پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 40967
تاریخ انتشار: 20 دی 1396 14:22
مسئول کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشت‌شده مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست این کمیته با نمایندگان دانشجویان خبر داد و گفت: اولویت اصلی این کمیته آزادی دانشجویان دختر بازداشتی است.
به گزارش خانه ملت، فاطمه سعیدی درباره برگزاری نشست کمیته رسیدگی به وضعیت دانشجویان بازداشتی مجلس در ناآرامی‌های اخیر با برخی دانشجویان پیگیر آزادی افراد بازداشتی، گفت: آمارهای ارائه شده از شهرهای مختلف متفاوت است و نمی‌توان آمار دقیق دانشجویان بازداشتی در جریان اعتراض ها اخیر ارائه کرد.

وی افزود: در حال حاضر نیروی انتظامی اعلام کرده است که هیچ بازداشتی در بازداشتگاه‌های ناجا نیست و تمامی افراد بازداشت شده برای تصمیم‌گیری به قوه قضاییه تحویل شده‌اند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این که پیگیری‌های این کمیته از نهادهای مختلف امنیتی برای آزادی دانشجویان بازداشتی ادامه دارد، اظهار داشت: اولویت کمیته پیگیری مجلس، آزادی دخترانی است که بازداشت شده‌اند؛علاوه بر این با توجه به این که در فصل امتحانات دانشگاه‌ها قرار داریم، تلاش می‌کنیم هرچه سریع‌تر تکلیف دانشجویان بازداشتی مشخص شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از روش‌های پیگیری‌ آزادی بازداشت‌شدگان اخیر، مراجعات مردمی به نمایندگان مجلس است که در پیگیری‌ از نهادهای امنیتی و مراجعاتی که در تهران داشته‌ام، آمار بازداشتی دختران دانشجو 17 نفر تخمین زده می‌شود.

نایب رییس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس از درخواست برخی از نمایندگان برای بازدید از زندان اوین خبر داد و افزود: با توجه به ناآرامی‌های اخیر و موج بازداشتی‌ها و همچنین حواشی ایجاد شده پیرامون آن، این تقاضا از سوی نمایندگان مجلس تدوین و به قوه قضاییه ارائه شده است که امیدواریم هرچه‌ سریع‎تر نسبت به اجرایی شدن آن اقدام شود.

سعیدی با بیان این که البته هر روز اخبار خوبی از آزادی بازداشتی‌ها به گوش می‌رسد، ابراز امیدواری کرد: دستگاه های امنیتی در آزادی بازداشت شدگان به ویژه دانشجویان سریع‌تر اقدام کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر