جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 41782
تاریخ انتشار: 15 فروردين 1397 13:21
جزئیات تیراندازی در ساختمان یوتیوب

چرا يك «زن ایرانی» به دفتر یوتیوب تيراندازي كرد؟

به گفته پلیس آمریکا زنی ۳۹ ساله به نام نسیم نجفی اقدم مظنون تیراندازی روز سه‌شنبه در مقر یوتیوب در شهر سن برونوی ایالت کالیفرنیا بوده و در نهایت در همان محل تیراندازی کشته شده است. برخی رسانه‌ها گفته‌اند که زن قصد داشته پسری را که او را می شناخت بکشد. برخی نیز می‌گویند او یکی از کارمندان یوتیوب در سان‌دیگو بوده و انگیزه حمله نیز اختلافات شخصی بوده. اسماعیل اقدم، پدر نسیم گفته که دخترش به دلیل خشم از عدم دریافت پول از یوتیوب دست به چنین کاری زده است.
حوالی ظهر روز سه شنبه بود که یک زن در دفتر شبکه اجتماعی یوتیوب واقع در شهر سن برونوی ایالت کالیفرنیای آمریکا شروع به تیراندازی کرد و موجب ترس و وحشت کارکنان و شهروندان عادی حاضر در حوالی محل تیراندازی شد. بر اساس گفته های سخنگوی پلیس سانفراسیسکو تعداد مجروحان این حادثه تاکنون حداقل ۴ نفر اعلام شده است که حال یک نفر آنها وخیم گزارش شده است. خود فرد مهاجم نیز کشته شده است.
در تیراندازی در ساختمان مرکزی شرکت یوتیوب در شهر سن برونو در شمال کالیفرنیا سه نفر در اثر شلیک گلوله زخمی شده اند که در بیمارستان تحت مداوا هستند. بی بی سی نوشت، اد باربرینی، رئیس پلیس سن برونو، گفت جسد یک زن که تصور می شود عامل تیراندازی بوده در داخل ساختمان پیدا شد. به گفته او این زن "خودکشی" کرده است. رسانه‌های خبری نام زن مهاجم را نسیم اقدم، ٣١ ساله و ایرانی تبار گزارش کرده و برخی رسانه‌های اجتماعی گفته‌اند که او متولد ایران بوده است.
تیراندازی در ساختمان یوتیوب
تقریبا حوالی ظهر روز سه شنبه بود که یک زن در دفتر شبکه اجتماعی یوتیوب واقع در شهر سن برونوی ایالت کالیفرنیای آمریکا شروع به تیراندازی کرد و موجب ترس و وحشت کارکنان و شهروندان عادی حاضر در حوالی محل تیراندازی شد. بر اساس گفته های سخنگوی پلیس سانفراسیسکو تعداد مجروحان این حادثه تاکنون حداقل ۴ نفر اعلام شده است که حال یک نفر آنها وخیم گزارش شده است. خود فرد مهاجم نیز کشته شده است.

گزارش ها حاکی از آن است که این حمله تیراندازی در داخل ساختمان مقر یوتیوب صورت گرفته است و فرد مهاجم نیز یک زن بوده است.

هنوز اطلاعات و جزئیات دقیقی از هویت و انگیزه فرد مهاجم گزارش نشده است اما بسیاری از رسانه های محلی از شناسایی نام و مشخصات وی خبر داده اند و نام فرد مهاجم را "نسیم اقدم" اعلام کرده اند که گویا از ساکنین کالیفرنیای جنوبی بوده است.

پلیس محلی که پس از دریافت تماس تلفنی از داخل ساختمان به محل حادثه اعزام شد، از همان لحظات اولیه از مردم و شهروندان درخواست کرد که به هیچ عنوان از خانه های خود خارج نشوند. در این عملیات، نیروهای ویژه پلیس نیز حاضر شده بودند تا در صورت ادامه درگیری و تیراندازی، به مقابله با فرد مهاجم بپردازند. به گفته سخنگوی پلیس، ساختمان یوتیوب بالافاصله بعد از اعزام نیروهای ویژه، تخلیه شد.

طبق آمار منتشر شده، دفتر یوتیوب در شهر سن برونوی کالیفرنیا بیش از یک هزار و صد کارمند و کارکنان دارد.

بسیاری از کارشناسان و خبرنگاران آمریکایی بر این باورند که انگیزه فرد مهاجم سیاست های نادرست شبکه اجتماعی یوتیوب بوده است برخی دیگر معتقدند که که این تنها یک خصومت شخصی بوده است. اما هنوز نمی توان به طور قطع از انگیزه وی چیزی بیان کرد.

تاد شررمن – مدیر تولید یوتیوب – در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: وقتی که تیراندازی شد، من به اتفاق بسیاری از همکارانم در جلسه بودیم که پس از شنیدن صدای تیراندازی، کارمندان و همکارانم چندان با عجله از ساختمان خارج شدند که در ابتدا تصور کردم زمین لرزه رخ داده است.

 تیراندازی در ساختمان یوتیوب

دونالد ترامپ – رئیس جمهور کنونی ایالات متحده آمریکا – تنها بعد از چند ساعت در توییتر خود با بازماندگان و افراد حاضر در ساختمان یوتیوب ابراز همدردی و همچنین از تلاش نیروهای پلیس نیز تشکر کرد.

دلیل حمله 

تیرانداز یوتیوب کیست؟

«نسیم نجفی اقدم» 38 ساله پس از حمله و تیراندازی به دفتر مرکزی یوتیوب در کالیفرنیا اقدام به خودکشی کرد.

متولد ارومیه و ساکن محله ریورساید در شرق لس آنجلس ظاهرا به دلیل اختلافات داخلی دست به این کار زده و مرد 36 ساله‌ای که در وضعیت وخیم در بیمارستان به سر می‌برد، دوست پسر وی بوده است.

وی قبل از اقدام به خودکشی مرد 36 ساله را همراه با دو زن دیگر با اسلحه کمری 9 میلی‌متری مورد هدف قرار داد و سپس به زندگی خود خاتمه داد. ظاهرا اختلاف خانوادگی با مرد مضروب دلیل این حمله بوده است.

«Zack Vorhies» از کارمندان یوتیوب به MSNBC گفت: جلوی دفترمرکزی دعوای نسیم و مرد مضروب را شنیده است که آن مرد با صدای بلند به زن گفته است که آیا می‌خواهی به من تیراندازی کنی؟

نسیم نجفی اقدم که قبل از رفتن به آمریکا در مهرشهر کرج زندگی می‌کرده، صاحب کانالی به نام Nasime Wonder1 با 5 هزار مشترک بود که ویدئوهایش بیش از 1 میلیون بازدید داشته اما بعد از این اتفاق یوتیوب این کانال را پاک کرده است. ظاهرا وی در ویدئوهای خود از یوتیوب شاکی بوده است که چرا محتوای وی را فیلتر کرده و باعث شده است تا کم مخاطب شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر