پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 41785
تاریخ انتشار: 15 فروردين 1397 13:31
روسیه در نظر دارد ۵۰ میلیارد دلار در نفت و گاز ایران سرمایه گذاری کند.
روسیه در نظر دارد ۵۰ میلیارد دلار در صنعت نفت و گاز ایران سرمایه گذاری کند.  اویل‌پرایس نوشت، یکی از دستیاران رئیس‌جمهور روسیه به رسانه‌ها گفته شرکت‌های انرژی روسیه، ممکن است ۵۰ میلیارد دلار در صنعت اکتشاف نفت و گاز ایران سرمایه‌گذاری کنند.

یوری اوشاکوف گفته شرکت‌هایی مانند روس‌نفت، گازپروم، گازپروم نفت، لوک‌اویل، زاروبژنفت و تات‌نفت "به طور سیستماتیک مشغول کار بر توسعه میادین در ایران بوده‌اند."

اظهارات این مقام روس در حالی مطرح می‌شود که شرکت زاروبژنفت، توانست بعد از شرکت توتال فرانسه، قرارداد جدید نفتی با ایران امضا کند. ایران این قرارداد‌های جدید را برای بازگرداندن شرکت‌های نفت و گاز خارجی به کشور طراحی کرده است.

زاروبژنفت، ۷۴۰ میلیون دلار در قالب توسعه دو میدان نفتی در غرب ایران -آبان و پایدار غربی- سرمایه‌گذاری خواهد کرد. قرار است که این شرکت ظرف ۱۰ سال تولید ایران را به ۱۰۵ میلیون بشکه ارتقا دهد.

سال گذشته، الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه، گفته این شرکت مایل است چندین پروژه در ایران اجرا کند و چیزی حدود ۶ میلیارد دلار در توسعه این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کند. در فوریه گذشته، این شرکت با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای توسعه میدان سوم در سوسنگرد توافقی امضا کرد.

در خلال سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به ایران در نوامبر گذشته، دو کشور شش توافقنامه اولیه درباره پروژه‌های نفت و گاز امضا کردند. به موجب این توافق‌ها، روسیه ۳۰ میلیارد دلار در صنعت انرژی ایران سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر