جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 41535
تاریخ انتشار: 08 اسفند 1396 15:42
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمام طرح‌ها و برنامه‌های ما برای سال آتی، تسهیل امور مربوط به رسانه‌ها و خبرنگاران است.
محمد سلطانی فر در نشست با دبیران مناطق 8گانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های معاونت مطبوعاتی در سال 97، تصریح کرد: نگاه واقعی ما برون سپاری و واگذاری امور رسانه‌ها به اصناف است.

وی با اشاره به اتمام انتخابات هیات مدیره خانه‌های مطبوعات در استانهای کشور، تاکید کرد: هدف ما این است که تمام امور مربوط به رسانه‌ها و خبرنگاران در استانها با محوریت خانه های مطبوعات انجام شود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر تمرکز بر محتوای رسانه‌ها در سال 97، «آموزش، حمایت هدفمند و توسعه کیفی رسانه ها» را از مهمترین اولویت‌های این معاونت در سال آتی دانست و گفت: مباحث آموزشی در استان‌ها با جدیت و تقویت و توسعه دوره‌ها و با نگاه روزآمدی و کارآمدی، تداوم خواهد داشت.

او همچنین به طرح‌های ویژه‌ای در خصوص نوسازی دکه‌های مطبوعات و ایجاد شهرهای رسانه‌ای اشاره و اظهار کرد: با توجه به ضعف در عرضه مطبوعات، این دو طرح در حال رایزنی با کارشناسان و هماهنگی با نهادهای ذیربط برای اجرا در سال آینده است.

در این نشست که با حضور دبیران مناطق 8گانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساختمان معاونت مطبوعاتی برگزار شد، مباحث مختلفی همچون «نظم در پرداخت یارانه‌ها، تاکید بر برگزاری جشنواره‌های استانی و پیشنهاد برگزاری رویدادی برای کانونهای تبلیغاتی، نظارت بیشتر بر دفاتر سرپرستی رسانه‌ها در استان‌ها، حمایت از راه اندازی شهرهای رسانه‌ای با هدف کیفی سازی نشریات استانی، تقویت زیرساخت‌های اجرایی در خانه‌های مطبوعات، اصلاح سازوکار توزیع آگهی‌های دولتی در استانه‌ها و برخی سازمان‌های خاص که خارج از ضوابط اقدام به توزیع آگهی می‌کنند، تسریع و تسهیل در امر صدور کارت‌های حرفه‌ای خبرنگاران، اصلاح آیین‌نامه‌های صدور مجوز دکه‌های مطبوعاتی، اختصاص اعتبارات ویژه به خانه‌های مطبوعات، مشکل سردر مغازه‌ها و اسامی بیگانه، تدوین آیین نامه تعامل دستگاه‌های مختلف با رسانه‌ها و خبرنگاران و...» مطرح شد.

  
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر