پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: 41871
تاریخ انتشار: 20 فروردين 1397 18:12
ایران با عراق و سوریه توافق‌نامه‌ای برای احداث یک بزرگراه بین المللی امضا کرده است.
ایران با عراق و سوریه توافق‌نامه‌ای برای احداث یک بزرگراه بین المللی امضا کرده است. به گزارش فرارو، روزنامه القدس العربی طی گزارشی مدعی شد که ایران با دو کشور عراق و سوریه توافقی امضا کرده که به موجب آن ایران بزرگراهی احداث می‌کند که تهران را به دمشق وصل می‌کند. این بزرگراه از عراق می‌گذرد و ممکن است تا بیروت امتداد یابد.

القدس العربی به نقل از منابع رسانه‌ای طرفدار دولت سوریه نوشت: «مقامات ایران، سوریه و عراق، پروژه احداث یک بزرگراه را امضا کردند که از تهران آغاز می‌شود و از خاک عراق می‌گذرد و سپس وارد سوریه می‌شود و به دمشق، پایتخت سوریه، می‌رسد. طول این بزرگراه ۱۷۰۰ کلیومتر است و یک شرکت ایرانی، اجرای آن را برعهده می‌گیرد. به موجب توافق، ارتش‌ها و نیروی‌های پلیس ایران، سوریه و عراق از آن حراست خواهند کرد. علاوه بر این، ماشین‌های سریع‌السیر پلیس در این راه حضور خواهند داشت و برای پلیس، ۱۵۰ تا ۳۰۰ پاسگاه در طول بزرگراه احداث خواهد شد.»

رسانه‌های طرفدار نظام سوریه گزارش دادند که ساخت این بزرگراه دو سال طول خواهد کشید و هزینه‌های آن هنوز معلوم نیست. اما قرار است ظرف پنج سال هزینه‌ها دریافت شوند. از طریق این بزرگراه، کالا‌های ایران به دریای مدیترانه منتقل خواهند شد و ممکن است این بزرگراه تا بیروت هم برسد.

منبع این روزنامه گفته، این پروژه شاهرگ گردشگری سوریه خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که سالانه ۸ تا ۱۲ میلیون گردشگر ایران به سوریه سفر کنند. علاوه بر این، گردشگرانی از عراق به سوریه و لبنان سفر خواهند کرد.

جاسم الرمضان، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با القدس العربی، این پروژه را یک پروژه "تاریخی" توصیف کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر