سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: 41128
تاریخ انتشار: 06 بهمن 1396 19:22
عضو شورای شهر تهران ضمن بازدید از بلوار کشاورز

شناسنامه بلوار کشاورز به قلب فرهنگی پایتخت اضافه می شود

عضو شورای شهر تهران ضمن بازدید از بلوار کشاورز گفت: تابلوی مشخصات بلوار کشاورز به درخواست طراح این بلوار، زنده یاد دکتر سرفراز غزنی در قلب تهران و میدان ولیعصر(عج) نصب می شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، حجت نظری در بازدیدی که به همراه معاون امور شهری و محیط زیست و شهردار ناحیه ۲ منطقه از این بلوار داشت گفت: بلوار کشاورز از فضاهای سرزنده و پویای شهری بوده که ریشه در تهران قدیم دارد و حفظ این بلوار برای تهران کاری ارزنده است. 
نظری با بیان اینکه پیش از این در یکی از جلسات شورای شهر تهران پیشنهاد نصب تابلوی شناسنامه بلوار کشاورز مطرح شده بود گفت: هم اکنون به همت سازمان زیباسازی و شهرداری منطقه ۶ مراحل ساخت و نصب تابلو به سر انجام رسیده است. 
او با اشاره به اینکه برای زنده نگاه داشتن هویت شهر باید به المان های تاریخی ان توجه ویژه داشت گفت: بلوار کشاورز یکی از نمادهای تهران بوده و آب تهران به واسطه این بلوار به نقاط مختلف شهر می رسیده است. 
عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز بلوار کشاورز به عنوان یکی از تفرجگاه های شهروندانی که در قلب تهران تردد می کنند، شناخته می شود. 
خدامی، معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ نیز در این بازدید با بیان اینکه شناسنامه بلوار کشاورز شنبه هفتم بهمن ماه در ضلع جنوبی میدان ولیعصر (عج) نصب می شود گفت: این بلوار  توسط «دکتر سرفراز غزنی» طراحی و از سوی سازمان میراث فرهنگی به شماره ثبت 31321 در فهرست آثار میراث ملی قرار گرفته است. 
خدامی توضیح داد: آخرین درخواست طراح بلوار کشاورز الصاق شناسنامه این بلوار بود که بر همین اساس تابلوی مشخصات بلوار نصب می شود. 
خدامی توضیح داد: طول بلوار کشاورز 1700 متر  بوده و شروع کار ساخت بلوار 1336 و  پایان کار آن 1338 بوده و در طول دو سال معادل 60 میلیون ریال برای ساخت بلوار هزینه شده است. 
معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطثه ۶ تصریح کرد: شهردار وقت ساخت بلوار کشاورز مهندس توسلی بوده و طراح و نظارت ساخت بلوار بر عهده مهندس سرفراز غزنی قرار داشته است.  طراحی فضای سبز این بلوار نیز به همت مهندس شیبانی صورت گرفته است و برای تهیه سنگ های نهر نیز از سنگ هرسیون معادن شمال البرز بهره برداری شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر