جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 39839
تاریخ انتشار: 31 شهريور 1396 10:09
نشریه فارن پالسی، ارگان سیاست خارجی آمریکا گزارش داد که وزیر خارجه ایالات‌متحده هفته آینده برای نخستین بار با همتای ایرانی خود، محمدجواد ظریف و دیگر مقامات قدرت‌های بزرگ دیدار خواهد کرد و این در حالی است که دولت ترامپ سعی در نابود کردن توافق هسته‌ای ایران دارد.
به گزارش فارن پالسی، به گفته چندین منبع دیپلماتیک رکس تیلرسون آماده حضور در مذاکرات هسته‌ای هفته آینده با وزیر خارجه ایران و نمایندگان قدرت‌های بزرگ می‌شود تا نخستین دیدار یک مقام ارشد دیپلماتیک از دولت ترامپ با همتای ایرانی‌اش رخ دهد.

این اقدام یک ماه مانده به برنامه‌ریزی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای تصمیم‌گیری در مورد تأیید یا عدم تأیید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) صورت خواهد گرفت.

دولت ترامپ ماه‌ها است که در مورد تأیید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای یا برهم زدن دستاورد دولت اوباما با شکاف جدی روبرو شده، این اقدام می‌تواند منجر به ازسرگیری برنامه هسته‌ای از سوی ایران شود.

قرار است وزرای خارجه کشورهای پنج به علاوه یک که با ایران توافق هسته ای دو سال پیش را امضا کردند، هفته آینده در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد جلسه ای برگزار کنند که این جلسه، نخستین حضور رسمی تیلرسون و ظریف در آن خواهد بود.
برچسب ها: تیلرسون ، ظریف
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر