پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 42095
تاریخ انتشار: 07 ارديبهشت 1397 18:17
این در حالی است که از میانه تعطیلات نوروز مانور دلالان در بازار ارز و سکه زمینه را برای التهابی جدی در این حوزه ایجاد کرده بود.
به گزارش خبرآنلاین، در حالی که فروردین ماه بازار سکه  و ارز، وضعیتی پرنوسان را پشت سر گذاشت که به اعلام تک نرخی شدن ارز در دهه پایانی فروردین منجر شد، در اولین هفته اردیبهشت بازار سکه و ارز وضعیتی با ثبات و بعضا کاهشی در قیمت را به خود دید.

 بر اساس این گزارش ، یورو، ارز جایگزین دلار در هفته اول اردیبهشت بازار با ثباتی را پشت سر گذاشت . در حالی که هر یورو در اولین روز هفته گذشته با 6860 تومان معامله می شد، در آخرین روز هفته قیمت این ارز بین المللی که جایگزین دلار اعلام شده است به 6821 تومان رسید .

 بررسی روند قیمت ها در بازار نشان می دهد پوند انگلستان که هفته را با قیمت 7827 تومان آغاز کرده بود در آخرین روز کاری هفته با 7815 تومان معامله شد . لیر ترکیه نیز هفته را 1437 تومان آغاز کرد اما در آخرین روز کاری هفته یعنی دیروز ارزش برابری ریال در برابر این ارز تقویت شد و هر لیر ترکیه با 1384 تومان معامله شد. در بازار سکه نیز این وضعیت تا حدی تجربه شده است.

 بررسی ها نشان می دهد سکه تمام بهار آزادی در اولین روز اردیبهشت که مصادف با شنبه بود یک میلیون و 835 هزار تومان قیمت داشت اما در آخرین روز هفته یعنی دیروز، هر قطعه سکه امامی یک میلیون و 670 هزار تومان معامله شد که کاهش قابل توجه قیمت را در این عرصه نشان می دهد . روند قیمت سکه ، روندی کاهشی در این هفته بود و پیش بینی ها نشان می دهد با توجه به سیاست پیش فروش سکه در بانک ملی از یک سو و اعلام تک نرخی شدن دلار بر قیمت 4200 تومان، این وضعیت در روزهای پیش رو نیز بهبود یابد.

جدول زیر نشان دهنده قیمت سکه امامی در فاصله اول اردیبهشت تا ششمین روز این ماه است. 

35223

برچسب ها: سكه ، بازار ارز
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر