جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 40294
تاریخ انتشار: 05 آذر 1396 11:07
پاسخ فرمانده سپاه به ادعای ترامپ

امکان انتقال موشک به یمن را نداریم

فرمانده کل سپاه با اشاره به ادعای مسئولان آمریکایی درباره مشارکت ایران در اصابت موشک انصارالله یمن به فرودگاه عربستان گفت: اصلا ما امکان انتقال موشک به آنجا را نداریم و موشک‌های یمنی برای خودشان است که با بازسازی برد آن‌ها را زیاد کردند و به این وسیله انتقام خون شهدای مظلوم یمن را گرفته‌اند.
به گزارش راه امروز: سردار عزیز جعفری، فرمانده کل سپاه در حاشیه مراسم ترحیم پدر سردار سلیمانی با اشاره به ادعای مسئولان آمریکایی درباره مشارکت ایران در اصابت موشک انصارالله یمن به فرودگاه عربستان گفت: ترامپ حرف‌های غلط و بی اساس و دروغ زیاد زده و این مورد هم از این دست حرف‌ها است. 
 
وی با بیان اینکه ترامپ به ایران تهمت‌های زیادی زده است، افزود: اصلا ما امکان انتقال موشک به آنجا را نداریم و موشک‌های یمنی برای خودشان است که با بازسازی برد آن‌ها را زیاد کردند و به این وسیله انتقام خون شهدای مظلوم یمن را گرفته‌اند. 
 
فرمانده کل سپاه درباره استعفای نخست‌وزیر لبنان هم گفت: وقتی حریری در ریاض این کار را انجام می‌دهد معلوم است بنا به سفارش صهیونیست‌ها و عربستانی‌ها استعفا داده تا بتواند خدایی ناکرده فضای لبنان را به هم بریزد.
 
ترامپ ایران را به پرتاب موشک به عربستان متهم کرد
گفتنی است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه سفر به ژاپن و در جمع خبرنگاران ایران را به پرتاب موشک به سمت پایتخت عربستان متهم کرد. او ادعا کرد: "به عقیده من پرتاب موشک از یمن به عربستان، کار ایران بوده است."
 
حمله موشکی به عربستان
اواخر شب گذشته عربستان گفت که پدافند هوایی این کشور یک موشک بالستیک شلیک شده از یمن را در حوالی فرودگاه بین‌المللی ملک خالد، واقع در حومه ریاض، پایتخت، رهگیری و سرنگون کرده است.

شنبه حدود ساعت هشت و ۲۰ دقیقه شب به وقت محلی صدای انفجار شدیدی در شمال فرودگاه ملک خالد شنیده شد. متعاقبا عده‌ای از شاهدان صدای هواپیمایی را شنیدید که در ارتفاع کم پرواز می‌کرد. مقام‌های سعودی گفته‌اند موشک ساقط شده بزرگ نبوده و بقایای آن که در نزدیکی فرودگاه به زمین برخورد کرد، خسارتی به بار نیاورده است.

این در حالی است که شبکه المصریه، نزدیک به نیروهای حوثی در یمن، می‌گوید که موشک بالستیک این نیروها فرودگاه ملک خالد را هدف قرار داده‌اند.

حوثی‌ها تاکنون بارها مناطق جنوبی عربستان سعودی را با موشک یا راکت هدف قرار داده بودند، اما این اولین بار است که موشک آنها به حوالی پایتخت این کشور رسیده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر