جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 41318
تاریخ انتشار: 22 بهمن 1396 16:27
حواشی آخرین روز جشنواره فیلم فجر

سخنان یک کارگردان درباره احمدی‌نژاد

دهمین روز جشنواره فیلم فجر در سینمای اهالی رسانه بیشتر تحت تاثیر نشست اعلام نامزدهای این دوره بود. علی کریمی، علیرضا عصار و چهره های سینمایی هم روز گذشته با حضور در سینماهای مردمی به تماشای فیلم های حاضر در جشنواره نشستند.
دهمین روز جشنواره فیلم فجر در سینمای اهالی رسانه بیشتر تحت تاثیر نشست اعلام نامزدهای این دوره بود. علی کریمی، علیرضا عصار و چهره های سینمایی هم روز گذشته با حضور در سینماهای مردمی به تماشای فیلم های حاضر در جشنواره نشستند.
به گزارش خبرآنلاین، آخرین روز نمایش فیلم در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در حالی به پایان رسید که تمامی توجه‌ها به نامزدهایی اعلام شده از سوی هیات داوران بود. همچنین هنرمندان و عوامل فیلم های سینمایی در آخرین ساعات این رویداد هنری با حضور در سینماهای مردمی با مردم دیدار کرده و فیلم خود را با آن ها دیدند.

روز کم‌رونق همراه با انتقادهای تند
نهمین روز نمایش فیلم در سینمای اهالی رسانه به دو فیلم «کار کثیف» خسرو معصومی و «زنانی با گوشواره های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند اختصاص داشت. مطابق انتظار از فیلم های روز آخر و نشست های خبری استقبال زیادی از سوی اهالی رسانه صورت نگرفت.

«کار کثیف» معصومی، فیلمی اجتماعی است که به معضل بیکاری جوانان و مشکلاتی که برایشان ایجاد می‌کند می‌پردازد. نظر اهالی رسانه پس از تماشای این فیلم متناقض بود.

نشست خبری این فیلم به دلیل طولانی بودن آن با کمی تاخیر شروع شد و معصومی صحبت هایی درباره محمود احمدی نژاد بیان کرد. او همچنین در بخش دیگر این نشست بیان کرد که دوست دارد حسن روحانی با دید این فیلم عذاب وجدان بگیرد. (مشروح این نشست را اینجا بخوانید.)

مستند «زنانی با گوشواره های باروتی» دومین فیلم روز شنبه و آخرین فیلم جشنواره سی و ششم بود که در پردیس ملت به نمایش درآمد. فیلمی که روایتگر زندگی یک روزنامه نگار زن عراقی با زنان و کودکان سوری در کمپ های داعش است.

نشست خبری این فیلم که مورد استقبال قرار نگرفته بود با سوالات خبرنگاران درباره ویژگی های کار و سختی هایی که داشت به پایان رسید. از نکات جالب توجه این نشست اشتباه گبرلو در اعلام دوره جشنواره بود که به جای سی و ششمین از بیست و پنجمین دوره یاد کرد.

نشست اعلام نامزدهای جشنواره

مهمترین نشست روز شنبه که اهالی رسانه منتظر آن بودند، به هیات داوران اختصاص داشت تا نامزدهای دریافت سیمرغ این دوره از جشنواره را اعلام کنند.

فرشته طائرپور، حسن خجسته، بهرام بدخشانی، رسول صدرعاملی، کمال تبریزی، محمدرضا فروتن و خسرو دهقان داورانی بودند که در این نشست نامزدهای سی و ششمین دوره از جشنواره را اعلام کردند (اینجا ببینید.).

در این جلسه، اهالی رسانه به اسامی که از سوی هیات داوران اعلام می‌شد واکنش های متفاوتی داشتند، که این مسئله با سخنانی از سوی طائرپور درباره احترام به رای همدیگر همراه شد.

همچنین اعضای هیات داوران پس از پایان برنامه به سرعت سالن را ترک کرده و به سوالات خبرنگاران پاسخی ندادند، البته با توجه به توضیحات مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره پس از پایان این رویداد هنری نشست پرسش و پاسخ هیئت داوران با اهالی رسانه برگزار خواهد شد.

حضور چهره‌هایی از سینما، موسیقی و فوتبال میان مردم

سینماهای مردمی در آخرین روز برگزاری جشنواره حال و هوای متفاوتی داشتند و مردم علاقه‌مند همچنان در صف های طولانی منتظر تماشای فیلم موردنظر خود بودند.

روز گذشته سانس‌های فوق‌العاده سینما استقلال برای فیلم «لاتاری» محمدحسین مهدویان مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. بازیگران و کارگردان این فیلم برای قدردانی از حمایت مردم شب گذشته در سینما استقلال حاضر شده و به تماشای فیلم با مردم نشستند.

اکران «عرق سرد» سهیل بیرقی در سینما فرهنگ هم مهمان ویژه ای داشت. علی کریمی فوتبالیست پیشکوست به همراه کارگردان و بازیگران به تماشای «عرق سرد» نشست.

دیگر اکران مردمی پرستاره به فیلم «بمب یک عاشقانه» پیمان معادی اختصاص داشت که با حضور علیرضا عصار، بهنوش طباطبایی، سیامک انصاری و پیمان معادی در اریکه ایرانیان برگزار شد.

پنج فیلم برتر از نگاه تماشاگران هم روز گذشته اعلام شد که اسامی آن‌ها اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره، با حضور در برنامه «هفت» اعلام کرد که امسال سالم‌‌ترین دوره انتخاب بهترین فیلم مردمی بوده و بلیت‌های صاحبان آثار، گیشه سینماها و ارگان‌ها و نهادها در آرای مردمی تاثیرگذار نبوده است.

پخش زنده اختتامیه از رادیو و تلویزیون

اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر امشب ساعت 19 در سالن همایش های برج میلاد برگزار خواهد شد. رضا رشیدپور مجری ویژه برنامه «هفت» اجرای این مراسم را برعهده دارد.

همچنین قرار است اختتامیه به صورت مستقیم از شبکه تلویزیونی آی فیلم و ویژه برنامه کافه هنر رادیو ایران پخش شود.

محمد حمیدی‌مقدم کارگردانی مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را برعهده دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر