سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: 40768
تاریخ انتشار: 30 آذر 1396 12:35
«یسنی» دختر بچه «حاجی آبادی» که با ضربات چاقوی پدرش زخمی شده، درحال حاضر در یکی از بیمارستان‌های بندرعباس در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.
 براساس اعلام مسئولان درمانی استان هرمزگان «یسنی» از ناحیه شکم و ران به شدت صدمه دیده و درحال‌حاضر سطح هوشیاری پایینی دارد. پدر«یسنی» که در بازداشت پلیس است مدعی شده که در هنگام وقوع این حادثه حالت عادی نداشته و نمی‌داند که چرا با چاقو به دخترش حمله و او را بشدت زخمی کرده است. با این حال هنوز علت و انگیزه دقیق این حادثه مشخص نیست و تحقیقات پلیس و تیم قضائی در این رابطه ادامه دارد.
 
به گزارش شهروند، این ماجرای تکان دهنده، یکشنبه هفته جاری هنگامی رخ داد که مادر«یسنی» او را برای دقایقی با پدرش تنها گذاشت. این مادر که برای رساندن فرزندش به مدرسه رفته بود، هنگام بازگشت به منزل با صحنه هولناکی مواجه شد. او «یسنی» را غرق درخون‌ روی زمین دید. دقایقی بعد پلیس از این ماجرا مطلع شد و «یسنی» هم توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان فاطمه الزهرای حاجی‌آباد انتقال یافت. پزشکان پس از معاینه اولیه متوجه ضربات سختی به قسمت شکم و ران کودک شدند، آنها برای نجات جان این کودک دست به کار شدند و اقدامات درمانی اولیه را برای جلوگیری از خونریزی انجام دادند. با این وجود وخامت حال «یسنی» باعث شد تا او برای اقدامات درمانی تخصصی به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اعزام شود. پزشکان این بیمارستان این کودک را بلافاصله به اتاق عمل بردند و روده و نواحی صدمه دیده شکم او را جراحی کردند.
 
 اما به گفته فاطمه نوروزیان، مشاور رئیس دانشگاه و مدیر روابط‌عمومی علوم پزشکی هرمزگان این دختر بچه به دلیل آسیب شدید ناشی از خونریزی و نیز کمبود و نرسیدن اکسیژن به مغز در مدت زمان طولانی، سطح هوشیاری بسیار پایینی دارد: «با توجه به پارگی روده باریک و خونریزی شدید داخلی، این کودک پس از جراحی با دستگاه تنفس در بخش مراقبت‌های ویژه با هوشیاری ٥بستری و تحت مراقب است، او حال عمومی مناسبی ندارد.» عباس سالاری، معاون شبکه بهداشت و درمان حاجی‌آباد هم از وخامت حال جسمی «یسنی» خبر داد و در این‌باره گفت: «با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته، این دختر بچه به دلیل اصابت ضربات چاقو به شکمش همچنان در کما به سر می‌برد.»
 
اما عامل این حادثه هولناک پدری است که با چاقو به جان دختر ٢ساله‌اش افتاد. این مرد پس از دستگیری از سوی پلیس مدعی شد که در حالت توهم این کار را انجام داده و اختیار اعمالش را نداشته است. این فرد پس از تحویل به مراجع قانونی گفت: «پس از مصرف مواد نمی‌دانم چگونه این اتفاق رخ داد، اما زمانی که به خودم آمدم پیکر غرق به خون فرزندم را در بیمارستان دیدم.»
 
عباس سالاری، معاون شبکه بهداشت و درمان حاجی‌آباد هم اعتیاد این پدر را تأیید کرده است: «این دختر قربانی پدرش به مواد شده است. اما با پیگیری‌های انجام‌شده نشان داده که پدر یسنی سابقه بیماری روانی داشته که بارها در بیمارستان سیرجان بستری‌شده و از انواع مختلف مواد مخدر نیز استفاده می‌کرده است.» در همین حال حسین اسدبیگی، رئیس اورژانس اجتماعی کشور با اشاره به سابقه بیماری او گفته: «پدر این کودک مبتلا به بیماری روانی بوده و چندین‌بار در کرمان و بندرعباس بستری شده است. این پدر هر چند وقت یک‌بار در بیمارستان بستری می‌شده و مدتی قبل از این حادثه نیز او حال مساعدی نداشته و اطرافیان قرار بوده او را بستری کنند، اما تعلل در این کار به فاجعه ختم شده است.»
 
 به گفته اسد بیگی بیماری او در مواقعی به اندازه‌ای حاد می‌شده که همسرش وقتی همین دختر را باردار بوده تصمیم به طلاق و جدایی می‌گیرد: «این زن برای جدایی به بهزیستی مراجعه و تقاضای جدایی از همسرش را مطرح کرد، اما در آن زمان با وساطت اطرافیان و اقوام و به این دلیل که آنها دختر عمه و پسر دایی بودند، سازش کردند. همکاران بهزیستی می‌گویند این پدر از همان زمان هم حال و روز خوبی نداشته و آشفته گویی می‌کرده و همسرش هم تمایلی به ادامه زندگی نداشته است.»
 
 او همچنین درباره سرنوشت «یسنی» هم گفت: «تصمیم درباره وضع این کودک بعد از درمان برعهده خانواده او است. مادر این کودک درحال حاضر در منزل اقوام است و احتمالا قصد دارد کودک را نگهداری کند. بعد از این‌که کودک ترخیص شد، اورژانس اجتماعی پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد. براساس دستور قاضی، اگر لازم باشد این کودک به بهزیستی واگذار خواهد شد، اما همان‌طور که می‌دانیم بهترین محل برای نگهداری این کودک نزد مادر است.»
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر