جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 41227
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1396 19:17
فرمانده انتظامی شهرستان میناب گفت: در این مدت هجمه‌های سنگینی بر مجموعه انتظامی میناب وارد شد که همه اینها تضعیف روحیه نیروهای این مجموعه در ماموریت‌ها را به دنبال دارد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد رستمی در نشست خبری که در محل ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان میناب جهت شفاف سازی وقایع اخیر در بندرکرگان برگزار شد، گفت: چهارم بهمن ماه با دستور فرماندهی انتظامی استان طرح پاکسازی در بندرکرگان که یکی از مناطق آلوده به قاچاق کالا است اجرا شد که پس از آن مسئولانی که تریبون در دست داشتند صحبت های مغرضانه‌ای در این خصوص زدند.

وی در خصوص صحبت اخیر مبنی بر مبارزه نکردن نیروهای انتظامی میناب با قاچاق مشروبات الکلی، گفت: اسناد و شواهد در اثبات خلاف این گفته موجود است و در ماه گذشته امحا مشروبات الکلی را داشتیم که رسانه ای هم شد و در همین دهه فجر نیز این اقدام تکرار خواهد شد.

رستمی، بیان گزینشی عمل کردن ناجا در سطح شهرستان را مغرضانه عنوان کرد و افزود: قسم جلاله یاد می کنند که با ماشین مشروبات الکلی در میناب مبارزه نمی شود که آمار کشف 10 ماهه ما بالغ بر 38 هزار قوطی انواع مشروبات الکلی خارجی و بیش از 98 هزار لیتر مشروبات دست ساز داخلی است.

وی خود را بر سر دوراهی اجرای قانون یا برخی خواسته مسئولان میناب دانست و بیان کرد: نیروهای انتظامی مجری قانون هستند و در این خصوص مطمئنا قانون را اجرا خواهند کرد.

رستمی در خصوص هجمه اخیر بر علیه نیروهای انتظامی در میناب اضافه کرد: مطمئنا کسانی که این هجمه را بر علیه نیروهای انتظامی در میناب دنبال می کنند منافعشان در خطر است و خیلی از اطلاعاتی که می گیرند از طریق قاچاقچیان بدست می آورند و مطمئنا قاچاقچی از اجرای قانون راضی نیست.

فرمانده انتظامی میناب تصریح کرد: هجمه‌های اخیر که بر علیه نیروی انتظامی میناب گفته شده را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت و چنانچه قصد تشویش اذهان عمومی و تخریب وجهه ناجا را داشته باشند از طریق مجاری قانونی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی تولید امنیت را بر عهده مراکز فرهنگی و اجتماعی نهاد و عنوان کرد: نیروی انتظامی و پلیس حافظ امنیت است.

رستمی خاطرنشان کرد: اقدامات(گفته های) اخیر نه تنها کمکی به برقراری امنیت در سطح شهرستان نمی کند بلکه به نوعی احساس ناامنی را در شهرستان به دنبال خواهد داشت.

وی این گفته ها را که در سواحل مشروبات الکلی از آب بیشتر دیده می‌شود و بالغ بر 90 درصد کالای قاچاق کشف شده آزاد می شود را کاملا بی پایه و اساس و مغرضانه نامید و گفت: این مسئول شهرستانی که خود باید محور وحدت و امنیت باشد به گونه ای عمل می کند که باعث ایجاد ناامنی در شهرستان می شود و طبق آمار گرفته شده نزدیک به 15 درصد از پرونده های کشفیات کالای قاچاق تبرئه شدند.

وی با ارائه توضیحی در خصوص شیوه اجرای طرح پاکسازی در بندرکرگان، گفت: این طرح به صورت محرمانه و با همراهی دادستان میناب اجرا شد.

فرمانده انتظامی میناب گفت: با توجه به سوابق و تجاربی که از گذشته وجود داشت و در جهت جلوگیری از تلفات، پیش از اجرای طرح با رئیس شورای اسلامی آنجا موضوع بازرسی از چند منزل را مطرح کردیم تا با اطلاع رسانی از تجمع و تحرک توسط برخی جوانان و مردم جلوگیری صورت گیرد و شورا هم که نظر مساعد داشت این خواسته را پذیرفت ولی پس از دقایقی رئیس شورا اعلام کرد که صحبت‌های ما کارساز نبوده برخی به دنبال ایجاد تشنج هستند.

وی افزود: از بدو حضور نیروی انتظامی در بندرکرگان تعدادی با سنگ پرانی و فشفشه سعی در ممانعت از انجام عملیات داشتند.

فرمانده انتظامی میناب اظهار کرد: تعداد زیادی فشفشه به سمت ماموران رها شد که یکی از نیروها به علت اصابت فشفشه به پای چپ نیز مصدوم شد.

وی گفت: در این لحظه نیروها به خاطر حفظ جان و سلاحشان مبادرت به تیراندازی کردند که جوان کشته شده نیز توسط نظر کارشناس و پزشکی قانونی مشخص شده با گلوله مستقیم کشته نشده بلکه تیر پس از اصابت به جای دیگر به این جوان برخورد کرده است.

این مسئول با ذکر این مطلب که آیا تیراندازی در اجرای طرح کار صحیحی بوده را تایید نمی‌کنیم، گفت: متاسفانه هم اکنون این حادثه رخ داده و پرونده در مراجع قضایی در دست بررسی و رسیدگی است و اگر نیرو مقصر باشد مردم مطمئن باشند برخورد لازم خواهد شد.

فرمانده انتظامی میناب در پاسخ به علل جمع‌آوری دستگاه DVR دوربین‌های مداربسته دهیاری بندرکرگان، اظهار کرد: این سیستم هم برای استفاده از تصاویرضبط شده آن در خصوص شیوه کشته شدن فرد و هم برای جلوگیری و نشر تصاویر که عده‌ای تصمیم داشتند به شبکه‌های معاند نظام ارسال کنند، جمع‌آوری شد.

وی گفت: این طرح برای جمع‌آوری داروهای غیرمجازی بود که بدون مجوز وارد کشور و منطقه شده بود و در چند خانه نگهداری می‌شد.

رستمی در خصوص شلیک با تفنگ ساچمه‌ای توسط نیروی انتظامی به صورت یک جوان در یکی از روستاهای میناب نیز توضیحی ارائه کرد و گفت: در یکی از ماموریت‌ها عده‌ای به سمت نیروها حمله‌ور می‌شوند و ماموران به جهت حفظ جان و سلاح خود شلیک می‌کنند.

وی افزود: این پرونده هم در حال بررسی است و اگر ضوابط استفاده از سلاح رعایت نشده است با فرد خاطی برخورد می‌شود که در یک ماه آینده گزارش کامل این موضوع اطلاع رسانی می‌شود.

فرمانده انتظامی میناب در خصوص حادثه اخیر اقدام به گروگان‌گیری در یکی از خیاطی‌های سطح شهر میناب هم با ارائه توضیحاتی، گفت: این گروگان‌گیری با همکاری نیروهای بسیج نافرجام مانده و ابعاد مختلف این حادثه نیز در حال بررسی است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر