جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 40799
تاریخ انتشار: 02 دی 1396 18:32
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل پاسخ دهد

هدف اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل از ایجاد تنش در بازار چیست؟

انتظار مردم از رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل این است که به جای اظهارنظر در خصوص شرکت های واردکننده خودرو به مشکلات موجود در صنف خود از جمله تقلب در فروش خودرو، دست کاری کیلومتر شمار ماشین ها، وجود دفاتر زیرزمینی، فعالیت واحدهای صنفی غیرمجاز، کلاه برداری برخی از نمایشگاه داران بپردازد.
پردیس خودرو- متاسفانه بدتدبیری وزارت صنعت بازار خودرو را با تنش جدی روبرو کرده به طوری که هر روز شاهد نوسان و افزایش قیمت خودروهای داخلی و خارجی هستیم. در همین شرایط شاهد آن هستیم که اظهارات برخی از افراد و نهادها در روند این افزایش و تنش در بازار بسیار تاثیرگذار بوده است. رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل از جمله افرادی است که بعد از بسته شدن سامانه ثبت سفارش خودرو حضور پررنگی در عرصه رسانه داشته و به اذعان بسیاری از نمایشگاه داران با اظهارات خود در فضای رسانه بازار را ملتهب تر نموده است. انتقاد از عملکرد شرکت های واردکننده، پیش بینی قیمت خودرو، اظهارنظر در خصوص مجوز شرکت های واردکننده از جمله موضوعاتی است که سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران در چند ماه گذشته در خصوص آنان مکررا صحبت کرده است. اظهاراتی که غیرمرتبط با حیطه مسئولیت وی است.

اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل مسئولیت ساماندهی واحدهای صنفی نمایشگاه دار را برعهده دارد. مسلما مسئولیت این نهاد صرفا نظارت بر اعطای مجوز، برخورد با واحدهای صنفی غیرمجاز، تسهیل در معاملات خودرویی، ایجاد شفافیت بیشتر در عقد قراردادها و ... مواردی از این دست است. این در حالی است که رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در ماه های اخیر به صورت جهت دار و تامل برانگیز به جای پرداختن به حیطه وظایف خود بیشتر در خصوص عملکرد شرکت های واردکننده خودرو صحبت کرده است.

"رئیس اتحادیه خودرو تهران: بازار خودرو به صورت انحصاری در اختیار شرکت های واردکننده بوده و این شرکت ها خودرو های مدل 2016 را در انبارهای خود دپو کرده و با افزایش قیمت 50 میلیونی در بازار عرضه می کنند. عدم نظارت دستگاه نظارتی بر اقدامات شرکت های واردکننده خودرو موجب شد تا مصرف کننده ضرر کند، چرا یک خریدار باید یک خودروی 200 میلیونی تومانی 400 میلیون پول بپردازد."(پول نیوز، 20 آذر 96)

"رئیس اتحادیه خودرو تهران: برآوردها بیانگر آن است که با از سرگیری ثبت سفارش خودرو، قیمت خودروهای وارداتی روند کاهشی خواهد داشت و به ثبات در قیمت ها خواهیم رسید."(اقتصاد آنلاین، 7 شهریور 96)

این سوال را باید از رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل پرسید که هدف از این چنین اظهارات که طی ماه های گذشته مکررا ایراد شده چیست؟ آیا اتحادیه نمایشگاه داران مسئول آرامش بازار است، یا سخنگوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، یا نماینده وزارت صنعت در ساماندهی شرکت های واردکننده خودرو و یا مخرب برخی شرکت های وارداتی به نفع برخی از گروه ها و افراد؟ 

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل بهتر است با تمرکز بر مشکلات درون صنفی خود، به حل مسائل مربوط به این صنف بپردازد. مسائلی از قبیل تقلب در فروش خودرو، دست کاری کیلومتر شمار ماشین ها، وجود دفاتر زیرزمینی، فعالیت واحدهای صنفی غیرمجاز، کلاه برداری برخی از نمایشگاه داران، دورزدن نمایندگی های اصلی توسط یکی از نمایشگاه داران(که مالک آن از اعضای هیئت مدیره اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل است)، دریافت کمک های مردمی از برخی نمایشگاه داران و ... متاسفانه در حال حاضر این اتفاقات در سایه عملکرد ضعیف و بعضا مسامحه اتحادیه نمایشگاه داران در حال رخ دادن است. انتظار صنف نمایشگاه داران اتومبیل و مردم از اتحادیه این است که به رسالت اصلی خود بپردازد. هرچند که در اتحادیه ای که برخی از اعضای اصلی هیئت مدیره آن خود صاحب چندین نمایشگاه اتومبیل هستند، انتظار عملکرد عادلانه و منصفانه قدری دور از ذهن است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر