رای ملت بگذارید. هیچکس حق ندارد به نمایندگی از چندین نسل تصمیم بگیرد. یک جگرکی و کاسب و کشاورز خیلی از شما بهتر می فهمند. یه طوری اقتصاد را درست کردی که به نظر خودت می اید ان جگرکی مقامش پایین است. او انسان است و ایرانی. می خواهم بشارت بدهم. افراد ضعیف جلوی خود دیده اند، فکر کرده اند ملت هم ضعیف است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر