سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: 41474
تاریخ انتشار: 04 اسفند 1396 17:36
رئیس مجلس با بیان اینکه تضعیف ریشه‌های انقلاب خیانت است، گفت: ایجاد پایگاه از سوی آمریکا و ورود روزانه هزاران تریلی سلاح نشان می‌دهد که نمی‌خواهند تروریسم در منطقه پایان یابد.
به گزارش راه امروز: علی لاریجانی پیش از ظهر جمعه در مراسم بزرگداشت شادروان حاج حسن عبوری پدر شهیدان عبوری در ساری، با گرامیداشت یاد و خاطره پدر شهیدان عبوری، اظهار داشت: جامعه مرگ آگاه، دارای عزت و صبور است و منتظران واقعی امام زمان (عج) باید آماده در رکاب باشند و تعلق‌خاطر به مجاهدت داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مجاهدت باید در متن زندگی انسان وجود داشته باشد آن را عامل عزت انسان و جامعه برشمرد و گفت: در ۴۰ سال گذشته مسائل و مشکلات زیادی در جامعه داشتیم اما آنچه باعث ایستادگی و عزت ملی شد، روحیه مجاهدت بود که کارکردش عزتمندی ملی بوده است.

اهم سخنرانی او را به نقل از خبرگزاری ها در ادامه بخوانید:

*ملت ایران ایستاده و کمر خم نمی‌کند و حریف سختی است و دشمنان جرات تعرض به کشور را ندارند.

*گاهی مقامات آمریکایی حرف‌های تند علیه ایران می‌زنند اما معتقدند که مصلحتشان این است که با ایران درگیر نشوند. هشت سال دفاع مقدس از ملت ایران و کشور صیانت کرد و این نتیجه روحیه مجاهدت و آمادگی است.

*{با اشاره به سخنان مقامات آمریکا که گفته بود مسئولان سعودی و مصر بارها از ما خواستند تا ایران را بمباران کنیم}:آنان دنبال مسئله‌سازی هستند و مطرح می‌کنند که ایران دنبال احیای امپراطوری فارس است. ما به دنبال امپراطوری نیستیم زیرا زمان امپراطوری ها گذشته است، ما دنبال یک حقیقت هستیم و در این ۴۰ سال، کی ایران به کشورهای منطقه تجاوز کرده است؟

*همان‌هایی که تروریسم را به وجود آورده‌اند به‌صورت پنهانی در حال مهاجرت آنان به جاهای دیگر هستند ازاین‌رو تروریسم پایان نیافته است.

*برخی‌ها نمی‌خواهند وحدت و آرامش در داخل کشور وجود داشته باشد و مسئله‌سازی می‌کنند. اختلاف‌نظرها همواره وجود دارد اما تضعیف ریشه‌های انقلاب خیانت است.

*عده‌ای هنرمندانه در پی تخریب، اختلاف اندازی و مسئله‌سازی هستند درحالی‌که باید وفاق داشته باشیم و محور وفاق ولایت‌فقیه است و اگر کسی فکر می‌کند بدون ولایت‌فقیه می‌توان در کشور وفاق ایجاد کرد، اشتباه محض است.

*محور وفاق ملی امروز ولایت‌فقیه است و تأکید امام راحل به ولایت‌فقیه به این دلیل بود که قوام کشور به این مسئله بستگی دارد زیرا وحدت یک محور می‌خواهد و ایران اسلامی از رهبر هوشمند، فرزانه و بصیر برخوردار است و در سال‌های طوفان‌زده با بصیرت کشور را به‌پیش برده است.

*کسانی که مرجعیت را کنار می‌گذارند دنبال شیطنت هستند. بعد از انقلاب اسلامی برخی گروهک‌ها با اساس روحانیت مخالفت می‌کردند زیرا روحانیت نهاد گسترده و مردمی و به معارف اسلامی آشنا است.

*بیشتر پول نفت و مالیات نیز صرف ادارات می‌شود ولی باید بدانیم که مشکلات قابل‌حل است و بدانیم مجموعه مشکلات، راه‌حل یک‌خطی ندارد و اگر کسی چنین ادعایی کند، دروغ می‌گوید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر