پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 41307
تاریخ انتشار: 22 بهمن 1396 13:53
مدیرمسئول روزنامه آرمان با اعلام اینکه سایت روزنامه‌های آرمان و ستاره صبح به دلیل هک شدن، برای ساعاتی از دست‌رس خارج شده بودند، تاکید کرد که با رفع مشکل، این دو روزنامه به شروع فعالیت خود بازگشتند و در حال حاضر بر روی وب قابل مشاهده هستند.
به گزارش ایسنا، عبداللهی، مدیرمسئول آرمان در توضیحی کوتاه در این باره گفت: ساعتی پیش مطلع هک شدن سایت توسط افرادی ناشناس شدیم که به نظر می‌رسد این حمله اینترنتی از سرورهای خارج از کشور سازماندهی شده بود.

او ادامه داد: باتوجه به شرایط پیش آمده سریعترین کار ممکن تا قبل از برگرداندن سایت به شرایط عادی از دسترس خارج کردن دامنه بود که بلافاصله اقدام کردیم. متاسفانه ضدانقلاب بدلیل ترس از حضور گسترده مردم در روز ٢٢ بهمن دست به چنین کارهای پست و ناجوانمردانه‌ای زده است. قطعا مردم فردا با صلابت بیشتر در خیابان‌ها حاضر می‌شوند تا نشان دهند تحت تاثیر این نوع اقدامات کور قرار نمی‌گیرند.

در همین حال مدیر بخش امنیت شبکه وزارت ارتباطات گفت: پس از هک شدن سایت چند روزنامه کثیرالانتشار و حسب حساسیت موضوع بلافاصله پس از صحبت و تحقیق از مدیران مسئول این رسانه ها جهت رصد و حل مشکل ورود کردیم.

او ادامه داد: پس از بررسی اولیه از مدیریت شرکت پشتیبان این سایت ها خواستیم تا فورا امکان دسترسی برای تیم امنیت شبکه وزارت ارتباطات فراهم کنند که در حال حاضر تیم فنی و متخصصی مشغول بررسی فرآیند رخ داده می باشند.

رییس تیم امنیت شبکه وزارت ارتباطات در خصوص ادعای برخی از سایت های خبری مبنی بر حمله اینترنتی به وب سایت‌های آنها گفت: گزارشی در این خصوص نداشته است و بایست مدیران این رسانه ها خود پاسخگوی ادعای خود باشند از این رو از مردم درخواست می شود به شایعات و احیانا تبلیغات خبری توجهی نشود.

این مدیر ارشد وزارت ارتباطات در پایان متذکر شد در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد و بالا آمدن و از دسترس خارج شدن سایت روزنامه‌های آرمان و ستاره صبح با هماهنگی این تیم انجام شده است.

رییس امنیت شبکه وزارت ارتباطات در پایان عنوان کرد: امیدواریم این مشکل بزودی مرتفع شود و حتما پس از بررسی های کامل فنی، اطلاعات کامل‌تری در اختیار افکار عمومی خواهیم گذاشت.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر