جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 42112
تاریخ انتشار: 09 ارديبهشت 1397 11:41
مترجم سرمربی پرسپولیس می‌گوید که منظورش از بیان آن عبارت زشت برانکو نبود، اما کسی باور نمی‌کند محسن مسلمان بعد از پست جنجالی در بین دو نیمه بازی با ذوب‌آهن و طعنه‌های ادامه‌دارش، این بار در لایو اینستاگرام حاشیه‌ساز شد.
اتفاقی که نباید رخ داد تا حالا جنجال روز بر سر حرفی باشد که در لایو محسن مسلمان ستاره جنجالی پرسپولیس از سوی مترجم برانکو ایوانکوویچ مطرح شد! صحبتی که از همان دقایق اولیه بازتابی خیره‌کننده در محافل ورزشی و فضای مجازی پیدا کرد! اوضاع به قدری خراب شد که دیگر نمی‌توان کاری برای درست‌شدنش انجام داد و فقط باید صبر کرد و منتظر گذر زمان ماند تا دید چه پیش خواهد آمد! این اتفاق به خوبی نشان داد تا وقتی که حرف از دهان خارج نشده باشد، می‌توان کنترلش کرد و جلوی آن را گرفت! تا وقتی حرفی به زبان نیامده باشد، اختیارش دست آدم است؛ اما وقتی حرفی زده شد،‌ مانند تیری است که از چله کمان در رفته باشد! دیگر نمی‌شود جلوی آن را گرفت! مخصوصا اگر به هدف هم خورده باشد!

کاش مسلمان نیمکت‌نشین می‌ماند!
به گزارش شهروند، وقتی در دقیقه ٦٥ محسن مسلمان بالاخره پس از چندین هفته نیمکت‌نشینی با چراغ سبز برانکو برای حضور در میدان روبه‌رو شد،‌ خیلی‌ها امیدوار شدند که این اختلاف بزرگ به وجود آمده کم‌کم در مسیر حل‌شدن است. وقتی مسلمان دقایقی بعد از حضور در زمین یک پاس گل داد هم همه امیدوار شدند که مرد کروات دوباره روی مسلمان برای موفقیت تیمش حساب کند. منتهی بازی تمام شد و دقایقی بعد پرسپولیسی‌ها روی سکوهای قهرمانی حاضر شدند. این‌جا اتفاقی رخ داد که تمام هواداران پرسپولیس به این نتیجه رسیدند که ‌ای کاش برانکو باز هم به مسلمان بازی نمی‌داد تا بیاید و پاس گل بدهد و همین مسأله بهانه‌ای برای تبدیل‌شدن به بزرگترین جنجال‌ سال در اردوگاه سرخ‌ها شود!

جنجال اول با کنایه وزیر به حاشیه‌های مسلمان!
محسن مسلمان با لایو اینستاگرامی در جشن قهرمانی حاضر شد. جنجال اول وقتی به وجود آمد که او داشت مدال قهرمانی را از وزیر ورزش دریافت می‌کرد. مسعود سلطانی‌فر در این حین به او گفت: «اگر حاشیه‌هایت را کنار بگذاری، بازیکن خوبی هستی!» جواب مسلمان مغرور اما این بود: «مرسی خیلی ممنون!»

الفاظ زشت آقای مترجم!
لحظاتی بعد محسن روی سکوی قهرمانی بود و به یک‌باره نیک‌سیرت مترجم برانکو ایوانکوویچ با اشاره به پاس گلی که این بازیکن در بازی داد، جمله‌ای زشت را به زبان آورد که زمینه‌ساز این جنجال بزرگ بود و در همان لحظات ابتدایی در فضای مجازی پخش شد و همه به این نتیجه رسیدند که صحبت‌های زشت مترجم به مسلمان اشاره مستقیم به برانکو ایوانکوویچی بوده که مدت‌ها این بازیکن را نیمکت‌نشین کرد و وقتی دوباره او را به زمین فرستاد، محسن مسلمان با یک پاس گل جواب برانکو را داد تا نشان دهد در این مدت لایق نیمکت‌نشینی نبوده است. البته مسلمان همان موقع به نیک‌سیرت تأکید می‌کند که حواسش باشد که لایو اینستاگرامی است! ما نمی‌توانیم در این گزارش جمله‌ای که مترجم برانکو علیه این مربی خطاب به مسلمان مطرح کرد را منتشر کنیم اما ویدیو این اتفاق به قدری بازتاب داشت که به راحتی در فضای مجازی برای هر کسی قابل دسترسی است.

حس بد بی‌اعتمادی برای برانکو
شاید اگر این جملات از زبان هر فرد دیگری به زبان می‌آمد، این فرصت وجود داشت که بتوان توجیهی قانع‌کننده برای آن ارایه داد؛ اما متاسفانه ایفای نقش اولی این جنجال توسط مترجم برانکو به‌عنوان نزدیک‌ترین فرد به سرمربی پرسپولیس عمق فاجعه را بیشتر و بیشتر کرد. در چنین شرایطی تمام اتفاقاتی که رخ داد، برانکو و هواداران پرسپولیس را به یاد دیالوگ معروف و ماندگار فیلم پدرخوانده می‌اندازد.

جایی که ویتور کورلئونه می‌گوید: «به من نگو اونا پشت سر من چی گفتن! بگو چرا این‌قدر پیش تو راحت بودن تا درباره من حرف بزنن؟!» حواشی‌ای که به آن اشاره شد، به قدری بازتاب داشت که به عبارتی ساده جشن قهرمانی را برای برانکو ایوانکوویچ تلخ کرد. او بیشتر از هر زمان دیگری فهمید که در پرسپولیس تنهاست و نمی‌شود حتی به نزدیک‌ترین فرد به خودش هم اعتمادی کامل داشته باشد. این حس بد «خیانت» شاید تنها چیزی بود که مرد کروات انتظارش را نداشت ولی به آن رسید!

توضیح مسلمان؛ دنبال داستان نباشید!
جنجال به قدری بزرگ بود که یک ساعت بعد از انتشار ویدیو محسن مسلمان را مجبور کرد با یک استوری در اینستاگرام به حاشیه‌های به وجودآمده پاسخ بدهد و این جملات را بنویسد: «من قبل از بازی با آقای نیک‌سیرت راجع‌به این‌که اگه برم داخل زمین تیم حریفو می‌ترکونم، صحبت کردم. لطفا دنبال داستان نباشید. ایشون با من شوخی دارد و بعد پاس این صحبت پیش اومد که منظور پاس گل بود.»

نخستین واکنش مترجم: به خاطر این الفاظ عذرخواهی می‌کنم اما...
نخستین واکنش نیک‌سیرت مترجم برانکو ایوانکوویچ هم به انتشار ویدیو جنجالی این بود: «ابتدا باید از هواداران عزیز بابت این کلماتی که گفتم عذرخواهی کنم و تصور نمی‌کردم مسلمان در حال تصویربرداری زنده است. نان را خدا می‌دهد اما چرا باید درباره کسی که طی سه‌ سال باعث روزی‌ام شده این چنین بگویم؟ محسن برای این بازی انگیزه زیادی داشت و قبل از بازی گفت که می‌خواست کاری کند و منظور صحبت‌های ما هم همان بود. حقیقتش من این موضوع را به برانکو نگفتم، چرا که او ترکیب تیمش را مشخص کرده بود و قبل از بازی به یک‌باره دست به تغییر ارنج نمی‌زند. مسلمان با نظر خود برانکو در این بازی به میدان رفت و توانست یک پاس گل هم بدهد که من در پایان بازی به نوعی خواستم از مسلمان تعریف کنم و به او بگویم که همان شد که تو گفتی. درواقع منظور من از به کار بردن آن جمله این بود که به مسلمان بگویم «دیدی به زمین رفتی و خوب کار کردی! از دوستان و خصوصا اصحاب رسانه می‌خواهم که ماجرا را طوری که دوست دارند، تفسیر نکنند.»

نیک‌سیرت: ‌به برانکو توضیح دادم
تبعات ویدیو مورد نظر به قدری زیاد بود که نیک‌سیرت باز هم مجبور به توضیح پیرامون جنجال‌های به وجود آمده شد. او دیروز هم در مصاحبه‌ای گفت: «من به هیچ‌عنوان با آقای برانکو شوخی ندارم که بخواهم چنین صحبتی با ایشان داشته باشم. متاسفانه یکسری هم مدعی شده‌اند که منظورم از به کار بردن آن جمله این بوده است که به برانکو توهین کنم. نمی‌دانم بدخواهان با طرح این مسائل به دنبال چه چیزی هستند.» نیک‌سیرت همچنین از صحبت با برانکو درباره این حاشیه حرف زد و گفت: «بله ماجرا را برای برانکو توضیح دادم. او واکنشی نشان نداد. برانکو بزرگتر از این حرف‌هاست که بخواهد به خاطر این مسائل علیه من موضع بگیرد.

برانکو: در این‌باره صحبت نمی‌کنم
برانکو هم روز گذشته در مصاحبه‌ با یکی از خبرگزاری‌ها وقتی با سوالی پیرامون صحبت‌های مترجمش با محسن مسلمان روبه‌رو شد، تنها به گفتن یک جمله اکتفا و تأکید کرد: «در این‌باره صحبت نمی‌کنم!» منتهی تجربه نشان داده که برانکو مربی‌ای نیست که اتفاقات را فراموش کند. عمق فاجعه هم به قدری زیاد است که باشگاه نمی‌تواند به راحتی از کنار آن عبور کند و حال باید دید واکنش باشگاه پرسپولیس در آینده‌ای نزدیک به این توهین آشکار و رفتارهای بازیکن جنجالی چه خواهد بود. نکته قابل تأمل اینجاست که توهین انجام شده است و مردم هم بزرگترین قاضی هستند. برانکو و مردم همه چیز را دیدند و شنیدند! ‌ای کاش مسلمان و مترجم سرمربی پرسپولیس به جای توجیه‌کردن بیش از حد به این مسأله فکر کنند که یاد بگیرند حرفی را نزنند که به خاطر آن مجبور شوند سر خود را خم کنند! این اتفاقات نشان می‌دهد که چرا برانکو این‌قدر بر سر نیمکت‌نشینی مسلمان اصرار داشت.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر