جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 40638
تاریخ انتشار: 13 آذر 1396 15:55
در سخنرانی در بنیاد ریگان، رئیس سازمان جاسوسی آمریکا نامه به سردار سلیمانی را تأیید کرد و وزیر پیشین دفاع این کشور نیز خواستار فرماندهی مشترک اعراب، رژیم صهیونیستی و ترکیه برای مقابله با ایران شد.
در سخنرانی در بنیاد ریگان، رئیس سازمان جاسوسی آمریکا نامه به سردار سلیمانی را تأیید کرد و وزیر پیشین دفاع این کشور نیز خواستار فرماندهی مشترک اعراب، رژیم صهیونیستی و ترکیه برای مقابله با ایران شد. 
 
به گزارش فارس، «مایک پمپئو» رئیس سازمان مرکزی اطلاعات (سیا) و «لئون پانه‌تا» وزیر پیشین دفاع آمریکا در کارگروهی در بنیاد ریگان به سخنرانی پرداخته و ادعاهایی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند. 
 
پمپئو در این نشست درباره توافق هسته‌ای ایران گفت: «به رئیس جمهور (دونالد ترامپ) گفته‌ام که ایران از جنبه متوقف کردن برنامه هسته‌ای خود، در تطابق فنی با توافق هسته‌ای است.» 
 
وی همچنین افزود: نامه‌ای برای فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران فرستادم و هشدار دادم واشنگتن، شما و ایران را مسئول هرگونه‌ای حمله به نیروهای آمریکایی در عراق خواهد دانست اما او حتی نامه را باز نکرد. 
 
رئیس سیا در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره بحران شبه‌جزیره کره گفت: «اطلاعات درباره برنامه موشکی کره‌شمالی در سطح خوبی است و آمریکا از حدود و مقیاس برنامه هسته‌ای تسلیحاتی پیونگ‌یانگ نیز درک مطلوبی دارد.» 
 
پمپئو درباره پایان کار داعش نیز گفت: «خطر بزرگ مهاجرت تروریست‌های داعش به آفریقا شامل کشورهای نیجریه، لیبی و سومالی آنهم بعد از شکست خلافت در سوریه و عراق، وجود دارد.» 
 
لئون پانه‌تا نیز با بیان اینکه در خاورمیانه دولت‌های شکست خورده‌ای وجود دارد، این منطقه را به «میدان نبردی برای آینده» توصیف کرد. 
 
وزیر دفاع پیشین آمریکا در ادامه خواستار تشکیل مراکز فرماندهی مشترک اعراب، اسرائیل و ترکیه برای مقابله با ایران و گروه‌های تحت حمایتش شد. 
 
وی با بیان اینکه ویدئوهای ضد اسلامی توئیت شده توسط ترامپ، می‌تواند آتش (نفرت) را شعله‌ور کند و جان‌ها را به خطر بیاندازد، گفت: «به عنوان رئیس پیشین کارکنان کاخ‌سفید، نمی‌توانم کار کردن برای رئیس جمهوری که اول صبح توئیت می‌کند را تصور کنم! اگر دست من بود، آ‌ن توئیتر را می‌گرفتم و از پنجره بیرون می‌انداختم.»
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر