سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: 41912
تاریخ انتشار: 25 فروردين 1397 19:39
تصمیم ترامپ برای حمله به سوریه پس از سفر 19 روزه ولی عهد سعودی به آمریکا اتخاذ شد. در این سفر بن سلمان متعهد شد در صورتی که آمریکا به حضور ایران در سوریه پایان دهد، 150 میلیارد دلار به ارتش آمریکا بپردازد.
الدیار چاپ لبنان در مطلبی به قلم شارل ایوب نوشت: مساله عجیب آن است که تصمیم ترامپ برای حمله به سوریه پس از سفر 19 روزه ولی عهد سعودی به آمریکا اتخاذ شد. در این سفر بن سلمان متعهد شد در صورتی که آمریکا به حضور ایران در سوریه پایان دهد، 150 میلیارد دلار به ارتش آمریکا بپردازد.

به گزارش «انتخاب»، در ادامه این مطلب می خوانیم: در این مذاکرات، کوشنر اظهار داشت که اسرائیل نقشه های کامل و اطلاعات کافی در مورد ایران در سوریه را در اختیار دارد و این اطلاعات می تواند به ایالات متحده کمک زیادی کند. خواسته بن سلمان همچنین در مورد از بین رفتن بخش بزرگی از ارتش سوریه نیز بود، اما مهمترین مساله برای او از بین رفتن نیروهای ایران در سوریه و وارد کردن ضربه ای به حزب الله است.

بدین ترتیب، عربستان سعودی توافق استراتژیکی با ترامپ دارد و ولی عهد سعودی کوشنر را مأمور قانع کردن ترامپ در این مورد نموده و تصریح کرده است که در صورت نیاز به مبلغی بیشتر، عربستان چنین مبلغی را به خزانه آمریکا خواهد پرداخت تا رئیس جمهور ایالات متحده از این مبالغ در جریان جنگ استفاده کند.

در هر حال، موضوع حمله به سوریه که این روزها همگان را به خود مشغول داشته، نتیجه خواسته ولی عهد سعودی از ترامپ برای از میان برداشتن حضور ایران و حزب الله در سوریه و ستون فقرات ارتش سوریه در قبال 150 میلیارد دلار است. البته بن سلمان متعهد شده است که پس از پایان موفقیت آمیز این عملیات مبالغ بیشتری را بپردازد.

سعودی ها بیش از هر چیز عدم حضور ایران در سوریه تمرکز دارند و گمان می کنند در صورتی که ضربه نظامی آمریکا سه روز ادامه داشته باشد، به این موضوع پایان خواهد داد!
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر