جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 40270
تاریخ انتشار: 11 آبان 1396 12:50
آخرین رده بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی کاراته، حکایت از حضور ایران در مکان دوم بهترین های جهان دارد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون کاراته، فدراسیون جهانی کاراته پس از پایان دهمین دوره رقابتهای کاراته نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان تازه ترین رنکینگ خود را اعلام کرد که طی آن کاراته ایران با ۵۰۵۸۳ امتیاز در رتبه دوم جهان قرار گرفت.

کسب عنوان قهرمانی در پیکارهای آسیا، کسب یک طلا و ۴ نقره تیم ۵ نفره ایران در بازیهای جهانی لهستان، عنوان سوم در بازیهای کشور های اسلامی، حضور موفق در لیگ های جهانی کاراته وان در سال ۲۰۱۷، مقام پنجم در مسابقات رده های پایه، از جمله موفقیت های کاراته ایران در یکسال گذشته بوده است ضمن اینکه در رنکینگ انفرادی نیز کاراته ایران تنها کشوری است که دو نماینده در جمع بهترین های جهان دارد.

امیر مهدی زاده نفر در وزن ۶۰- کیلوگرم و سجاد گنج زاده در وزن ۸۴+ کیلوگرم در این رده بندی جایگاه نخست را در اختیار دارند. 

بر اساس رنکینگ تازه فدراسیون جهانی در بخش تیمی ژاپن با ۷۶۰۷۷ امتیاز در جایگاه اول قرار دارد. بعد از کاراته ایران ترکیه با ۴۳۸۶۳ امتیاز تیم سوم برتر جهان است، برزیل با ۳۸۳۳۷ امتیاز ، مصر با ۳۷۴۵۲ امتیاز تیم های چهارم و پنجم جهان هستند.

فرانسه با ۳۶۸۷۶ ، اسپانیا با ۳۱۵۸۴، آمریکا با ۳۱۵۷۵، ایتالیا با ۲۹۹۶۴، استرالیا با ۲۸۲۷۵ امتیاز به ترتیب تیم های ششم تا دهم رنکینگ فدراسیون جهانی قرار دارند.

مکزیک، قزاقستان، ونزوئلا، اندونزی، نیوزلند، عربستان سعودی، شیلی، کانادا، اوکراین، روسیه، آذربایجان تیم های بعدی رنکینگ هستند.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر