شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: 40406
تاریخ انتشار: 22 آبان 1396 19:16
معاون اول رئیس‌جمهور از حضور روحانی در کرمانشاه خبر داده است، تعداد کشته‌ها و مجروحان در حال افزایش است و همچنان زلزله‌زدگان با مشکل آب، برق، اسکان و تغذیه مواجه هستند.
مهر نوشت: ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه شامگاه یکشنبه زلزله‌ای بسیار شدید «ازگله» در استان کرمانشاه را تکان داد، زمین‌لرزه‌ای که بسیاری از استان‌های غربی و حتی جنوبی و مرکزی کشور نیز آن را احساس کردند. روند امدادرسانی از شب گذشته شروع‌شده ولی عمق خسارت بسیار زیاد گزارش‌شده است.  روستاهایی که پس از زلزله کرمانشاه هنوز فرصتی برای امدادرسانی به آن‌ها نبوده زیاد هستند. امدادگران می‌گویند بعید نیست آمار کشته‌ها بیشتر از آمار موجود شود و  عمق فاجعه با منظم‌تر شدن امدادرسانی‌ها بیش‌ازپیش روشن می‌شود.

در حالی تاکنون آمار رسمی کشته‌ها حدود ۴۰۰ نفر اعلام‌شده است که به نظر می‌رسد بسیاری از اجساد بدون گزارش به پزشکی قانونی دفن شده و در آمار تلفات نیستند. ازگله که کانون زلزله ۷.۳ ریشتری بوده است به دلیل قطعی اینترنت و سخت بودن انتقال وضعیت موجود، کمترین اخبار واصله را داشته است.  تا ساعت ۱۷ امروز دوشنبه بیش از ۱۵۰ پس‌لرزه استان کرمانشاه را تکان داده است.

شهرستان سرپل ذهاب هم‌اکنون دچار مشکلات متعددی ازجمله اسکان، تغذیه و کمبود امکانات درمانی و رفاهی است.  در شهرستان گیلان غرب نیز با توجه به حجم خسارت مردم در انتظار خدمات‌رسانی و امدادرسانی هستند، در روستاهای اطراف وضعیت از شهرستان‌ها بدتر است.

۱۹:۰۸ ۱۵۰ مصدوم زلزله کرمانشاه در بیمارستان‌های تهران بستری هستند

معاون درمان وزارت بهداشت و درمان گفت: در یک مرحله ۱۲۰ نفر و در مرحله دیگری ۳۰ نفر از مصدومان به بیمارستان‌های تهران اعزام‌شده‌اند.

۱۹:۰۴ نیاز زلزله زدگان به آبرسانی

تصاویر ارسالی خبرنگار مهر حاکی از استقرار تانکرهای آبرسان و صفوف مردم برای گرفتن آب است. شلوغی صفهای آب نسبت به ساعاتی پیش کاهش پیدا کرده اما همچنان مردم نیاز اولیه خود را، آب و اسکان می دانند.

۱۹:۰۵ پست اینستاگرامی رئیس جمهور

۱۹:۰۱ عدم واریزکمک نقدی برای زلزله‌زدگان به حساب‌های شخصی درفضای مجازی

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه برمواظبت درمورد افراد سودجو تاکید کرد و گفت: به هیچ عنوان به شماره‌ حساب‌های شخصی که در فضای مجازی اعلام می‌شود، کمک نقدی برای زلزله زدگان واریزنکنند.

۱۸:۵۰ درخواست جمعی از نمایندگان غرب کشور از روحانی

تعدادی از نمایندگان غرب کشور در مجلس طی نامه ای به رئیس جمهور کشورمان خواستار بسیج تمام امکانات در جهت عملیات امدادرسانی به مجروحین حادثه زلزله و عادی نمودن اوضاع شدند.

۱۸:۵۰ اعزام۵۰ روانشناس به مناطق زلزله زده

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه  از اعزام ۵۰ روانشناس جهت حمایت روانی از آسیب دیدگان به مناطق زلزله زده استان خبر داد.

۱۸:۵۱ وقوع ۱۵۴ پس لرزه در کرمانشاه/ نفس‌های آخر زلزله در غرب کشور

خبر وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری در ساعت ۲۱ دیشب در حالی مردم کرمانشاه را وحشت زده کرد که این استان هنوز هم بر مدار لرزش قرار دارد و استرس و فشار حاصل از این پس لرزه‌ها، آرامش را از مردم گرفته است.

اغلب پس لرزه‌ها در ازگله به عنوان کانون اصلی زلزله رخ داده اما شهرستان‌های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، قصرشیرین و مناطقی نظیر تازه آباد و ... نیز پس لرزه های بسیاری داشته و شهرستان‌های همجوار را نیز لرزانده است.

۱۸:۳۰ وزیر کشور در ثلاث باباجانی

وزیر کشور خطاب به مردم ثلاث باباجانی گفت: همه امکانات کشور برای کرمانشاه بسیج شده و با صبوری و بردباری مشکلات حل می‌شود.

۱۸:۱۷ پیام آیت الله جنتی: مسئولان با تمام امکانات به کمک مردم آسیب‌دیده بشتابند

۱۸:۱۶ وضعیت درمانی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ثابت شد/ بستری ۱۰۰۰ مجروح

محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سخنانی با اشاره به اینکه به طور کلی حدود ۶۷۰۰ نفر مصدوم در مراکز درمانی پذیرش داشته ایم، اظهار داشت: از این تعداد هزار نفر بستری و بقیه مجروحان سرپایی درمان شدند یا به شهرهای دیگر اعزام شدند. شرایط درمانی در مناطق زلزله زده استیبل شده و حالت اورژانسی کمتر شده است.

۱۸:۱۵ وزیر نفت از وضعیت شبکه گاز مناطق زلزله زده می‌گوید

۱۸:۰۳ ارزیابی اولیه تیم‌های امدادی در ۹۹ درصد روستاهای زلزله‌زده/پایان عملیات طی امشب

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از انجام ارزیابی اولیه تیم‌های امداد و نجات در سطح ۹۹ درصد روستاهای زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد.

۱۸:۰۲ اعلام اسامی مصدومان زلزله کرمانشاه بستری در بیمارستان بعثت همدان

۱۷:۴۰ کاروان کمک‌های آستان قدس رضوی برای زلزله‌زدگان

قرارگاه خدمت رسانی بنیاد کرامت امام رضا(ع) برای کمک به زلزله زدگان تشکیل شد.

۱۷:۳۰ شش نفر از دانش‌آموزان شهرستان دالاهو در میان جان‌باختگان زلزله

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، درپی وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری غرب کشوری خسارات شدیدی به برخی از فضاهای آموزشی در شهرستان های سرپل ذهاب، ‌دالاهو و اسلام آباد غرب وارد شد به طوریکه در شهرستان سرپل ذهاب برخی مدارس تا ۱۰۰ درصد ، و تعدادی ۵۰ درصد و برخی هم تا ۲۰ درصد تخریب شده است.

براساس این گزارش، طبق آخرین آمار تا این لحظه ۶ نفر از دانش آموزان در این حادثه جان باختند.

۱۷:۴۷ افزایش تعداد کشته‌ها و مجروحان

بهنام سعیدی سخنگوی سازمان امداد و نجات از افزایش تعداد کشته ها به ۴۰۷ و مجروحان به ۶۷۰۰ خبر داد.

۱۷:۳۳ ۴تیپ مأمور آواربرداری «سرپل ذهاب» هستند

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ۴ تیپ مأمور آواربرداری در شهر زلزله «سرپل ذهاب» هستند، گفت: ۶۰۰ مصدوم نیز با بالگرد به مراکز درمانی منتقل شدند.

امیر سید عبدالرحیم موسوی در سخنانی با اشاره به اینکه عمق فاجعه زلزله کرمانشاه زیاد است، گفت: از دیشب بلافاصله بعد از زلزله یگان های ما در منطقه بودند و امداد رسانی را شروع کردند؛ امروز نیز با روشن شدن هوا یک پل هوایی را بین کرمانشاه و سرپل ذهاب ایجاد کردیم.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ۲۵۰ سورتی پرواز داشته این و بیش از ۶۰۰ مجروح با توان بالگردی ارتش منتقل شده است، افزود: ۴ تیپ را مامور آواربرداری کرده ایم و شهر سرپل ذهاب را ۴ قسمت شده و هر تیپ یک قسمت را آواربرداری می کند.

امیر موسوی با اشاره به اینکه نیاز فراوانی به چادر، غذا، کنسرو و آب و نان وجود دارد، افزود: از تهران هزار تخته چادر و ملزومات غذایی به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

وی یادآور شد: تعدادی از نیروهای ما در مرزها نیز بر اثر تخریب اماکن و در داخل پادگان های سرپل ذهاب، شهید شدند.

۱۷:۲۲ انتقال ۲ هزار مصدوم با اتوبوس آمبولانس

پیرحسین کولیوند در سخنانی با اشاره به انتقال دو هزار مصدوم زلزله زده با اتوبوس آمبولانس اظهار داشت: همچنین ۶۰۰ نفر هم توسط اورژانس هوایی انتقال یافته اند.

وی با بیان اینکه هر ۵ دقیقه یک بالگرد پرواز می کند، تصریح کرد: یک بیمارستان سیار در منطقه ثلاث باباجانی و یک بیمارستان سیار درسرپل ذهاب نیز احداث شده است.

۱۷:۰۱ ترافیک روان درمحورهای مناطق زلزله زده/ اعمال محدودیت‌های جدید

رئیس پلیس راه کشور بااشاره به اعمال محدودیت های تردد در کرمانشاه گفت: ترافیک در محورهای منتهی به مناطق زلزله زده، روان و در حال انجام است.

سردار حمیدی ، به اعمال محدودیت پلیس برای ورود افراد غیرمجاز به مناطق زلزله زده اشاره و تصریح کرد: پلیس از تردد افراد غیر مجاز که حضور آنها در این مناطق توجیهی ندارد، جلوگیری می کند، بنابراین به شهروندان توصیه می کنیم به مناطق زلزله زده مراجعه نکرده و اجازه دهند امدادگران در فضای مناسب‌تری ، ماموریت های خود را انجام دهند.

۱۶:۵۹ زلزله ۴.۷ ریشتری حوالی سرپل ذهاب را لرزاند

زلزله ۴.۷ ریشتری حوالی سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

۱۶:۴۹ شمار تلفات زلزله به ۳۸۷ نفر و تعداد مصدومین به ۶۶۵۰ نفر رسید

اداره پزشکی قانونی استان کرمانشاه شمار تلفات زلزله ۷.۳ ریشتری شب گذشته در استان کرمانشاه به ۳۸۷ نفر و تعداد مصدومین هم به ۶۶۵۰ نفر رسید.

بنابر این گزارش تعداد افراد متوفی در شهرهای مختلف به شرح زیر است: سرپل ذهاب: ۲۸۰، کرمانشاه: ۲۵، سلام آباد غرب: ۲۲، کرند: ۱۴، قصر شیرین: ۲۸، جوانرود: ۳ و ثلاث: ۱۵

۱۶:۴۳ تصاویر جدید از خسارت های زلزله در سرپل ذهاب

۱۶:۳۶ استان‌های معین کمبود داروی کرمانشاه را تامین کردند

۱۶:۳۳ صدور جواز دفن ۳۴۵ جسد در استان کرمانشاه /اسامی جان‌باختگان

پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اعلام صدور ۳۴۵ جواز دفن تا این لحظه (ساعت ۱۴:۴۰ دقیقه) برای جان باختن زلزله شب گذشته، تعداد جان باختگان شهرستان ها را به تفکیک زیر اعلام کرد:

ـ معاینه شده در کرمانشاه ۲۲ نفر
ـ فوتی های اسلام آباد ۲۲ نفر
ـ فوتی های کرند ۱۴ نفر
ـ فوتی های سرپل ذهاب ۲۴۱ نفر
ـ فوتی های قصر شیرین ۲۸ نفر
ـ فوتی های ثلاث ۱۵ نفر
ـ فوتی های جوانرود ۳ نفر

تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه، تنها یک نفر بوده است و سایر جان باختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده اند.  پزشکی قانونی استان کرمانشاه همچنین اسامی ۵۳ نفر از جانباختگان زلزله شب گذشته در ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، ازگله، شهر کرمانشاه و اسلام آباد غرب را به شرح زیر اعلام کرد:

- شهر ثلاث باباجانی

۱. خورشید احمدی فررزند محمود
۲. خاتون فیضی فرزند فرج
۳. مهیار بدری فرزند غریب
۴. پوریا ملکی فرزند بهرام
۵. تارا رضایی فرزند عابد
۶. فلاح میری
۷. خاصیه مرادی فرزندد رحیم
۸. عزیز مریدی فرزند مصطفی
۹. حسن امامی

- شهر سرپل ذهاب

۱. زینب فرضی —
۲. مانیسا ویسی — فرزند منصور
۳. فریدون سلطانی — فرزند یدالله
۴. ابراهیم رمضانی میراحمدی — فرزند محمد رشید
۵. حدیث کرمی
۶. میثم کرمی
۷. سید توران البتکین — فرزند سید سیفور
۸. پرنیا البتکین — فرزند سیاوش
۹. پیمان شکری —
۱۰. هما رضایی— فرزند رضا
۱۱. اکبر دامن خورشید ف حیدر
۱۲. فریده اسماعیلی ف امان اله
۱۳. اکرم سنجابی — فرزند حسین
۱۴. جبرئیل جامع — فرزند عبداله
۱۵. انور یوسفی — فرزند محمد 
۱۶. محمدمتین رحمتی نظرآبادی — فرزند حسین
۱۷. آیلین مرادیان ف مسلم
۱۸.ظفر عطایی ف عبداله

- ازگله

۱. خداکرم ده بالایی — فرزند محمدباقر
۲. رشید صوفی
۳. مانی صوفی — فرزند رشید
۴. عطیه رسولیان
۵. امیر یوسفی
۶. عبداله محمودی — فرزند فتاح

- کرمانشاه
۱. مینا زارع فرزند قدرت اله - شهر کرمانشاه

- اسلام آباد غرب

۱- خاور ویسی
۲- سمیرا پورمحمدی — فرزند اسد
۳- سید قاسم ساداتی — فرزند سید صفر
۴- منظر یاری قره بلاغی — فرزند رستم
۵- والیه مرادی — فرزند طاهر
۶- معصومه فتاحی — فرزند خسرو
۷- گلاویژ حسین — قادری فرزند حاتم
۸- بهزاد صادقی ده ابراهیمی — فرزند حبیب
۹- مبینا رضایی — فرزند علی میت
۱۰- ثریا محمدی — فرزند امیر
۱۱- بردیا باقری — فرزند مجتبی
۱۲- انا میرزایی — فرزند داود بخش
۱۳- فاضل غلامی — فرزند محمد 
۱۴- سید سپهر حسینی — فرزند سید گودرز
۱۵- سیده کوثر حسینی — فرزند سی گودرز
۱۶- نرگس زارع — فرزند عبداله
۱۷- الهی کرمی
۱۸- صدیقه قنبری

-قصر شیرین
شریف نوروزی -فرزند محمدخان

۱۶:۱۸ بشار اسد: به توان ملت ایران در عبور از این محنت اطمینان داریم

رئیس جمهور سوریه با ارسال پیام تسلیت به مناسبت وقوع زلزله در ایران ضمن ابراز همبستگی اعلام کرد: ما به توان ملت ایران برای عبور از این محنت و بلا اطمینان داریم.

۱۵:۴۶ تلاش وزارت نیرو برای رفع مشکلات مناطق زلزله کرمانشاه

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور از تلاش وزارت نیرو برای رفع مشکلات مناطق زلزله دیده نظیر سرپل ذهاب و قصرشیرین خبر داد.  اسماعیل نجار در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت:به دلیل گستردگی ابعاد حادثه مشکلاتی شامل تامین آب آشامیدنی،غذا و چادر برای اسکان موقت وجود دارد که همه درصدد رفع آنان هستند.

وی افزود: وزارت نیرو نیز در زمینه تامین آب و برق شهرهای حادثه دیده اقداماتی اساسی را انجام داده است.

نجار خاطر نشان کرد: به نظر می رسد تا سه چهار ساعت دیگر ۸۰تا ۹۰ درصد آب شهر سرپل ذهاب  تامین می شود و اکنون ۸۵ تا ۹۰ درصد برق این شهرستان نیز برقرار است.

وی افزود: برقراری آب شهرستانهای دیگر نظیر قصرشیرین به یک تا یک و نیم روز زمان نیاز دارد.

۱۵:۴۰ چشمه های تامین آب سرپل ذهاب و قصرشیرین گل آلود شده اند

مدیر آموزش همگانی و روابط عمومی آبفای استان کرمانشاه گفت: به دلیل فعل و انفعالات زمین چشمه های تامین آب سرپل ذهاب و قصرشیرین گل آلود شده اند. حسین علی مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به زلزله شب گذشته در این استان گفت: در سرپل ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی مشکل تامین آب داریم.

۱۵:۳۲ نشست ستاد بحران در سرپل ذهاب برگزار شد

 نشست ستاد بحران با حضور وزرای کشور و بهداشت، استاندار کرمانشاه و معاونین وزیر نیرو در سرپل ذهاب برگزار شد.

۱۵:۲۵ اعلام شماره حساب برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور

در پی تشکیل کمیته بحران به منظور کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه در ستاد مرکزی سازمان بهزیستی کشور، امروز تیم کمیته بحران به مدیریت رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد عازم استان کرمانشاه شدند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در پی وقوع زلزله استان کرمانشاه ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه و ملت شریف ایران از کلیه معاونین و مدیران ستادی و استانی خواست با قید فوریت ، از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود برای کمک به آحاد زلزله زدگان استان کرمانشاه استفاده و از هیچ خدمتی دریغ نکنند.

سازمان بهزیستی شماره حساب ۹۰۱۹۰ بانک ملت؛ شماره مشارکهای مردمی بهزیستی کشور را ویژه کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور اعلام کرد.

۱۵:۱۸ استقرار بالگردهای ناجا

فرمانده هوا ناجا از به کار گیری امکانات وظرفیت حداکثری این پلیس درراستای امدادرسانی به آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه خبر دادوگفت:استقرار بالگردهای ناجادر منطقه به روند امداد رسانی سرعت داده است.

۱۵:۱۲ مشکلی درشبکه دیتاوتلفن ثابت کرمانشاه نیست

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه با بیان اینکه مشکلی در شبکه دیتا و تلفن ثابت وجود ندارد و ارتباطات ثابت و سیار نرمال است، از افزیش کانالهای ارتباطی در استان خبر داد.

۱۵:۰۸ فیلم/ اغلب منازل در سرپل ذهاب دچار آسیب شده اند

۱۴:۵۲ سفر اشتری به سرپل ذهاب

فرمانده نیروی انتظامی گفت: نظم و امنیت اولویت اول نیروی انتظامی برای مناطق زلزله زده است.

سردار اشتری در جریان سفر به شهرستان زلزله زده سرپل زهاب گفت: تامین نظم و امنیت اولویت اول نیروی انتظامی برای مناطق زلزله زده است.

۱۴:۳۶ زلزله ۴.۴ ریشتری حوالی سرمست در استان کرمانشاه را لرزاند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران  زلزله ای به بزرگی  ۴.۴ ریشتری حوالی سرمست در استان کرمانشاه را دقایقی پیش لرزاند.

این زلزله در ۱۱ کیلومتری سرمست (کرمانشاه)، ۱۹ کیلومتری زرنه (ایلام) و ۲۰ کیلومتری کرند (کرمانشاه) رخ داد.

۱۴:۳۲ آخرین وضعیت شبکه توزیع برق مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه آخرین وضعیت شبکه برق مناطق زلزله زده استان را تشریح کرد.

علیمراد مرادی مجد در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت شبکه توزیع برق مناطق زلزله زده استان و اقدامات این شرکت در راستای بهبود وضعیت موجود گفت: زلزله شب گذشته موجب خاموشی های گسترده ای در سطح استان شد و  خوشبختانه اکثر خاموشی‌ها تا پایان شب در شهر کرمانشاه، شهرستان های شرقی اعم از صحنه، کنگاور و سنقر برطرف شده است.

وی افزود: در شهرستان ثلاث و شهر ازگله به دلیل تخریب‌های ساختمانی و مسدود شدن مسیرها، امداد رسانی و اصلاح و ترمیم شبکه های برق با کندی صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: تلاش ها و پی گیری ها ادامه دارد و امیدواریم تا ساعتی دیگر برق سرپلذهاب نیز روشن شود.

۱۴:۳۲ ابراز همدردی «جانسون» با مردم ایران و عراق

«بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس در این پیام که در صفحه شخصی وی در توئیتر منتشر شده آورده است: همدردی عمیق با مردم ایران و عراق بواسطه زلزله مرگبار شب گذشته. انگلیس آماده کمک به قربانیان این حادثه و امداد رسانی است.

۱۴:۱۹ تامین نیازهای دارویی مناطق زلزله زده در اسرع وقت

رئیس سازمان غذا و دارو به مدیران خود دستور داد بدون فوت وقت نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی مناطق زلزله زده در غرب کشور را تامین کنند.

۱۴:۱۶ اهدای خون به زلزله‌زدگان کرمانشاه

۱۴:۱۴ کمبودها و نیازهای زلزله‌زدگان باید به سرعت تامین شود

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه  هم اکنون در حال بازدید میدانی از شهرستان زلزله زده سر پل ذهاب و روستاهای تابعه هستند. وی خطاب به نیروهای ستاد بحران استان و کشور تاکید کرد: کمبودها و نیازهای زلزله زده‌گان  باید به سرعت تامین شود.

۱۴:۱۱ «ظریف» با خانواده های مصیبت دیده ابراز همدردی کرد

وزیر امور خارجه کشورمان با صدور پیامی ضمن ابراز تاسف از وقوع زمین لرزه در غرب کشور، با خانوداه های مصیبت دیده در این مناطق ابراز همدردی کرد.

۱۴:۰۹ وزارت خارجه پاکستان به مردم و دولتهای ایران و عراق تسلیت گفت

۱۴:۰۴  بسیج امکانات سپاه پاسداران درخدمات‌دهی/اتمام آواربرداری طی امروز

سرلشکر محمد علی جعفری برای کمک و بازدید میدانی در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب حضور پیدا کرد و گفت: نیروهای سپاه با تمام توان در حال امداد رسانی بوده و امکانات برای کمک به مردم بسیج شده است.

وی افزود: مردم به وسایل گرمایشی، پتو چادر نیاز زیادی دارند و از استان های معین و دیگر کشور نیز امکانات در حال گسیل به این مناطق است.

۱۴:۰۳ کاهش دمای هوا در کرمانشاه/ مردم با کمبود چادر مواجه هستند

امدادرسانی به مناطق زلزله زده همچنان ادامه دارد و آوار برداری و جستجو نیز در روستاهای دور افتاده در حال انجام است اما طبق اعلام مردم کمبود مواد غذایی، پتو، چادر و آب در آستانه سرمای شبانگاهی به نگرانی مردم تبدیل شده است.

بنا به اعلام ستاد بحران کشور به زودی توزیع چادر در شهرستانهای مختلف استان کرمانشاه آغاز می شود. همچنان از مردم خواسته شده است به شایعات توجه نکنند و در عین حال از حضور در سازه های نا ایمن جدا خودداری کنند. هواشناسی نیز پیش بینی کرده دمای هوا در منطقه در طول شب به صفر درجه سانتیگراد خواهد رسید.

۱۳:۵۶ واکنش کاربران فضای مجازی به زلزله غرب کشور

بررسی موج ایجاد شده از حادثه زلزله غرب کشور در شبکه های اجتماعی تلگرام و توئیتر حاکی از آن است که کاربران فضای مجازی در ۱۲ ساعت، بیش از ۷۵ هزار پست در این شبکه ها به اشتراک گذاشتند.

۱۳:۵۲ افزیش شمار کشته شدگان زلزله کرمانشاه به ۳۴۸ نفر/۴۰۵۰ زخمی

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه، آمار کشته شدگان زلزله استان تاکنون را ۳۴۸ نفر اعلام کرد.

رضا محمودیان در گفتگو با خبرنگار مهر، آمار کشته شدگان زلزله استان کرمانشاه تاکنون را ۳۴۸ نفر اعلام کرد.

وی افزود: آمار زخمی های این حادثه دلخراش نیز تاکنون به ۴۰۵۰ نفر رسیده است.

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه از افزایش احتمالی آمار کشته شدگان و مصدومین خبر داد.

عملیات آوار برداری و امداد رسانی به مناطق زلزله زده ادامه دارد.

۱۳:۴۰ امیر کویت حادثه زلزله در ایران را به حسن روحانی تسلیت گفت

۱۳:۳۵ اظهار همدردی« اشرف غنی» با مردم ایران و عراق

۱۳:۳۲ کرمانشاه تا ۳ ماه می‌لرزد

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات مسکن گفت: زلزله‌هایی مثل زلزله کرمانشاه ، پس‌لرزه‌های زیادی را به دنبال دارد و انتظار داریم که این پس‌لرزه‌ها تا ۲ یا ۳ ماه آینده نیز در منطقه ادامه داشته باشد.

۱۳:۲۸ فردا سه شنبه تمام مدارس استان کرمانشاه تعطیل است

اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه طی اطلاعیه ای از تعطیلی مدارس استان طی فردا سه شنبه ۲۳ آبان خبر داد.

اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام کرد: به دلیل خطرات ناشی از وقوع زلزله، فردا سه شنبه مورخ ۲۳ آبان ماه تمامی مدارس دوره های تحصیلی سطح استان در گروه صبح و ظهر تعطیل است.

۱۳:۲۴ تعداد کشته شده ها به ۳۳۶ نفر رسید

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه آمار کشته شدگان زلزله استان کرمانشاه را تاکنون ۳۳۶ نفر اعلام کرد.

آرتین کمالی در گفتگو با خبرنگار مهر، از  معاینه ۳۳۶ جسد در پی زلزله کرمانشاه توسط پزشکی قانونی استان کرمانشاه خبر داد.

وی افزود: بیشترین کشته مربوط به شهرستان سرپل ذهاب  است.

۱۳:۲۷ ارسال ۴۰ هزار پتو و ۳ کانتینر مواد غذایی به سر پل ذهاب

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از ارسال ۴۰ هزار پتو و ۳ کانتینر مواد غذایی به سر پل ذهاب توسط شهرداری تهران خبر داد.

۱۳:۱۹ تصاویر امداد رسانی به آسیب دیدگان زلزله در بیمارستان شهدا سرپل ذهاب

۱۳:۱۴ پوتین به رؤسای جمهوری ایران و عراق تسلیت گفت

۱۳:۱۴ برق ۷۰درصد منطقه زلزله زده وصل شد/ حضور مسئولان لشکری و کشوری در کرمانشاه

در حالیکه سردار جعفری به منطقه حادثه دیده سفر کرده است هواپیمای وزیر کشور و بهداشت نیز دقایقی قبل در کرمانشاه به زمین نشست. وزیر نیرو هم اعلام کرده است که برق ۷۰ درصد از مناطق زلزله زده وصل شد اما قطعی برق و آب همچنان یکی از مشکلات اصلی مردم است. گفته می شود رئیس جمهور هم به زودی به این استان سفر می کند.

۱۳:۲۰ پس لرزه ای نسبتا شدید دقایقی پیش حوالی سرپل ذهاب را لرزاند

پس لرزه ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر دقایقی پیش حوالی سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران پس لرزه ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر دقایقی پیش حوالی سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

۱۳:۰۰ خسارت های زلزله در سرپل ذهاب

۱۲:۵۶ سردار اشتری عازم کرمانشاه شد

فرمانده نیروی انتظامی برای بازدید میدانی و سرکشی از مناطق زلزله‌زده غرب کشور و بررسی نحوه امداد رسانی و ارزیابی وضعیت امنیتی این مناطق عازم کرمانشاه شد.

۱۲:۵۲ امنیت در مناطق زلزله زده برقرار است/تمهیدات ترافیکی ادامه دارد

سخنگوی ناجا گفت: در حال حاضر امنیت در مناطق زلزله زده برقرار است وعملیات جستجو و امدادرسانی به زلزله زدگان ادامه دارد.

سردار سعید منتظر المهدی با ابراز تأثر و همدردی با حادثه دیدگان زلزله اخیر، از آمادگی کامل پلیس برای ارائه هر گونه خدمات امنیتی، انتظامی و ترافیکی به هموطنان خبر داد و افزود: در همان ساعات اولیه پس از وقوع زلزله عوامل انتظامی استان بلافاصله در محل های حادثه دیده حاضر شدند.

وی با اشاره به تدبیر فرمانده ناجا و اقدام معاونت عملیات ناجا افزود: ساز و کارهای لازم برای خدمت رسانی بیشتر به زلزله زدگان در معاونت عملیات نیروی انتظامی اندیشیده شده و با تدبیر و دستور فرمانده نیروی انتظامی دو گردان نیرو مشتمل از تیم های پلیس تخصصی و همچنین چند فروند بالگرد به همراه تجهیزات و امکانات لازم به محل حادثه اعزام شدند.

۱۲:۵۱ ابراز همدردی وزارت خارجه آلمان با زلزله زدگان ایران و عراق

۱۲:۴۴ رئیس جمهور به مناطق زلزله زده سفر می‌کند

معاون اول رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور به مناطق زلزله زده غرب کشور سفر می کند.

۱۲:۴۳ مردم گیلانغرب از زلزله شب گذشته و وضعیت کنونی شهر می گویند

۱۲:۴۳  ۲۰ بالگرد و ۳ هواپیما مسئولیت حمل مصدومان زلزله را بر عهده دارند

وزیر بهداشت در بازدید از مرکز مدیریت عملیات بحران وزارت بهداشت(EOC)، اولویت بر درمان مصدومان زلزله شب گذشته در محل حادثه را مورد تاکید قرار داد.

دکتر سید حسن هاشمی، گفت: تجهیزات پزشکی، بانک خون، دارو و خدمات بهداشتی به صورت کامل تامین شده است.

وی با اشاره به اعزام ۱۵۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس و آمبولانس به محل حادثه، افزود: ۴۰۰ نفر در بیمارستان های استان کرمانشاه بستری هستند.

۱۲:۳۶ حضور ۴۱ تیم تخصصی آواربرداری در مناطق زلزله زده

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از حضور ۴۱ تیم تخصصی آواربرداری در مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد.

شاهین فتحی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله زدگان گفت: با توجه به وقوع زلزله شدید در استان‌های غربی، تیم‌های عملیاتی و ارزیاب هلال احمر به این مناطق اعزام شدند.

وی افزود: گزارش‌های اولیه حاکی از تاثیرپذیری استان کرمانشاه بود که تیم‌های عملیاتی به این مناطق اعزام شدند.

فتحی ادامه داد: از دیشب عملیات جست‌وجو و نجات در دستور کار قرار گرفت که با توجه به سرمای هوا تلاش کردیم عملیات اسکان و تغذیه را نیز همراه با عملیات جستجو و نجات انجام دهیم.

۱۲:۳۵ دانشگاه های غرب کشور به یاری همه جانبه آسیب دیدگان بشتابند

وزیر علوم در پیام تسلیت به مصیبت دیدگان زلزله شب گذشته اعلام کرد: دانشگاه های غرب کشور به یاری همه جانبه آسیب دیدگان بشتابند.

۱۲:۳۲ کرمانشاه امشب به صفر درجه می‌رسد

سازمان هواشناسی اعلام کرد: دمای هوا در برخی مناطق زلزله زده کرمانشاه امشب به صفر درجه می رسد. بیشینه و کمینه دمای هوا در منطقه زلزله زده کرمانشاه امشب به ۱۹ و صفر درجه سانتیگراد می رسد. همچنین در شهر سر پل ذهاب که بیشترین خسارات و تلفات را از زلزله شب گذشته داشته است، در روز آینده هوا ابری خواهد بود و بیشینه و کمینه دما بین ۲۵ و ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

۱۲:۲۹ تعداد زخمی های زمین لرزه به ۳۹۵۰ نفر رسید

بهنام سعیدی، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور آخرین آمار زخمی های زمین لرزه امروز را سه هزار و ۹۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۰ بالگرد کار امداد هوایی را برعهده دارند که مصدومان را به سرعت به بیمارستان ها منتقل می کنند.

۱۲:۱۹ ابراز همدردی موگرینی با زلزله‌زدگان ایران و عراق/ دبیرکل سازمان ملل زلزله ایران و عراق را تسلیت گفت

۱۱:۵۶ باتری ذخیره سایتهای موبایل در مناطق زلزله زده رو به‌ اتمام است

وزیر ارتباطات گفت: به دلیل قطعی برق، باتری ذخیره سایتهای موبایل در مناطق زلزله زده در حال اتمام است. آذری جهرمی افزود: همکاران در حال ارسال مولد برق اضطراری برای سایتهای مذکور هستند.

۱۱:۴۲ تعداد کشته های زلزله کرمانشاه به ۳۲۸ نفر رسید

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از معاینه ۳۲۸ جسد در پی زلزله کرمانشاه توسط پزشکی قانونی استان خبر داد.

آرتین کمالی افزود: بیشترین کشته مربوط به شهرستان سرپل ذهاب با ۲۳۶ نفر و کمترین مربوط به جوانرود با ۳ کشته است.

۱۱:۳۲ دستورویژه آملی لاریجانی برای تامین امنیت استان های زلزله زده

رئیس قوه قضائیه بر لزوم تسریع در رسیدگی به مصدومان و مجروحان تاکید کرد و گفت: به روسای کل دادگستری استانهای غربی برای تامین امنیت مناطق زلزله زده دستور اکید داده شده است.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه مسئولان کشوری و استانی باید از تمام توان خود برای کمک رسانی به مجروحان و درمان حادثه دیدگان استفاده کنند، افزود: مساله اصلی در کمک رسانی به مصدومان، توجه به مجروحانی است که احتمال زنده بودن آنها در زیر آوار وجود دارد و جبران خسارت مالی در مرحله بعدی اهمیت است که دولت محترم به این مساله رسیدگی خواهد کرد.

۱۱:۲۹  ۱۶۰ کشته و ۶۰۰ زخمی در سرپل ذهاب/ تخریب صد درصدی بیمارستان

فرماندار سرپل ذهاب تعداد کشته های زلزله شب گذشته در این شهرستان را ۱۶۰ نفر و تعداد زخمی ها در این شهرستان را ۶۰۰ نفر اعلام کرد. اکبر سنجابی ضمن اعلام خبر فوق تصریح کرد:سپاه و ارتش پای کار هستند و پادگان ها و بیمارستان های صحرایی به مراکز درمان تبدیل شده اند.

وی ادامه داد: بیمارستان سرپل تخریب شده و قابل استفاده نیست.

۱۱:۲۴ افزایش قیمت بلیت پرواز کرمانشاه راتکذیب می‌کنم/برخورد با سودجویان

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با تکذیب هر گونه افزایش قیمت بلیت پروزا تهران ـ کرمانشاه گفت: با سوءاستفاده کنندگان در فضای مجازی برخورد می شود.

۱۱:۱۹ پزشکی قانونی کرمانشاه خواستار توقف دفن خودسرانه اجساد شد

اداره کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه اعلام کرد؛ مشاهده‌شده که برخی از مردم به‌صورت سرخود اقدام به دفن اجساد عزیزانشان می‌کنند.

این اداره کل اعلام کرده است؛ این اقدام قانونی نیست و باید پس از صدور گواهی فوت و تائید پزشکی قانونی اجساد دفن شوند.

۱۱:۱۲ رئیس جمهور دستورات لازم برای امدادرسانی به زلزله زدگان راصادر کرد

حجت‌الاسلام حسن روحانی طی تماسی تلفنی با هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جریان تازه‌ترین گزارش وضعیت امدادرسانی و رسیدگی به زلزله‌زدگان این استان  قرار گرفت.

رئیس‌جمهور در این تماس تلفنی دستورات لازم برای تسریع درروند امدادرسانی را صادر کرد.

۱۱:۰۸ تعداد پس لرزه ها به ۱۰۴ مورد رسید/ احتمال افزایش فوتی ها تا ۳۰۰ نفر

۱۰۴ پس لرزه در کرمانشاه روی داده است که از این تعداد ۳۰ زمین لرزه بالای سه ریشتر بوده است این در حالی ست که استاندار کرمانشاه اعلام کرده که احتمال دارد تعداد کشته ها به ۳۰۰ نفر برسد. وی گفته است هم کنون در ثلاث باباجانی و قصر شیرین فردی زیر آوار نیست.

۱۱:۰۲ تعداد کشته های زمین لرزه به ۲۲۰ نفر رسید

براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کرمانشاه تعداد کشته های زمین لرزه کرمانشاه به ۲۲۰ نفر رسید.

از این تعداد سرپل ذهاب ۱۵۴ نفر، اسلام آباد غرب ۲۲ نفر، ثلالث باباجانی ۱۵ نفر، کرند غرب ۱۴ نفر، قصر شیرین ۱۴ نفر کشته را به خود اختصاص داده اند.

۱۰:۲۶ حضور تیم های امدادی یگان ویژه در مناطق زلزله زده

فرمانده یگان های ویژه ناجا از حضور کارکنان این یگان به منظور تامین امنیت و اقدامات امدادی و مردم یاری به مردم زلزله زده در استان کرمانشاه خبر داد.

سردار حسن کرمی با اشاره به وقوع زلزله در استان کرمانشاه در شب گذشته، اظهارداشت: در اولین ساعات وقوع زلزله در استان و شهرهای همجوار، بلافاصله کارکنان یگان ویژه برای امداد رسانی و تامین امنیت به منطقه اعزام شدند.

۱۰:۰۹ اختلال شبکه تلفن همراه در منطقه زلزله زده ادامه دارد

مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات کرمانشاه گفت: اختلال در تلفن همراه به دلیل قطع برق روی داده است و تلاش برای رفع مشکل مذکور ادامه دارد، قطعی برق موجب شده برخی از سایتها از مدار خارج شود. برق رسانی موقت در حال انجام است.

۱۰:۰۳ نیاز مبرم به پتو ، مواد غذایی و گروه خون o منفی در کرمانشاه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه خواستار تامین کالاهای ضروری زلزله زدگان از جمله پتو، مواد غذایی و گروه خون o منفی شد.

وی از استقرار ۷ هزار تخت بیمارستانی در استان خبر داد.

۱۰:۰۵  آب شرب شهر و روستا در گیلانغرب قطع است

سرپرست فرمانداری گیلانغرب با اشاره به قطع بودن آب شرب شهر و روستا در گیلانغرب، گفت:تاکنون ۱۰۹ مصدوم در گیلانغرب شناسایی شده که ۱۵ نفر به مرکز استان اعزام شده اند.

۱۰:۰۳ آمار مصدومان زلزله غرب کشور به ۲۵۰۴ نفر رسید

آمار مصدمین زلزله شب گذشته در غرب کشور، تا این لحظه ۲۵۰۴ نفر اعلام شده است.  همچنین ۱۳۶ دستگاه آمبولانس، ۲۰ واحد اتوبوس آمبولانس، ۳ فروند هواپیما، ۲۰۰  تخت برای اعزام مصدومین به استان های همجوار، به کارگرفته شده و ۴ باب بیمارستان صحرایی احداث شده است.

۰۹:۵۸ گروه های خونی منفی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: افراد دارای گروه های خونی منفی به ویژه o منفی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

۰۹:۳۴ آمار کشته‌شدگان زلزله کرمانشاه به تفکیک شهرستان/سرپلذهاب در صدر

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: تا این لحظه تعداد اجساد معاینه شده در شهرستان سرپل ذهاب ۱۴۲، اسلام آباد غرب ۲۲، ثلاث باباجانی ۱۵، کرند غرب ۱۴ و قصر شیرین نیز ۱۴ نفر بوده است که در مجموع به ۲۰۷ تن می رسد.

۰۹:۲۶ تعداد تلفات انسانی زمین لرزه به ۲۰۷ نفر رسید

بهنام سعیدی، سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور از افزایش تعداد کشته شدگان زمین لرزه غرب کشور  به ۲۰۷ نفر خبر داد و گفت: در این حادثه ۱۷۰۰ نفر زخمی شده اند.

۰۸:۴۳ وضعیت سر پل ذهاب چند ساعت پس از وقوع زلزله

۰۸:۳۵ مردم از تردد بی مورد در مکان های زلزله زده خودداری کنند

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای منتهی به مناطق زلزله زده استان در راستای تسهیل و سرعت در خدمات رسانی به آن ها خبر داد و گفت: از مردم می خواهیم از تردد بی مورد در مناطق زلزله زده و ایجاد ترافیک خودداری کنند.

۰۸:۳۰  شمار کشته شدگان زلزله شب گذشته به ۲۰۰ نفر رسید

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه آخرین آمار کشته شدگان زمین لرزه شب گذشته را در کشور ۲۰۰ نفر بیان کرد و گفت: ۱۶۴ نفر از این تعداد در استان کرمانشاه فوت کرده اند، وی همچنین آخرین آمار زخمی ها را ۱۶۸۶ نفر در مجموع استان های درگیر با زمین لرزه اعلام کرد.

۰۷:۳۰ افزایش تعداد مجروحان

بهنام سعیدی معاون پیش‌بینی و پیشگیری و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور آمار مجروحان زلزله را ۱۶۸۴ نفر اعلام کرد.

۰۷:۲۰ پیام رهبر معظم انقلاب برای کمک به آسیب دیدگان زلزله

۰۶:۵۹ بالگردها پرواز کردند

امیر سرتیپ حیدری فرمانده  نیروی زمینی ارتش با اشاره به پرواز بالگردها به سمت مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: پادگان ابوذر سرپل ذهاب بیمارستان شد.

۰۶:۲۲ کمک رسانی قرارگاه خاتم الانبیاء در آواربرداری مناطق زلزله‌زده

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) از اعزام نیرو و ماشین آلات به مناطق زلزله زده خبر داد.

۰۶:۱۱ نیاز به چادر برای اسکان اضطراری

فرماندار قصرشیرین گفت: فوری ترین نیاز ما در قصر شیرین تعدادی چادر برای اتمام عملیات اسکان اضطراری است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر