سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: 39480
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1396 16:07
درخواست نمایندگان برای محدود کردن عکاسان در مجلس

جنجال "گلابی"!

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از هیات رئیسه مجلس درخواست کردند زمان حضور عکاسان مطبوعاتی در صحن پارلمان محدود شود.


راه امروز: در جریان رای اعتماد وزرای پیشنهادی دولت، عکسی از نادر قاضی پور نماینده ارومیه منتشر شد که در آن مشغول خوردن میوه بود. حاشیه این عکس به جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس هم کشیده شد و قاضی پور در واکنش به طعنه لاهوتی که به وی می‌گفت شما که گلابی‌ات را خورده‌ای در توضیحاتی از خود دفاع کرد و عکاسان مطبوعاتی را مورد نقد قرار داد.
 جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از هیات رئیسه مجلس درخواست کردند زمان حضور عکاسان مطبوعاتی در صحن پارلمان محدود شود.
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس با اعلام این خبر به ایسنا گفت: «در پی حواشی به وجود آمده در مورد عکس یکی از نمایندگان در جریان رای اعتماد، جمعی از نمایندگان مجلس از هیات رئیسه درخواست کردند زمان حضور عکاسان مطبوعاتی در صحن علنی محدود شود و آنها بتوانند تنها دقایقی از جلسات علنی را حضور داشته باشند.»
 
جعفرزاده یادآور شد: «در مقابل، پیشنهادی هم برای برگزاری یک جلسه بین نمایندگان و عکاسان مطبوعاتی مطرح شده که امیدواریم بتوانیم به نتیجه مطلوبی در این زمینه برسیم.»
 درخواست نمایندگان برای محدود کردن عکاسان در مجلس
در جریان رای اعتماد وزرای پیشنهادی دولت، عکسی از نادر قاضی پور نماینده ارومیه منتشر شد که در آن مشغول خوردن میوه بود. حاشیه این عکس به جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس هم کشیده شد و قاضی پور در واکنش به طعنه لاهوتی که به وی می‌گفت شما که گلابی‌ات را خورده‌ای در توضیحاتی از خود دفاع کرد و عکاسان مطبوعاتی را مورد نقد قرار داد.
 
قاضی پور گفت: «من با این کار می‌خواستم بگویم رئیس‌جمهور از واردات میوه جلوگیری کرده و از کشاورزان حمایت کند.»
 
 نماینده مردم ارومیه در همین زمینه خاطرنشان کرد: «من زمانی که این کار را کردم می‌دانستم اینجا فضول هست و فضول‌ها عکس می‌اندازند اما خواستم نشان دهم نمایندگان به فکر کشاورزان هستند.»
 
 قاضی‌پور با تاکید بر اینکه رانت نخوردم،‌ اختلاس و پارتی‌بازی هم نکردم، گفت: «من فقط از کارگران و کشاورزان دفاع می‌کنم.»
 
ماجرای کگلابی های قاضی پور در روزهای گذشته بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت که امروز با توضیحات نماینده ارومیه و تلاش نمایندگان برای محدود کردن عکاسان واکنش های بیشتری را هم در پی داشت.
 
هشتگ "گلابی" امروز یکی از هشتگ های پر استفاده کاربران فارسی زبان بوده است.  یکی از کاربران توئیتر در این باره نوشته است: «به‌جای محدودیت حضور عکاسان در مجلس، ساعت گلابی خوردن رو تغییر بدید!»
 
یکی دیگر از کاربران نیز در توئیتی نوشته است: "صورت مسئله رو‌پاک کردن که راحت گلابی بخورن!"
 
کاربری دیگر توئیت کرده است: «شوما كه خيلي از ما مسلمان ترين و امروز دنبال پيچوندن عكاسايين، با عكاس اصلي بالاسرتون چه ميكنيد؟!!!»
 
در توئیتی دیگر آمده است: «خب وقتی یه نماینده دلش میخواد استیکر جلف بفرسته - یکی دلش می خواد گلابی بخوره و یکی عشقه سلفی گرفتن هست. چرا باید عکاس ها رو محدود کرد.»
 
همچنین در جلسه علنی دو هفته پیش مجلس شورای اسلامی که به تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم اختصاص داشت و با حضور جمع زیادی از مقامات و سفرای کشورها و سازمان های خارجی برگزار شد، تعدادی از نمایندگان با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عکس سلفی انداختند که این حرکت از دید عکاسان حاضر در صحن پنهان نماند و به سرعت در خبرگزاری ها و فضای مجازی منتشر شد.
 
بازتاب این عکس های سلفی با واکنش های منفی گسترده در میان مردم و نیز نخبگان سیاسی طیف های گوناگون مواجه شد.
 
این اولین بار نیست که نمایندگان مجلس خواستار محدود کردن عکاسان در صحن علنی می شوند. در سال 90 مهدی کوچک زاده نماینده پیشین تهران پس از انتشار عکس های نامتعارف از نمایندگان در صحن علنی مجلس طرحی دو فوریتی را به مجلس ارائه کرد که بر اساس آن فعالیت عکاسان محدود می شد.
 
کوچک زاده گفته بود " برخی از این تصاویر هیچ ربطی به فعالیت مجلس ندارند و تنها موجب وهن مجلس است و گاهی از این عکس‌ها برای سوء استفاده و حتی برای زمانی که نماینده امکان اعتراض نداشته باشد، استفاده می‌شود."
 
او تاکید کرده بود: «با حضور این عکاسان نماینده نمی‌تواند حتی گوش و دماغ خود را بخاراند چون اگر کج بنشینی عکس می‌گیرند و اگر راست بنشینی عکس می‌گیرند.»
 
طرح دو فوریتی کوچک زاده در مجلس وقت رای نیاورد اما همچنان  فعالیت عکاسان در صحن علنی حاشیه هایی برای نمایندگان ایجاد می کند. منتقدان محدود کردن فعالیت عکاسان می گویند این کار خلاف قانون اساسی و آیین نامه مجلس است. منتقدان می گویند محود کردن عکاسان پاک کردن صورت مسئله است. 
منبع: فرارو
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر