پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: 40925
تاریخ انتشار: 17 دی 1396 14:02
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 خبر داد

برگزاری کارگاه های آموزشی کودک و طبیعت در قلب تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 از برگزاری کارگاه های آموزشی کودک و طبیعت در قلب تهران خبر داد و گفت: مركز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران با همکاری اداره محیط زیست منطقه 6 در نظر دارد به منظور توانمندسازي فعالان حوزه كودك و محيط زيست كارگاه آموزشي با موضوع ضرورت ايجاد فرصت يادگيري براي كودكان در بستر طبيعت را برگزار کند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 6، افشین خدامی افزود: این کارگاه با چهار محور ضرورت ایجاد فرصت تجربه طبیعت برای کودکان 3-12 سال، تبیین مفهوم مدارس طبیعت، معنا و نیازهای تسهیلگری تعامل کودک و طبیعت و شناسایی امکان¬های ایجاد فرصت تعامل با طبیعت برای کودکان در محیط اطرافمان برگزار می شود. 
خدامی با اشاره به اهمیت پایداری و گسترش هرچه بیشتر  رویکردهای آموزشی کودک و طبیعت گفت: کودکان باید به صورت عینی با طبیعت آشنا شوند تا آن را بخشی از زندگی خود دانسته و برای حفظ و نگهداشت آن تلاش کنند. 
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 تصریح کرد: در دنیای امروز و به واسطه زندگی ماشینی، طبیعت از زندگی کودکان دور شده و کودکان امروزی آشنایی چندانی با طبیعت ندارند و به دنبال آن هستیم تا ارتباط کودکان با طبیعت را دوباره زنده کنیم. 
خدامی اضافه کرد: امروزه در دنیا مدارس طبیعت به دنبال پیوند ارتباطات کودکان با طبیعت هستند و ما نیز برای رشد و پرورش کودکان که آینده سازان شهر و کشور هستند باید این مفهوم را دنبال کنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر