جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 42574
تاریخ انتشار: 06 خرداد 1397 13:17
مجمع موسسین انجمن جوانان استان تهران فردا برگزار می‌شود

انتخاب اولین هیات مدیره انجمن جوانان استان تهران

مجمع موسسین انجمن جوانان استان تهران صبح فردا یکشنبه، ششم خرداد ماه 97، در محل هتل ارم تهران برگزار و برای نخستین بار، اعضای هیات مدیره این انجمن انتخاب می‌شوند.
مقدمات تاسیس انجمن جوانان استان تهران از سال گذشته در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران آغاز و دبیرخانه موقت این انجمن نیز در واحد امور تشکل‌ها و مسؤلیت اجتماعی این اتاق ایجاد شد.

 به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، طبق اساسنامه انجمن جوانان استان‌ها، این تشکل به منظور فراهم آوردن زمینه همکاری، هم‌اندیشی در ایجاد فضای مساعد کارآفرینی برای جوانان و نیز شبکه‌سازی کسب‌و‌کارها و انجام مسولیت‌های اجتماعی تشکیل شده است.

بر اساس این اساسنامه، عضویت در انجمن جوانان استان به شرط داشتن سن حداکثر 39 سال تمام، مستلزم شرایط داشتن تابعیت ایرانی، دارا بودن کارت عضویت یا بازرگانی معتبر از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و همچنین پرداخت ورودیه و حق عضویت سالانه است. همچنین صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان در صورت ارائه گواهی دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و داشتن شرایط اولیه عضویت، می‌توانند به جمع دیگر فعالان اقتصادی جوان عضو این تشکل درآیند.

بعد از برنامه‌ریزی‌های بسیار در سال گذشته و جاری، اولین مجمع این تشکل اقتصادی در محل هتل ارم تهران برگزار و نخستین دوره انتخابات هیات مدیره انجمن جوانان استان تهران با رأی فعالان اقتصادی جوان عضو این انجمن، انتخاب می‌شوند.

مجمع موسسین چند نفر است؟
مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران در تشریح چگونگی برگزاری این مجمع و انتخابات پیش‌رو، با بیان اینکه امکان ثبت نام جوانان برای عضویت در این تشکل از مدت‌ها پیش آغاز شد، گفت: در مجموع 564 نفر برای عضویت در انجمن جوانان استان تهران ‎اقدام کردند که از این تعداد 89 نفر از بانوان و 475 نفر نیز از آقایان بودند.

غلامرضا ملکی افزود: پس از بررسی شرایط مجاز عضویت ثبت‌نام‌کنندگان طبق اساسنامه در دبیرخانه موقت انجمن جوانان استان تهران، 311 نفر شامل 55 نفر از بانوان و 256 نفر از آقایان واجد شرایط عضویت در این تشکل شناخته شدند.

وی با بیان اینکه در مجموع 253 نفر از متقاضیان عضویت در این انجمن، فاقد شرایط اصلی عضویت معرفی شدند گفت: از این تعداد 31 نفر فاقد کارت عضویت یا بازرگانی بودند و کارت عضویت و بازرگانی 32 نفر نیز منقضی شده و فاقد اعتبار بود. همچنین 28 نفر نیز فاقد شرایط سنی مندرج در اساسنامه بودند و 162 نفر نیز به دلیل عدم پرداخت به موقع ورودیه نتوانستند عضویت در این انجمن را کسب کنند.

ملکی افزود: به این ترتیب، در حال حاضر 311 نفر از جوانان فعال اقتصادی استان تهران در مجمع موسسین انجمن جوانان استان تهران حضور دارند.


چند نفر نامزد عضویت در هیات مدیره هستند؟

مدیر امور تشکل‌ها و مسولیت اجتماعی اتاق تهران در خصوص تعداد افرادی که برای عضویت در هیات مدیره انجمن جوانان استان تهران نام‌نویسی کردند، گفت: از میان 311 نفر متقاضی واجد شرایط عضویت در این انجمن، تعداد 164 نفر شامل 24 نفر از بانوان و 140 نفر از آقایان برای عضویت در هیات مدیره انجمن جوانان استان تهران نام‌نویسی کردند که پس از بررسی شرایط بر طبق اساسنامه از سوی دبیرخانه موقت انجمن، در مجموع 132 نفر شامل 22 نفر از بانوان و 110 نفر از آقایان برای حضور در انتخابات هیات مدیره انجمن واجد شرایط شناخته شدند.

ملکی با بیان اینکه از میان 164 متقاضی شرکت در انتخابات هیات مدیره انجمن جوانان استان تهران، 32 نفر فاقد شرایط لازم برای حضور در این انتخابات بودند، گفت: از این تعداد، 3 نفر برای شرکت در انتخابات هیات مدیره انصراف دادند و 9 نفر نیز به دلیل منقضی شدن مدت اعتبار کارت عضویت یا بازرگانی در این فهرست جای نگرفتند. همچنین یک نفر فاقد شرایط سنی و 19 نفر نیز به دلیل عدم واریز حق ورودیه، شرایط لازم برای حضور در انتخابات انجمن جوانان استان تهران را به دست نیاوردند.
سطح تحصیلات نامزدهای هیات مدیره؟
مدیر امور تشکل‌ها و مسولیت اجتماعی اتاق تهران در ادامه با بیان اینکه 17 نفر از نامزدهای عضویت در هیات مدیره انجمن جوانان استان تهران دارای مدرک دکترا هستند، افزود: 60 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد،42  نفر مدرک کارشناسی، یک نفر فوق دیپلم و یک نفر نیز دارای مدرک دیپلم است.

هیات مدیره انجمن جوانان استان تهران چند کرسی دارد؟
مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران در خصوص تعداد کرسی‌های هیات مدیره انجمن جوانان استان تهران، گفت: هیات مدیره این انجمن دارای 9 عضو اصلی و 2 عضو علی‌البدل است که طبق اساسنامه، 3 کرسی هیات مدیره اصلی این انجمن باید به بانوان و 6 کرسی نیز به آقایان اختصاص یابد.  به گفته وی، یک نفر از بانوان و یک نفر از آقایان نیز به انتخاب اعضای این انجمن بر کرسی اعضای علی‌البدل هیات مدیره خواهند نشست.

ملکی سپس افزود: اعضای انجمن جوانان استان تهران و متقاضیان شرکت در انتخابات هیات مدیره این انجمن که روز یکشنبه 6 خردادماه جاری برگزار می‌شود، باید در برگه‌های تعرفه رای خود، در تعداد کرسی‌های اختصاص یافته هیات مدیره این تشکل به بانوان و آقایان دقت کنند. وی همچنین خاطرنشان کرد که در این انتخابات، 2 نفر به عنوان بازرس اصلی و یک نفر نیز به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب خواهند شد. به گفته ملکی، بازرسان اصلی و علی‌البدل از میان حاضران در مجمع موسسین و با رای اعضای این مجمع انتخاب خواهند شد و در روز برگزاری مجمع، متقاضیان بازرس در این بخش می‌توانند به هنگام ورود به نشست مجمع ثبت‌نام کنند.

 شرایط عضویت دانش‌بنیان‌ها و مشارکت در انتخابات؟
مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران در ادامه با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها می‌توانند با رعایت بندهای مندرج در اساسنامه که شامل دارا بودن تابعیت ایرانی، پذیرش و رعایت مفاد اساسنامه و پرداخت ورودیه و حق عضویت سالانه، می‌توانند با اخذ تاییدیه از اتاق تهران به عضویت انجمن جوانان استان تهران درآیند، گفت: فعالان حوزه استارت‌آپ‌ها، بدون الزام به داشتن کارت عضویت یا بازرگانی اتاق تهران امکان حضور در مجمع موسسین این انجمن را خواهند داشت و از حق رای نیز برخوردار هستند اما امکان نامزدی در انتخابات هیات مدیره انجمن را ندارند. ملکی افزود: در خصوص این بنگاه‌ها، داشتن گواهی دانش‌بنیان بودن از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای عضویت در انجمن جوانان استان تهران الزامی است.


ارائه کتابچه معرفی نامزدهای هیات مدیره در روز انتخابات
مدیر امور تشکل‌ها و مسولیت اجتماعی اتاق تهران در ادامه با بیان اینکه به دلیل مشارکت بالای اعضای مجمع جوانان استان تهران در انتخابات هیات مدیره، امکان معرفی نامزدهای این دوره در روز برگزاری مجمع وجود ندارد، گفت: به منظور آگاهی اعضای این مجمع از نامزدهای ورود به هیات مدیره انجمن، دبیرخانه موقت انجمن جوانان استان تهران با همکاری روابط عمومی اتاق تهران کتابچه معرفی نامزدهای هیات مدیره تهیه و به چاپ رسیده است که در روز برگزاری مجمع به اعضا ارائه خواهد شد.

ملکی تصریح کرد که در این کتابچه تنها نامزدهای حضور در هیات مدیره 9 نفره انجمن جوانان استان تهران معرفی شده‌اند و نامزدهای کرسی بازرسان اصلی و علی‌البدل به هنگام ورود به نشست مجمع ثبت‌نام می‌شوند.

اهداف و برنامه‌های اتاق تهران برای حمایت از جوانان
ملکی در ادامه با تاکید بر اینکه در این دوره از مجمع انجمن جوانان استان تهران و انتخابات هیات مدیره این مجمع، شاهد استقبال بسیار بالای نخبگان و کارآفرینان جوان هستیم، گفت: اتاق تهران به عنوان خانه فعالان اقتصادی و تشکل‌ها، تلاش کرده است تا از ظرفیت‌های ایده‌آل جوانان در پیشبرد امور اقتصادی کشور استفاده کند و این قشر از جامعه اقتصادی بتوانند سهم بسزایی در توسعه کسب‌و‌کار کشور داشته باشند.

وی افزود: دبیرخانه موقت مجمع جوانان استان تهران که در امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران مستقر است، طی ماه‌های گذشته تلاش کرده تا طبق اساسنامه مدون این تشکل که از سوی اتاق بازرگانی ایران تصویب شده است، تمامی فرآیندهای لازم برای شکل‌گیری این انجمن را طی کرده و مقدمات برگزاری اولین دوره مجمع و انتخابات هیات مدیره آن را فراهم کند. مدیر امور تشکل‌ها و مسولیت اجتماعی اتاق تهران افزود: اتاق تهران بدون هیچ‌گونه جانبداری و حمایت‌های خاص از گروه‌ها و افراد متقاضی برای عضویت در هیات مدیره انجمن جوانان استان تهران، تنها در اندیشه برپایی هر چه بهتر این انتخابات و آغاز رسمی فعالیت‌های انجمن جوانان استان تهران است و مسیر تعامل و همکاری با منتخبان این انجمن در هیات مدیره را ادامه خواهد داد.
شرایط ثبت‌نام و حضور در مراسم مجمع
مجمع موسسین انجمن جوانان استان تهران روز یکشنبه 6 خرداد ماه جاری در محل هتل ارم تهران واقع در بزرگراه شهید حقانی برگزار خواهد شد. در این روز، ثبت‌نام از اعضای مجمع از ساعت 9 صبح در محل برگزاری این اجلاس انجام خواهد شد و تمامی اعضا با در دست داشتن اصل کارت ملی، اصل کارت عضویت یا کارت بازرگانی اتاق تهران و همچنین اصل فیش واریزی، اجازه ورود به مراسم اولین مجمع موسسین انجمن جوانان استان تهران را خواهند داشت.

طبق اعلام دبیرخانه موقت مجمع جوانان استان تهران، اعضای این مجمع «شخصا» باید در این مراسم حضور داشته باشند و به دلیل کثرت بالای شرکت‌کنندگان، از ورود همراه یا همراهان به این مراسم ممانعت به عمل خواهد آمد و تنها اعضای ثبت‌نام شده انجمن که هویت‌شان احراز شود در این نشست قادر به شرکت هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر