پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 41654
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1396 18:25
رئیس فراکسیون زنان مجلس از دستور قریب‌الوقوع رئیس جمهور برای مجوز ورود بانوان به ورزشگاه‌‎ها خبر داد.
به گزارش خانه ملت، پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون زنان گفت: در حال حاضر مسئله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها یک مسئله داخلی نیست بلکه ابعاد بین المللی پیدا کرده است و در بازدید جیانی اینفانتینو رئیس فیفا نیز بر حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیز تأکید شد؛ بنابراین نباید اجازه داد که فوتبال ایران به چنین دلیلی تهدید و تعلیق شود.

خطر تعلیق فوتبال ایران به دلیل عدم ورود بانوان به ورزشگاه‌ها

سلحشوری اظهار کرد: رئیس فیفا در نخستین اظهار نظرش پس از حضور در ایران در رسانه‌های بین المللی عنوان کرد که چنانچه فوتبال ایران مسئله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها را جدی نگیرد، از ابزارهای نظارتی مانند تعلیق استفاده خواهیم کرد؛ لذا باید این مسئله جدی گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: ریاست فیفا نیز باید در برابر مجامع بین المللی پاسخگو باشد و مذاکره با فیفا در این زمینه راه به جایی نخواهد برد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه امروز فوتبال تبدیل به یک صنعت شده است که بسیاری از افراد از قبل آن کسب درآمد می‌کنند، افزود: در حال حاضر شرایط برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها وجود فراهم است و نباید به یک دلیل حاشیه‌ای جزئی خودمان شرایط تعلیق فوتبال را فراهم کنیم.

سلحشوری با تأکید بر اینکه ورزش فوتبال در جامعه شناسی ورزش مبحث مهمی است و در انسجام ملی و تحکیم وحدت ملی نقش مؤثری دارد، گفت: امیدواریم رئیس جمهور در این زمینه تصمیمی جدی بگیرند تا ورود بانوان به میادین ورزشی قطعی شود.

رئیس فراکسیون زنان مجلس افزود: البته شنیده‌ها حاکی از این است که رئیس جمهور در زمینه ورود بانوان به ورزشگاه‌ها دستوری صادر کرده تا به وزارت ورزش ابلاغ کند که امیدواریم با اجرایی شدن این تصمیم، من هم طبق قولی که به بانوان داده‌‎ بودم بتوانم در کنار آن‌ها و همه با هم در ورزشگاه‌ حاضر شویم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر