پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 40417
تاریخ انتشار: 23 آبان 1396 14:25
رییس شورای شهر تهران گفت: تاب آوری تهران در برابر زلزله در شرایط مناسب نیست.
 محسن هاشمی در جلسه امروز شورای شهر با اشاره به حادثه دلخراش زلزله در غرب تهران کشور و مناطق مرزی قصرشیرین و سرپل ذهاب و عرض تسلیت به عموم مردم و اقوام حادثه دیدگان, افزود: موجی از اندوه در میان ایرانی ها لحاظ شده و اعضای شورای شهر تهران در این سانحه خود را کنار حادثه ذیدگان می بینند و هر اقدامی که بتوانند آلام مردم را بکاهد را دریغ نخواهد کرد.

وی ادامه داد: الویت نجات آسیب دیدگان از زیراوار است سپس امدادرسانی در زمینه های مختلف از جمله اسکان موقت, ارائه خدمات بهداشتی تغذیه و رفع سد معابر و ... در دستور کار است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداز تهران روز گذشته در ستاد مدیریت بحران حضور یافتند افزود: کمک های شهرداری تهران به مناطق زلزله زده ارسال شد.

وی با بیان اینکه به دلیل بافت فرسوده و جمعیت بالای در ابن بافتها و عدم رعایت استانداردها وضعیت تاب اوری تهران را در شرایط مناسبی قرار نمی دهد, تصریح کرد: باید تاب اوری تهران بررسی شود هرچند اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است اما کافی نیست.

وی با اشاره به وضعیت جغرافیایی زلزله در کشور گفت: در 25 سال گذشته 6 درصد از کشته گان از طریق زلزله بوده همچنین هر 10 سال یک زلزله 7ریشتری رخ داده همچنین بر اساس مطالعات موجود تهران منتظر زلزله درست گونه است یعنی هر 150سال یکبار زلزله 7ریشتری در تهران رخ می دهد که از اخرین زلزله 185 سال میگذرد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مناطق 9,10, 11,12,16 و 17 در وضعیت خطرپذیری جدی هستند, اعلام کرد: خطرپذیری مناطق 19, 20, 8 و 18 نیز متوسط است. به همین دلیل باید تاب اوری تهران بررسی و آمادگی داشت.

هاشمی تاکید کرد: مسئولیت مقابله با بحران در تهران برعهده شهردار است البته 86 سازمان در موضوع بحران مسئولیت دارند و ضروری است هماهنگی مجددا صورت گیرد. همچنین برنامه ریزی ها در اختیار شورا قرار گیرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر