پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 40485
تاریخ انتشار: 02 آذر 1396 15:06
اپلیکیشن Waze برای دومین بار در کشور فیلتر شد؛ فیلترینگی که از سوی مقامات قضایی و با تکیه بر ادله‌ی جاسوسی بودنش انجام گرفت.
 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جواد آذری جهرمی در جدیدترین توییت خود با ذکر 5 نکته به فیلتر شدن نرم افزار مسیر یاب ویز پرداخته و توضیحاتی در این خصوص بیان کرده است. 

چرا Waze فیلتر شده است؟ گفتنی است؛ اپلیکیشن مسیریاب Waze یک نرم‌افزار اسرائیلی است که توسط یک شرکت استارت‌اپ اسرائیلی طراحی و سال 2013 توسط گوگل خریداری شد. این نرم افزار که تمامی اطلاعات طول مسیر از جمله نقشه راه، ترافیک، دوربین سرعت و حتی حضور نیروهای پلیس را بدون هیچ هزینه‌ای در اختیار کاربر قرار می‌داد تنها یکسال پس ازمعرفی، بدلیل سوء استفاده‌های صورت گرفته، توسط فرمانده پلیس لس‌آنجلس مورد انتقاد واقع شد. استفاده از این نرم افزار در داخل کشور ما از اسفند ماه سال گذشته بدلیل جاسوسی بودن و ارائه ان توسط رژیم اسرائیل از طرف مقامات قضایی فیلتر شد. ممنوعیتی که چند ماه بعد یعنی در مهر ماه سال جاری رفع شد و مجددا مورد استفاده عمومی قرار گرفت. حالا اما دادستانی کل کشور یکبار دیگر تصمیم گرفته تا ویز را فیلتر و تمامی سرویس‌های استفاده حمل و نقل را برای استفاده از این اپلیکیشن پر سروصدا منع کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر