چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: 42006
تاریخ انتشار: 02 ارديبهشت 1397 16:19
رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ با بیان اینکه نمایندگان AFC برای راستی آزمایی مدارک باشگاه‌ها به ایران می‌آیند، گفت: امکان شکایت حضوری برای مربیان و بازیکنان فراهم نیست.
سفر نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه، نگرانی‌هایی را برای بعضی از باشگاه ها و ابطال پروانه حرفه‌ای سازی آنها در پی داشته است. همچنین تعدادی از مربیان و بازیکنانی که از باشگاه های خود طلبکار هستند، امیدوارند با حضور نمایندگان AFC، شکایت خود را با آنها در میان بگذارند. از جمله علی دایی که در نشست خبری روز گذشته خود درباره مشکلاتش با باشگاه پرسپولیس اعلام کرد با سفر ناظران AFC به ایران، مشکلش حل خواهد شد.

سهیل مهدی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ در این خصوص به خبرنگار مهر، گفت: سفر نمایندگان AFC به ایران طبق روال هرسال صورت می گیرد و آنها برای ممیزی می آیند. چند نفر با تخصص های مختلف مدارک و امکانات را به صورت تصادفی بررسی و راستی آزمایی می کنند.

مهدی در پاسخ به این سئوال که با شرایط فعلی، وضعیت چند باشگاه برای تایید مدارک و امکانات خطرناک است؟ تصریح کرد: سازمان لیگ هرسال توصیه ها و راهنمایی های لازم را به باشگاه ها می کند ولی مسئولیت نهایی بر عهده خود باشگاه ها است. ما در قالب راهنما کنار باشگاه ها هستیم تا آنها حداقل نقاط منفی را داشته باشند. اینکه واقعیت چیز دیگری است ممکن است در بعضی موارد دیده شود. اینرا باید خود باشگاه ها پاسخگو باشند نه سازمان لیگ. هرسال هم ممیزی ها سخت تر و جزئیات بیشتر می شود. به همین خاطر کیفیت، از الزامات AFC بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای در خصوص اینکه بعضی از طلبکاران باشگاه های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی امیدوارند با حضور نمایندگان کنفدراسیون آسیا شکایت خود را به آنها بدهند، تاکید کرد: تعدادی از طلبکاران، در نامه نگاری با AFC، شکایت خود را به این نهاد ارسال کرده اند. کنفدراسیون آسیا خودش در جریان هست. اینطور نیست که نماینده AFC از در وارد شود و طلبکاران نامه شکایت خود را به آنها بدهند. این نمایندگان، مسئول ممیزی هستند نه مسئول وصول مطالبات.

مهدی ادامه داد: کنفدراسیون آسیا اطلاعات طلبکاران و شکایت آنها را به ما ارجاع داده است. اینجا فقط بحث بدهی باشگاه به بازیکن و مربی مطرح نیست بلکه بحث تعیین تکلیف این بدهی است. پس صرف داشتن بدهی، اشکالی به باشگاه وارد نیست. باید این بدهی تعیین تکلیف شود. اشکال آنجاست که باشگاه ها این بدهی های خود را اظهار نکرده باشند.

وی در خصوص اینکه علی دایی گفته بود نمایندگان AFC مشکل مطالباتش را با باشگاه پرسپولیس حل می کنند، اظهار کرد: علی دایی و پرسپولیس یکسری مذاکرات با هم داشته اند. اینطور که علی دایی می گوید، این مذاکرات به نتیجه نرسیده است. باید آخرین مدارک رد و بدل شده بین دو طرف ممیزی شود. البته وظیفه من این نیست که چنین موضوعی را خبری کنم. حتما علی دایی و وکیلش نظراتی دارند ولی باید دید پرسپولیس چه مدارکی را ارائه داده و متناسب با آن تصمیم گرفت.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ در پایان در پاسخ به این سئوال که آیا نگران وضعیت فعلی باشگاه ها و رد شدن مدارکشان نیستید؟ گفت: همیشه یک مقدار نگرانی بد نیست. به هر حال هرسال ممیزی های کنفدراسیون آسیا سخت تر می شود. بخصوص اینکه از سال آینده باید رفتار جوانمردانه مالی (فیرپلی مالی) هم در باشگاه ها رعایت شود. این بحث از سال آینده در آسیا کلید می خورد.

منبعگ
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر