جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 41944
تاریخ انتشار: 27 فروردين 1397 17:56
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: دو سوال از رئیس‌جمهور از سوی نمایندگان مطرح شده بود که نمایندگان رئیس‌جمهور در مجلس حاضر شدند و با توضیحاتی که دادند، سوال از حد نصاب افتاد و این دو سوال از دستورکار خارج شد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: دو سوال از رئیس‌جمهور از سوی نمایندگان مطرح شده بود که نمایندگان رئیس‌جمهور در مجلس حاضر شدند و با توضیحاتی که دادند، سوال از حد نصاب افتاد و این دو سوال از دستورکار خارج شد.
 حسینعلی امیری درباره آخرین وضعیت اصلاح ساختار دولت گفت: کمیسیون مشترکی در مجلس شورای اسلامی برای بررسی اصلاح ساختار دولت در جهت افزایش کارایی شکل گرفته است. نخستین جلسه این کمیسیون هفته قبل با حضور نمایندگان دولت تشکیل شد و ان‌شاالله تصمیم‌گیری در این باره پس از پایان بررسی‌ها و جمع‌بندی مسائل در کمیسیون صورت می‌گیرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا لایحه دولت برای تفکیک سه وزارتخانه در این کمیسیون بررسی می‌شود؟ اظهار داشت: هم این لایحه در کمیسیون اصلاح ساختار دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد و هم طرحی که نمایندگان برای تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تهیه کرده‌اند، مورد جمع‌بندی قرار می‌گیرد.

امیری درباره اظهارات یکی از نمایندگان مخالف دولت مبنی بر طرح سوال از رئیس‌جمهور تصریح کرد: دو سوال از رئیس‌جمهور از سوی نمایندگان مطرح شده بود که نمایندگان رئیس‌جمهور در مجلس حاضر شدند و با توضیحاتی که دادند، سوال از حد نصاب افتاده و این دو سوال از دستورکار خارج شد.

وی رابطه دولت و مجلس را راضی‌کننده دانست و خاطرنشان کرد: کمتر از دو هفته آینده جلسه مشترک دولت و مجلس به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

تکمیلی/ نقوی‌حسینی: طرح سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور منتفی نشده است
نماینده مردم ورامین در مجلس با انتقاد از رویکرد دولت نسبت به سؤالات نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور، گفت: طرح سؤال نمایندگان از آقای روحانی منتفی نشده است.

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با تسنیم با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس سؤالات متعددی از رئیس‌جمهور درباره وضعیت بازار ارز و نیز ساماندهی مؤسسات اعتباری دارند، اظهار داشت: معاونان رئیس‌جمهور تلاش می‌کنند، نمایندگان سؤال‌کننده از رئیس‌جمهور از طرح سوال خود منصرف شوند. نمونه‌ای از این مسئله را در سؤال از رئیس‌جمهور درباره وضعیت مؤسسات اعتباری شاهد بودیم و اینکه براساس این اقدامات تعدادی از نمایندگان سؤالات‌ خود را پس گرفتند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس از طرح سؤال از رئیس‌جمهور منصرف نشده‌اند،گفت: پس از سؤال از رئیس‌جمهور پیرامون تعیین تکلیف و ساماندهی مؤسسات اعتباری، نمایندگان مجلس درخواست طرح سؤالات دیگری درباره وضعیت بازار ارز از رئیس جمهور را مطرح کرده‌اند که خواهان رسیدگی هیئت‌رئیسه مجلس به این سؤالات نیز هستیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: وضعیت مؤسسات اعتباری و بازار ارز مساعد نیست.بنابراین نمایندگان سؤال‌کننده خواهان ارائه توضیحات قانع‌کننده‌ای از سوی رئیس جمهور در این زمینه‌ها هستند.

نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه نمایندگان سؤال‌کننده از رئیس‌جمهور، از همه طیف‌ها و جناح‌های سیاسی در پارلمان به شمار می‌روند، گفت: این نمایندگان بدون هیچ اغماضی، خواهان بهبود اوضاع اقتصادی کشور هستند، لذا لابی و فشار سیاسی بر عزم آنها تأثیری ندارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر