پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 39613
تاریخ انتشار: 05 شهريور 1396 19:28
صدور ۱۷.۹ میلیون بیمه‌نامه

عملکرد بازار بیمه در سال جاري ۹۶

بررسی عملکرد بازار صنعت بیمه کشور در ۴ ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که تا پایان تیرماه حدود ۱۷.۹ میلیون بیمه‌نامه صادر شده و ۱۲.۵ میلیون فقره خسارت نیز پرداخت شده است.
راه امروز: براساس چکیده گزارش آماری پایگاه آماری صنعت بیمه در ۴ ماهه نخست سال جاری، صدور تعداد بیمه نامه ‌ها و تعداد موارد خسارت به ترتیب ۲۷.۱ درصد و ۳۲.۲ درصد بیشتر از چهار ماهه نخست سال گذشته بوده است.

درحالی که افزایش تعدادی صدور بیمه نامه ها می تواند نشانه خوبی از روند فرهنگ سازی برای مردم و خروج کشور به ویژه صنایع از وضعیت «کم بیمه گی» باشد اما همزمان افزایش ۳۲.۲ درصدی تعداد موارد خسارت پرداختی نیز جای نگرانی است.

۸۸.۵ هزار میلیارد ریال؛ حق بیمه تولیدی تا پایان تیرماه

بررسی های انجام شده نشان می دهد که در مدت مورد اشاره مبلغ حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی به ترتیب در حدود ۸۸.۵ و ۵۴.۹ هزار میلیاردریال است.

سهم بخش غیردولتی از حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی صنعت بیمه به ترتیب ۶۴.۹ درصد و ۵۹.۵ درصد بوده است.

همچنین رشد حق بیمه تولیدی و رشد خسارت پرداختی (نسبت به مدت مشابه سال گذشته) به ترتیب ۱۶.۳ و ۱۸.۲ درصد بوده است.

چکیده گزارش آماری صنعت بیمه نشان می دهد که نسبت خسارت بازار با یک واحد افزایش (در مقایسه با چهارماهه اول سال قبل) به ۶۲ درصد رسیده است.



سهم ۳۹.۸ درصدی بیمه ثالث از پرتفوی حق بیمه تولیدی

پایگاه آماری صنعت بیمه اعلام کرده که سهم ۳ رشته بیمه شخص ثالث و مازاد، درمان و زندگی به ترتیب ۳۹.۸، ۱۹.۷ و ۱۶.۱ درصد از پرتفوی حق بیمه تولیدی در بازار است.

براساس توضیحی که برای آمار جدول فوق آمده، پایگاه آماری صنعت بیمه توضیح داده است که در محاسبه نسبت خسارت (حاصل تقسیم خسارت پرداختی به حق‌بیمه تولیدی برحسب درصد) مبالغ خسارت‌های معوق، ذخایر حق‌بیمه، کارمزد شبکه فروش و هزینه‌های اداری- عمومی در نظر گرفته نمی‌شود.

منبع:‌ ايبنا 
برچسب ها: بازار بیمه
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر