جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 41210
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1396 18:14
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نصرالله پژمان‌فر درباره مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری گفت: اگر شما فکر می کنید مشکل با سوال از رئیس‌جمهور حل می شود، امضای نمایندگان موافق را بیاورید و سوالتان را مطرح کنید.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نصرالله پژمان‌فر درباره مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری گفت: اگر شما فکر می کنید مشکل با سوال از رئیس‌جمهور حل می شود، امضای نمایندگان موافق را بیاورید و سوالتان را مطرح کنید.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس در پاسخ به تذکر نصرالله پژمان‌فر مبنی بر اینکه امروز مشکلات سپرده‌گذاران پیچیده‌تر شده، به حق نمایندگان احترام گذاشته شود و اجازه طرح سوال از رئیس‌جمهور داده شود، اظهار کرد: ما در جلسه‌ای مفصل این موضوع را توضیح دادیم و در نهایت گفتیم که اختیار با نمایندگان است. مشکل سپرده‌گذاران روشن بود. بعضی از افراد در این موسسات سپرده‌گذاری کردند و برخی سپرده‌گذاران دچار مشکل شدند. به طور طبیعی وقتی از کسی کلاهبرداری می شود باید به قوه قضائیه شکایت کند و قوه قضائیه اموال فرد کلاهبردار را مصادره کرده و به افرادی که از آنها کلاهبرداری شده، پرداخت کند.

وی افزود: در این خصوص نیز سپرده‌گذاران به قوه قضائیه شکایت کرده بودند و بر روی اموال کلاهبرداران دست گذاشته شده بود. اما رسیدگی به این موضوع زمانبر بود و سپرده‌گذاران به مجلس مراجعه می کردند. بررسی که انجام شد ۹۸ درصد از سپرده‌گذاران زیر ۲۰۰ میلیون تومان سپرده داشتند. از مجلس آقای پزشکیان و از قوه قضائیه و ریاست جمهوری هرکدام یک نماینده ساعتها در خصوص چگونگی رسیدگی به این موضوع بحث کردند.

لاریجانی در ادامه گفت: تقاضای ما این بود که به طبقات پایینی که مشکل دارند زودتر پرداخت صورت گیرد. اما قوه قضائیه می گفت از نظر شرعی ما مشکل داریم و به همه باید به نسبت داده شود. در نتیجه سران قوا جلسه گذاشتند و به دلیل مقتضیات کشور از رهبری در این خصوص اجازه گرفتند و لذا قوه قضائیه نیز موافقت کرد. این کار خارج از روال عادی قانونی بود. ما این مسیر را طی کردیم برای اینکه زودتر منابع در اختیار سپرده‌گذاران قرار گیرد اگر شما فکر می‌کنید که با طرح سوال مشکل حل می شود، ۱۸۰ نماینده‌ای که می گویید امضا کنند. ما با سوال پرسیدن مشکلی نداریم. افرادی که شما می‌گویید خیلی از آنها امضایشان را پس گرفتند.

پژمان‌فر در ادامه در تذکری به وزیر راه بیان کرد: ما ۱۳۵ سال است که در کشور سابقه ریلی داریم. تاخیر بیش از ۱۳ ساعت در رسیدن قطار در یک مسافت یک ساعته بدون وجود آب، غذا و سیستم گرمایشی و پزشک همراه در قطار قابل دفاع نیست.

وی در تذکری دیگر بیان کرد: مشهد در کشور رتبه اول را در کسری مخازن آبی دارد. امروز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب کسری مخازن آب زیرزمینی داریم. در حالیکه ۷۸ درصد مصارف آب در مشهد از منابع آبهای زیرزمینی تامین می شود. علیرغم اینکه مشهد رتبه اول کشور را در مدیریت این منابع دارد متاسفانه امروز برداشت اضافه از این منابع ادامه دارد. باید به این مسئله نگاه ملی هم در اعتبارات و هم در تخصیص آب داشته باشیم. اینکه ۳۴ میلیارد در ارتباط با این موضوع پیش بینی شده و تنها ۲۳ میلیارد در نظر گرفته شده و فقط هفت میلیارد آن به صورت اوراق خزانه داده شده است، مشکل را نه تنها حل نمی کند بلکه پیچیده تر می کند لذا برای حل مشکل آب شرب مشهد باید به طور جدی توجه شود.

پژمانفر با اشاره به بازدیدی که از مراکز نظارتی نظیر گمرک و اداره استاندارد داشته، بیان کرد: متاسفانه سطح حقوق این افراد بسیار ناچیز است و مشکلات بی انگیزگی را در آنها ایجاد می کند. به این مشکل هم باید رسیدگی شود.

وی در پایان گفت: کتابخانه مرکزی مشهد یک قصه پر غصه شده است و لکه سیاهی برای مدیران این حوزه است. این میزان تاخیر در راه‌اندازی آن چه دلیلی دارد؟
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
0
0
در سال 95 با نصایح اقای سیف مبنی بر سپرده گذاری در موسسات مجاز به عنوان یک سرمایه گذاری صحیح تمامی هست و نیستم را درموسسه کاسپین سپرده گذاری کردم و به قول ایشان در رسانه ملی اعتماد کردم که صراحتا فرمودند برای اجتناب از ریسک از میان رفتن سرمایه هایتان فقط در موسسات مجاز که نامشان در سایت بانک مرکزی وجود دارد سپرده گذاری نمائید و مطمئن باشید که این سرمایه ها تحت نظارت و صیانت مستمر بانک مرکزی قرار داردو این سرمایه گذاری ها موجب رونق اقتصادی در مملکت هم می شود و پولتان را ارز و طلا نخرید .حتی در هنگام سپرده گذاری نیز طبق استعلام از بانک مرکزی مسئولان فرمودند که به هیچوجه نگران نباشید و این موسسه مورد تائید بانک مرکزی بوده و سپرده هایتان محفوظ می باشد . حالا چه جوابی دارید که به من و امثال من بدهید که قبل از انکه در سال 95 حتی سودی از موسسه مجاز کاسپین دریافت نمائیم تا این لحظه حدود 90 در صد سرمایه مان را از دست داده ایم و مسخره تر انکه افکار عمومی را ابله فرض نموده و اعلام می دارید که کسانی که در شعب با تابلوی موسسه کاسپین و مجوز رسمی بانک مرکزی با مهر و امضا این موسسه در سال 95 قرارداد بسته اند مربوط به یک تعاونی منحله بنام فرشتگان می باشند که این موسسه در سال 92 رسما در ثبت شرکتها و با اعلام رسمی بانک مرکزی منحل شده است . جالب است که همه مسئولان را تا بالاترین رده نظام در این دزدی اشکار و عواقب اخروی ان در گیر کرده اید که نمونه بارز ان موضع گیری شخص رئیس جمهور در دفاع از غارت سپرده های مردم در این موسسه می باشد. ما یاد گرفتیم که برای احقاق حقمان بجنگیم و اگر قرار باشد با این چپاول دیگر اینده ای نداشته باشیم و حاصل سی سال تلاشمان را باید دو دستی تقدیم دزدان بکنیم تا پای جان خواهیم ایستاد . ضمنا ثمره اقدامات خلاف قانون اقای سیف و دیگر دوستانشان تا همین لحظه سلب اعتماد میلیونها ایرانی از حکومت و حاکمیت به طور کامل و ایجاد میلیونها مخالف تمامی نظام می باشد. ما نخواهیم گذاشت موسسه کاسپین با دزدی اموال ما به نفع سهامداران به حیات خود ادامه دهد و مطمئن باشید هنوز چون مردم امیدی به بازگشت سرمایه هایشان دارند با تمام وجود به مقابله نایستاده اند . از خشم پروردگار در غارت اموال مردم در روز روشن بترسید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر